2013-05-28, 12:46
Medlem
swelarras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wikipikki
Lite fel där, Polis kan inte åka runt hos folk närsomhelst och kliva på och försvara sig med att det är husrannsakan, dem måste ha stöd av åklagare eller högre uppsatta befäl inom polisväsendet först.

Om polisen "misstänker" att det finns droger på platsen så är det bara att klampa in har jag för mej. Nån som har koll?
Citera
2013-05-28, 12:46
Medlem
FistOfFurys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reckie
Fullt dagsljus är kanske att ta i eftersom solen gick ned omkring 21:15. Har dock framkommit tidigare i tråden att det ska ha varit en ljus kväll. Om det faktiska försvinnandet skedde senare kan det ha varit skymning. Solen är dock bara nere några timmar så för att det ska upplevas som helt mörkt krävs molnighet.

Nu får jag säkert massa mothugg i form av hur ljust det är på sommaren i Norrbotten men ha då i åtanke att detta inträffade i början av maj. Det rör sig inte om någon härligt ljus natt i juni/juli då solen är uppe 2-3 timmar längre för att sedan gå upp ett par timmar senare.

Det är dock stor skillnad på ljuset nu och den 4 maj. Norrbotte i tråden har vittnat om att det ändå var hyfsat mörkt ute under tiden för VBs försvinnande, hen skulle tydligen själv ha varit och ränt omkring i området om jag inte minns fel.
Citera
2013-05-28, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Overkokt.Blomkal
http://www.kuriren.nu/nyheter/default.aspx?articleid=6851888

Då är väl på/i anslutning till fyndplatserna det troligaste?

En del har spekulerat i "ritualmord" gällande dessa.

Tror inte för fem öre på något ritualmord. 9 knivhugg av någon som är rosenrasande är ingen orimlighet.
Citera
2013-05-28, 12:47
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jan-Olov44
Här är mobilmasten placerad. Har nu äntligen haft till gång till internet hemma hos barnen.

http://www.ladda-upp.se/image.php?id=55524&size=full

Jag hoppas ni ser var det är. Väldigt nära KJ's bostad.
Masten är nu inlagd i kartan länkad till sammanfattningen.

Fler mastpositioner motses tacksamt.
Citera
2013-05-28, 12:49
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bubbalee
ja men GM som sitter häktad just nu har enligt ryktet Aspergers! vilket enligt den infon jag hittar är en sjukdom som förvrider verkligheten och personen i fråga kan inte assosera hädelser till känslor på samma sätt som en frisk människa! OM det stämmer så kan man nog mycket väl stycka en kropp utan hat oxå! OBS!! GISSNING

Nej:

- Aspergers syndrom är ingen sjukdom

- Personer med Aspergers har inte någon förvriden verklighetsuppfattning
Citera
2013-05-28, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FistOfFury
Det är dock stor skillnad på ljuset nu och den 4 maj. Norrbotte i tråden har vittnat om att det ändå var hyfsat mörkt ute under tiden för VBs försvinnande, hen skulle tydligen själv ha varit och ränt omkring i området om jag inte minns fel.

Det var inte hyfsat mörkt i Norrbotten den 4:e maj vid 21-tiden. Det vet jag av den enkla anledningen att det var en diskussion i lokaltidningarna angående släckta gatulampor och jag reagerade mot att folk klagade på att det var "så mörkt på kvällen". Själv bor jag tio mil från Boden och det var inte mörkt ens vid 22-tiden men såklart var det inte dagsljus.

http://www.nsd.se/nyheter/artikel.aspx?ArticleId=7637537
Citera
2013-05-28, 12:53
Medlem
airell8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Woolyhat
Hur förklarar man dom 9 knivhuggen då? barmhärtighetsmord?
Kanske ska hålla oss till de riktiga fakta som finns..

Ingen aning, som sagt, inte min teori. Jag utesluter dock inget. Jag har en teori där anledningen till de nio knivhuggen skulle vara att tömma kroppen på blod fortare, för att underlätta styckningen.
Citera
2013-05-28, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zebulah
Javisst stämmer det men jag har för mig att de med Aspberger lätt kan bli stötta för att de inte har social kompetens men att de har svårt att bli aggresiva.

Och klarar inte av att ljuga.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article12379689.ab
Citera
2013-05-28, 12:57
Medlem
Buddisch13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av airell8
Ingen aning, som sagt, inte min teori. Jag utesluter dock inget. Jag har en teori där anledningen till de nio knivhuggen skulle vara att tömma kroppen på blod fortare, för att underlätta styckningen.

Japp varit inne på det tidigare också, Måste va "lättare" att städa efter en styckning om personen saknat det mesta av blodet. Annars kan knivhuggen kommit till efter VB va död. Han kanske övade på att hugga på vissa ställen på kroppen som en riktig militär skulle om den skulle knivhugga nån i strid tex
Citera
2013-05-28, 12:57
Medlem
FistOfFurys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zebulah
Det var inte hyfsat mörkt i Norrbotten den 4:e maj vid 21-tiden. Det vet jag av den enkla anledningen att det var en diskussion i lokaltidningarna angående släckta gatulampor och jag reagerade mot att folk klagade på att det var "så mörkt på kvällen". Själv bor jag tio mil från Boden och det var inte mörkt ens vid 22-tiden men såklart var det inte dagsljus.

http://www.nsd.se/nyheter/artikel.aspx?ArticleId=7637537

Frågan verkar vara individuell att besvara, vissa anser att det var mörkt och andra ljust. Vi kanske får nöja oss med något mittemellan?
Citera
2013-05-28, 12:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av airell8

Du vet att det sprutar inte ut blod när hjärtat stannat. Varför skulle nio hugg hjälpa då? Kvinnor har ungefär 4-5 liter blod i kroppen. Det tar rätt lång tid att tömma ut det skulle jag tro om inte det finns en pump som fungerar längre.
Citera
2013-05-28, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Masten är nu inlagd i kartan länkad till sammanfattningen.

Fler mastpositioner motses tacksamt.

Nu skulle jag behöva lite hjälp. Är det någon här inne som vet var andra närliggande mobilmaster finns. Inte gamla militära master som det finns två av bakom Aprikosvägen på det så kallade "Sävastberget".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in