2013-05-27, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ponylover
Skrev tidigare att MB hade ett vattentätt alibi. Har blivit frågad hur jag vet detta osv, vill inte outa någon dock, så skicka PM om ni vill veta.

Vad är det för vattentätt alibi? Vet att det cirkulerade en del kring att MB varit på restaurang den 4 maj. Men jag slog bort det alibit, efter det här inlägget:

Citat:
Ursprungligen postat av kohai
Ett tillägg: Någon tog upp att tränaren skrivit i facebookgruppen att han jobbar natt. Det var jag som skrev det inlägget, det är jag som jobbar natt ibland och det är jag som skapat facebookgruppen samt administrerar den.

Lördagen den 4/5 var jag på Restaurang CG's i Luleå och åt middag med min fru, mina bröder och deras respektive så börja inte spekulera om mig tack.

Stefan Skott
Citera
2013-05-27, 14:18
Medlem
jabbe91s avatar
Denna styckningen måste ju vara ett riktigt lustigt jävla fall, så knepigt att man blir arg så fort man tänker på det. Varför just henne ? Vad hade hon gjort,? Hon hade ju hela livet framför sig..

Visst i börjar började man tro att KJ var absolut den skyldige, men nu när rikskrim har problem att hitta bevis så börjar jag tvivla.
Inte har denna grabben lyckats svepa bort bevis som han vore ett proffs, nej nej.
Någon är det, sen om denna GM bor i Boden, eller utanför Boden eller på Månen vill jag inte säga, för det går inte.
Citera
2013-05-27, 14:20
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av punkr
Precis, annars begicks en hel del mord den kvällen runt om i sverige.

Visst ställer hockeymatchen till det lite, men att två personer hört hjärtskriande skrik, från en kvinna, samtidigt denna kväll talar dock mer för, tillsammans med andra omständigheter, att en kvinna miste sitt liv denna kväll, på Flottiljvägen 4 C än att KJ, med en kvinnas röst, var glad över att Sverige gjorde mål.

Men, bortom allt rimligt tvivel.
Citera
2013-05-27, 14:21
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ophiaghushannah
Ett bra iniativ att försöka strukturera upp det hela. Ingen dum ide alls att titta på hennes "sfärer".
Det finns skäl att fråga sig vilka människor hon mötte i sin vardag då det högst troligt är där man hittar GM. Mycket pekar mot KJ i detta men skulle han visa sig vara oskyldig så undrar man ju självklart om det finns andra människor i dessa "sfärer" som är tillräckligt störda för att begå en sådan handling.

Men jag har en fråga kring listan med "misstänkta" namn.

Denne V.O > V*ctor Olofss*n, - vad gör egentligen honom misstänkt?
Skäl som angetts i tråden som jag känner till är:

1.Studerar vid LTU
2.Har varit anställd vid försvarsmakten i Boden.
3.Bör känna till fyndplatsen väl
4.Verkar Storsvensk.

1. 19000 elever är inskrivna vid LTU. Detta faktum gör ingen till misstänkt.
Det är sant rent generellt, och är sant i ännu högre grad i det här fallet, eftersom VB inte förefaller ha umgåtts just alls med sina studiekamrater.

Det är ofrånkomligt i en sån här krimtråd att folk bajsar ur sig ogenomtänkta gissningar - som de dessutom ibland har mage att kalla för teorier. Men vi bör undvika att lyfta upp helt ogrundade gissningar när de väl har hamnat i trådens välförtjänta glömska. VO är ett typiskt fall som plockats ur hatten på ren slump- och fördomsgissning, utan att bevisats ha minsta kontakt med VB.
Citera
2013-05-27, 14:21
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Jag har hört det från en som jag anser vara trovärdig, den personen har koll på det mesta.
Sen så har den personen inte hört det från VB själv såklart. Men om man knullar finns ju alltid chansen att man blir gravid som kvinna så det finns ju en chans att uppgifterna är helt korrekta.

Jag menar, varför har man ihjäl någon ? Inte utan anledning och en utomäktenskaplig unge är ju en väldigt starkt motiv ?

Ponera nu att hon var gravid kan det då inte vara angeläget för fadern att avlägsna fostret för att inte bli spårad via DNA? Därav styckningen.
Citera
2013-05-27, 14:22
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
F.ö är jag övertygad om att GM läser tråden DIN FEGA DJÄVUL!!!

Den mest troliga GM har restriktioner.
Citera
2013-05-27, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Visst ställer hockeymatchen till det lite, men att två personer hört hjärtskriande skrik, från en kvinna, samtidigt denna kväll talar dock mer för, tillsammans med andra omständigheter, att en kvinna miste sitt liv denna kväll, på Flottiljvägen 4 C än att KJ, med en kvinnas röst, var glad över att Sverige gjorde mål.

Men, bortom allt rimligt tvivel.

Hon kanske gillar hockey. Men har de hänt något där så borde de komma fram inom någon dag kan man tycka.
Citera
2013-05-27, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FUP-12
Fråga den personen som hävdade att KJ skulle vara aktiv på Darkside!
Det här är det enda som säger attKJ skulle vara på Darkside - vårdera själva, jag tror inte jag fäster mig så mycket vid det....

https://www.flashback.org/sp43644609
Citera
Medlem
Bernt-Bennys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GullyFoyle
Det här är det enda som säger attKJ skulle vara på Darkside - vårdera själva, jag tror inte jag fäster mig så mycket vid det....

https://www.flashback.org/sp43644609

Hur vet vi att han är medlem där?
Citera
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bissinger
men va, vad är konstigt med att vara med på darkside.. vem är inte det?

Men vad är konstigt med mgm alls, jag tänker på uttalanden i aftonblads-tv att han ses som en outsider, gör han? Enligt vem? Han är otroligt insnöad i sitt intresse, men för det behöver man väl inte ses som en outsider? Han är lågmäld och försynt säger hans vänner, är det det som är att ses som outsider? Han verkar inte ha alla koppar i kanoten, men märktes det så till den grad att folk tänkte "outsider" om honom? Han verkar haft massa knepigheter för sig, ja, men vad är det med honom som skulle få mig att tänka "outsider" om jag träffade honom? (ovetandes att det var han då naturligtvis.)

Han har inte gått i gymnasiet, utan fick hoppa direkt till "högskolan", enligt KJ själv. Vad det innebär kan man inte begripa riktigt. Har "god man" (sin far), enligt rykten någon diagnos. Går klädd i hjälm och militärkläder, dagligdags, enligt tråden. Osäkra uppgifter säger att han jobbat som "vaktmästare", typjobb för särlingar. Tycker att det räcker ganska väl för att beskriva en outsider. Blev nobbad av Pliktverket, trots att hans dröm är att bli militär. Går helt in för airsoft, där man simulerar militärövningar.

Skulle kunna tänka mig att han tagit VB som "krigsfånge" och att han gick in i sitt spel lite mer än vad han kanske brukar göra.
Citera
2013-05-27, 14:26
Moderator
blomvattnares avatar
Sammanfattning från 27 maj finns nu i startinlägget.

https://www.flashback.org/sp43644272

/Mod
Citera
2013-05-27, 14:26
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Hon kanske gillar hockey. Men har de hänt något där så borde de komma fram inom någon dag kan man tycka.

Visst, jag tror att om det inte finns spår av knivhugg och styckning så ströp han henne. Styckningen skedde sedan på annan plats och när han upptäckte att det inte var så enkelt att stycka blev han förbannad och knivhögg henne hej vilt nio gånger.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in