2013-05-25, 21:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av vassruggen
Kuriren är dock kända för att ha "bra läckor" inom norbottenspolisen

Ja, även jag har det. Och jag vet mycket väl vad både lokaltidningar och kvällstidningar bygger sina uppgifter på. Jag kastade ju ut arrangeringen tidigt, redan i onsdags, i tråden på lite lösare grunder.
Exakt hur de varit arrangerade vet jag inte, men min första info var att benen var uppställda på ett konstigt sätt mot en vägg.
Andra uppgifter säger att dom var placerade som ett kors.

Något är det i alla fall som gjorts som ser sjukt ut.
Citera
2013-05-25, 21:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Nu har vi ju inte sett skrapmärkena, själv är jag inte rättsläkare, men visst tyder nämnda skador på att VB inte styckades i en lägenhet, hur ska benen kunna få skrapmärken i en lägenhet? Det kanske de kan få, jag vet inte?

Är skrapmärken bekräftade?
Citera
2013-05-25, 21:49
Medlem
Pentagrammatons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Friton
Besökte också ödehuset idag, även jag reagerade över att dom inte har bommat igen stället. Hade en sån otroligt obehaglig känsla (trodde inte att jag skulle påverkas så mycket utav att faktiskt se stället IRL) så det hindrade mig från att gå vidare in i skogen för att se efter FP2. Håller med dig om att man inte har burit kroppsdelarna dit utan man måste ha använt sig utav bil. Har GM varit där under nattetid så förstår jag att ingen har sett det, jag skulle då inte kuta omkring där i skogen mitt i natten. Sen kanske han har styckat ute i skogen och det har tagit längre tid än vad han tänkte så det började ljusna? Ja vem vet, hoppas att man får veta snart, hur roligt det än är att se allas spekulationer så vill man veta sanningen nu.

Förstår att du fick obehagskänslor. Jag anser mig rätt "härdad" men det kändes jävligt speciellt när man stod och tittade in i mörkret genom det uppbrutna fönstret.. Och det var ändå mitt på ljusa dagen när solen stog i zenit. Tänk dig hur obehagligt det ska ha varit för de/den som klev in på natten och gjorde fyndet. Om polisen har något lär det nog komma fram imorgon. Börjar bli väldigt spännande det här.
Citera
2013-05-25, 21:50
Medlem
Fuckmesidewayss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Förstod jag dig riktigt? Om han inte är skyldig är det galet att han går fri? Jag skulle nog vilja vända på det.
Nej att om dom släpper han fri trots att han är skyldig, dem pratar ju om de nu pga dom har för lite bevis för att hålla kvar honom
Citera
2013-05-25, 21:51
Medlem
ME077s avatar
Jaha så de fann alltså bindande bevis mot KJ nu ikväll. Otippat.
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asshat

Nej, inte vad jag vet. Jag resonerar utifrån vad som sägs här, sant eller inte så gör det väl inget om vi benar ut olika alternativ på förhand.

mvh
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Akinator
Ja, även jag har det. .

Ok, men kom igen då Var ligger landet? Har snuten något? Är Gm ensam om det här? Blir han häktad? Hur går snacket?
Citera
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akinator
Ja, även jag har det. Och jag vet mycket väl vad både lokaltidningar och kvällstidningar bygger sina uppgifter på. Jag kastade ju ut arrangeringen tidigt, redan i onsdags, i tråden på lite lösare grunder.
Exakt hur de varit arrangerade vet jag inte, men min första info var att benen var uppställda på ett konstigt sätt mot en vägg.
Andra uppgifter säger att dom var placerade som ett kors.

Något är det i alla fall som gjorts som ser sjukt ut.

Frågan är om man läst här i stället för att få det verifierat av polisen. Du vet att mina källor avser inte några som helst arrangemang då det gäller benen. Är det inte lite väl saftigt att det kommer efter att det skrivits i denna tråden?

OM man släpper benen innanför fönstret utifrån stående så kanske benen hamnar lite konstigt.
Men något ritualmord tror jag man kan se som högst osannolikt.

Citat:
Ursprungligen postat av asshat
Nix och det kan uppstå skrapmärke av tex släpande.
Citera
2013-05-25, 21:53
Medlem
För att få till en häktning imorgon är det väl inte mycket som krävs?
Alla undersökningar hos SKL lär väl inte vara klara? Räcker det som anledning till en inledande häktning?
Citera
Medlem
Tjollepelles avatar
Finns det något inlägg som sammanfattar allt? Jag har missat hela baletten, såg dessa kommentarerna från MP som AN skrev, men förstår inte hennes/hennes makes koppling till det hela. Som sagt, finns det något färskt inlägg som summerar allt man grävt fram hittils?
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Nej, inte vad jag vet. Jag resonerar utifrån vad som sägs här, sant eller inte så gör det väl inget om vi benar ut olika alternativ på förhand.

mvh
Ok. Nej då, det är bra att spekulera lite
Citera
2013-05-25, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sokko
Både hon och karatetränaren är checkade och rena. Det är enbart FB-kommentarerna hos AN som är skvatt galna.

sonen då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in