2013-05-27, 23:02
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akinator
Ska dra ett sms till en källa och kolla om det finns alternativa namn utöver KJ och MB som man tittar på.
KJ känns i dag svalare än för bara 3-4 dagar sen. Vill vidga vyerna. Kanske finns det andra platser att gräva på.
Gräv först fram grogrunden till hatet.
Citera
2013-05-27, 23:03
Medlem
Fuckmesidewayss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 3StepsBack
Det finns en person i VB:s bekantskapskrets som inte har nämnts hittills, som på goda grunder bör vara mycket intressant för det här fallet om man inte hittar något på KJ. Polisen känner till detta. Förhoppningsvis är detta en av personerna som ska höras.
Sagt a säg b
Citera
2013-05-27, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Kan någon reda ut det här åt mig? Den 18:de var ju kroppsdelarna inte ens funna och KJ var enligt polisen inte misstänkt.

Varför skulle det ha nån betydelse för att en av de som deltog på Airsoft-eventet vill ha tillbaka den spade han lånade ut till KJ 11/5??

Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Den gula plastpåsen
Eftersom hon åkte bil till KJ han hon ha haft böckerna i handen. Hon fick kassen när hon skulle gå hem. Skulle det vara samma kasse som den upphittade kan KJ:s fingeravtryck förklaras. Inget bevis
Prexis, Uppgiften om att hon ens fick en kasse är ju relativt obekräftad. Så hans story där håller bara under förutsättningen att man inte kan bevisa att hon INTE lämnade lägenheten.
Om dessutom innehållet i kassen kan bindas till honom så blir det ännu knepigare.
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Knivsidan
Han var MÖP, och i det ingår säkert intresse för knivar. Inget bevis
Nu var det ju VB som hade gillat den sidan. Jag skrev ju just att jag inte reagerat på om det var han som gillat den.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ballobas
22 inlägg är inte speciellt mkt, men visst kanske diskuteras mer sluten än hhelt öppet som här.

Jag har så jävla otroligt svårt att fatta hur man kan vara så jävla iskall som KJ måste vara ändå
å vara med i sökndet efter VB och delta i dessa krigsspel.
Jag tycker det är rätt logiskt att han skulle vara med på sökandet oavsett om det är han som mördat VB eller inte. Är han oskyldig är det förståeligt att han vill leta efter henne, de kände trots allt varandra. Är han skyldig kan det vara så kanske han är rädd att det ska riktas misstankar mot honom för att han uteblir från sökandet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Hur va benen placerade kontra fönstret? Kan man ha släppt benen utanför utan att ha varit inne i ödehuset? Jag har frågat innan, men inte fått svar på just den frågan-.

Nej, och så visar det sig sen att det inte är offrets blod. Så vidare är ju caset borta om man ska vänta tills rättegång med analyser.,

Har en hel sida brottsplatsbeskrivning en bit bak i tråden, (publicerades igår)

Tilläggas bör att GM verkar vara en långsmal klenis, för det går bilvägar i hela
området,
Citera
2013-05-27, 23:09
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Hur va benen placerade kontra fönstret? Kan man ha släppt benen utanför utan att ha varit inne i ödehuset? Jag har frågat innan, men inte fått svar på just den frågan-.

Nej, och så visar det sig sen att det inte är offrets blod. Så vidare är ju caset borta om man ska vänta tills rättegång med analyser.,
Nej, men man kan häkta någon på sannolika skäl innan man gör analyser. Jag sa inte att man sa vänta med analyser till rättegång.
Citera
2013-05-27, 23:10
Medlem
Raggdoll3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akrobaten0808
Pratar vi om Vict*r.O ?!

Han verkar vara en skummis, lite udda att gilla boken "Att mörda en vän"
Citera
2013-05-27, 23:12
Medlem
Citat:

Tittar man på bilderna, ser det ut att vara en bit mellan fönstret och platsen där benen placerades. Så nog ser det ut som man är tvungen att gå in i huset. Där finns en bild med som är tagen från fönstret.
Citera
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rhdf
Varför skulle det ha nån betydelse för att en av de som deltog på Airsoft-eventet vill ha tillbaka den spade han lånade ut till KJ 11/5??

Prexis, Uppgiften om att hon ens fick en kasse är ju relativt obekräftad. Så hans story där håller bara under förutsättningen att man inte kan bevisa att hon INTE lämnade lägenheten.
Om dessutom innehållet i kassen kan bindas till honom så blir det ännu knepigare.

Nu var det ju VB som hade gillat den sidan. Jag skrev ju just att jag inte reagerat på om det var han som gillat den.

Minns att VB gillade en massa saker. Har inte kollat på hennes FB, men vill minnas att knivsidan stod på översta raden till vänster bland alla hennes gilla. Är det så att det man gillat sist hamnar överst eller vad är det för ordning på saker och sidor man gillar?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Akrobaten0808
Har en hel sida brottsplatsbeskrivning en bit bak i tråden, (publicerades igår)

Tilläggas bör att GM verkar vara en långsmal klenis, för det går bilvägar i hela
området,

Aha, My bad. Sorry, (tråd skadad) ..

Nope, man måste in i huset. Alt om man skulle slänga delarna, men det
stämmer inte överens med MPS bekräftelse om att delarna placerats på ett speciellt sätt
Citera
Bannlyst
Är MB helt avfärdad från misstanke av polisen? Har han ens varit med i utredningen? Det kanske vi aldrig ens får reda på.
Citera
2013-05-27, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raggdoll3
Han verkar vara en skummis, lite udda att gilla boken "Att mörda en vän"

Jag vet, det var JAG som tog upp han tidigt i tråden..

Han går ju även LTU
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in