2013-05-25, 21:40
Medlem
Fritons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pentagrammaton
Jag skulle vilja säga att siffrorna är betydligt högre än så. Är ju lite av en trend i de mer avlägsna byarna att enstöringar gifter sig med thailändskor. Sen har Boden fler invandrare per capita rent generellt än någon annan stad i svea rike.

ang att "ge AN dåligt rykte" kan jag lova att ordet redan är ute.

Besökte ödehuset tidigare. Polisen har inte ens brytt sig om att försegla dörrarna eller det uppbrutna fönstret så det är fritt fram för vem som helst att hälsa på. Inte en chans att GM fraktade dit kroppsdelarna annat än med bil. Det är en lång och väldigt brant väg upp och knappast värt risken att ta sig dit annat än till fots. Sen tror jag mycket väl att styckningen kan ha utförts på plats i skogen där då sannolikheten att bli störd där sent på natten nog är väldigt liten och nog värt risken iom att styckning hemmavid skulle kunna resultera i en hel del bevismaterial. Skulle chansa på att han släpade liket ur sin bil till platsen där bålen och huvudet hittades och började stycka loss på plats men blev paranoid eller så kom det folk och skrämde iväg honom innan han hann avsluta sitt arbete. Men ja, rena spekulationer från min sida.

Besökte också ödehuset idag, även jag reagerade över att dom inte har bommat igen stället. Hade en sån otroligt obehaglig känsla (trodde inte att jag skulle påverkas så mycket utav att faktiskt se stället IRL) så det hindrade mig från att gå vidare in i skogen för att se efter FP2. Håller med dig om att man inte har burit kroppsdelarna dit utan man måste ha använt sig utav bil. Har GM varit där under nattetid så förstår jag att ingen har sett det, jag skulle då inte kuta omkring där i skogen mitt i natten. Sen kanske han har styckat ute i skogen och det har tagit längre tid än vad han tänkte så det började ljusna? Ja vem vet, hoppas att man får veta snart, hur roligt det än är att se allas spekulationer så vill man veta sanningen nu.
Citera
2013-05-25, 21:41
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Jag börjar bli lite förbryllad när det gäller styckningen.

Nu pratas det om två underben som hittades i stugan och två händer som saknas.

Den bild jag ser framför mig är att den kropp som hittades i gropen alltså skulle haft bål, huvud, armar utan händer och två lårben, kapade vid knät.

Om detta stämmer, vilket vi inte vet ännu, så är det en märklig transportstyckning.

Ja det är nog det mest vidlyftiga historier man kan tänka sig. Tänker på den mycket gamla kriminalare som har varit med om de lite större fallen, som uttalat sig i media och hur han då redogjort för sin syn på fallet. Vad jag vet finns det inga uppgifter som är verifierade om vad som satt kvar eller om benen vad kapade i två delar. Stycka kan man i i 14 delar eller mer, men är det transport ska det väl vara så otympligt och litet så det ryms i väska, säck eller vad det nu må vara.

Inget fall är väl snabb med överbevisningen direkt, men om man utgår från att det inte är en psyko i blint raseri som styckar, så återstår ju bara transport för det görs ju inte annars för nöjes skull.-
Man borde släppa liiite mer från polisen så man inte behöver spekulera så mycket och uppgifter som går isär får ingen klarhet. Det lär ju dröja med en FUP här.
Citera
2013-05-25, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FistOfFury
Han kanske har tvättat kroppsdelarna för att få bort eventuella DNA spår han kan ha lämnat? Nej, jag skojar bara. Men det är väl inte bekräftat att kroppsdelarna har skrapmärken?

Det går inte att tvätta bort spår i dagens teknik, du må spola klorin eller annat, spåren går att finna. och dagens polistekniker vet var att leta.
Citera
2013-05-25, 21:42
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Jag kan bara inte släppa denna kvinna, någonting säger, det är fel..många fel.
Men det verkar som en GM men han har kopplingar till vissa som iaf bör undersökas.

Om jag har fel eller rätt visar sig senare, men hon bör vara av intresse intill annat säges och GM är gripen och det verkligen är han. Nåt finns där dolt för annars hade inte denna kvinna varit så dum.

KJ och AN är väl inte helt orimligt som det perfekta radarparet. VB skrev ju det där om olika kvinnliga egenskaper som inte bör vara samma kvinna. AN förstod kanske att VB skulle vara med KJ den där kvällen, kommer dit och konfronterar dem, det kan vara AN som är det obekräftade vittnet, var ju en kvinna har jag för mig, som säger sig ha sett VB lämna KJ vid 21. Hon skyddar kanske sin extrakuk, vi vet inte, men allting är möjligt.
Senast redigerad av OY 2013-05-25 kl. 21:48. Anledning: Stavfel
Citera
2013-05-25, 21:43
Medlem
FistOfFurys avatar
Citat:
Det går inte att tvätta bort spår i dagens teknik, du må spola klorin eller annat, spåren går att finna. och dagens polistekniker vet var att leta.

Du läste sedan att jag skrev att jag skojade.
Citera
2013-05-25, 21:44
Medlem
ME077s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jåbbin
Det är KJ som är gm, polisen har bindande bevis.

Var detta ett troll???
Citera
Medlem
Aftonbladet skriver
När Missing People hittade 20-åringa Vatchareeya Bangsuans kroppsdelar i en ödestuga var delarna placerade på ett sätt som av polisen uppfattas som rituellt.
Det uppger en poliskälla för Aftonbladet.
– Det är svårt att svara på varför, men gärningsmannen hade arrangerat platsen och lagt delarna på ett speciellt sätt
Citera
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Klorin duger dock utmärkt för att sabba DNA. Och ren Klorin har dessutom ganska låg ytspänning, och har följaktligen minst lika lätt att tränga in i springor och sprickor som blod. När det gäller DNA-spår från en människa på en annan, behöver man heller inte skölja bort allt för att DNA-analys ska bli besvärlig. Det räcker med att skölja bort så mycket att offrets eget DNA hela tiden dominerar stort.
Senast redigerad av Hamilkar 2013-05-25 kl. 21:47.
Citera
2013-05-25, 21:46
Medlem
Fuckmesidewayss avatar
Alltså om inte de här jävla kibba svinet är skyldig så är de ju totalt galet att en sån jävel går fri, Fyfan jag kan bara tänka mig hur trevligt kibba kommer ha på kåken, nästan så man vill ta en volta i hopp att hamna på samma anstalt
Citera
2013-05-25, 21:47
Medlem
kattnattens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FistOfFury
Ja, det lämnar inte mycket utrymme till att konflikten skulle ha uppstått under kvällen. En sådan kort tidsperiod känns inte så trolig att framkalla irritation från VBs sida och sedan mord från KJs sida.

Hela alltihopa måste handla om en konflikt som pågått en längre tid än just denna kväll. Vilket kan tala för att det VB skrivit på f*ceb*ok angående en manlig bekant som var påstridig- faktiskt skulle kunna vara KJ.

Jag tror faktiskt att det kan tänkas finnas många i deras bekantskapskrets som känner till vad det handlar om.

Fast samtidigt verkar det så ologiskt att åka till "en kompis och plugga" om denne kompis är en jobbig jäkel som inte kan ta ett nej som man haft en längre konflikt med... Eller har han spelat oberörd och sagt att han förstår att de bara är kompisar utan att mena det och sedan visat sina rätta färger när hon väl är där? Eller så kanske hon bara är jäkligt ensam och åker till honom ändå, i hopp om att kunna vara bara vänner? Om han nu är GM (kapabel att döda) så borde hon rimligtvis varit rädd för honom vid något tidigare tillfälle? De har ju känt varandra i flera år, någon gång innan måste han rimligen blivit riktigt förbannad så hon har fått se den sidan av honom? Och då borde deras bekantskapskrets def. veta något...
Citera
2013-05-25, 21:47
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Minutvisaren
Jag funderade ett tag på det jag också. Att AN kanske uttryckte sig klumpigt först. Men utan att känna den där AN så känns det inte riktigt som det handlar om ett plumpt formuleringsmisstag.

AN skriver t ex med massa utropstecken, hon valde versaler för INTE, hon skrev det direkt under VB:s mammas önskan om att hitta dottern vid liv.

Sen har jag fått intrycket av att vissa i familjen MB/AN hade tagit bort VB som vän på Facebook redan tidigare, innan AN kommenterade såsom hon gjorde den 9-10 maj, men det kanske är fel av mig. Jag hängde inte med i tråden i början. Någon som vet när Facebookvänskapen upphörde mellan vissa familjemedlemmar i MB/AN-familjen och VB?

Länk till trådinlägget med försök till sammanfattning av AN:s texter på Missing Peoples Facebooksida, som en slags översikt där man kan se alla dom sparade texterna.

Ja, jag såg också det, kl. 04:43.

Varför är AN så arg? Är det verkligen "bara" svartsjukedrama? Uppfattar AN att VB gjort något mot någon i familjen? Varför skrev AN första kommentaren kl. 04:43 på morgonen? Jobbar hon natt, är hon tidningsbud, har hon lång resväg till jobbet eller var hon bara sömnlös? AN:s aggressiva utbrott borde kanske tala för att AN inte har någon kännedom om vem som mördat VB, för hade AN vetat mer så borde hon kanske ha tigit?

Om man har något med saken att göra eller vet mer än man berättat, så kan det göra att man har ett tvångsmässigt behov av att följa fallet dygnet runt. Nu har iof jag också följt fallet, så det bevisar ingenting, dock har jag inte postat på facebook på det vis som AN gjort.
Citera
2013-05-25, 21:48
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fuckmesideways
Alltså om inte de här jävla kibba svinet är skyldig så är de ju totalt galet att en sån jävel går fri, Fyfan jag kan bara tänka mig hur trevligt kibba kommer ha på kåken, nästan så man vill ta en volta i hopp att hamna på samma anstalt
Förstod jag dig riktigt? Om han inte är skyldig är det galet att han går fri? Jag skulle nog vilja vända på det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in