2013-05-24, 20:24
Medlem
Mr_wiseguys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hashish-boy
tack för en teroi som inte innehåller ailiens, säpo och heroin i ögat! ett mkt möjligt scenario som nog ligger nära sanningen

Varsågod jag vill gärna höra andras teorier oxå, dock inte om softairgunsklubbens gruppmord eller om mördarpsykoser där man ska skära ut foster. Keep it simple.
Citera
2013-05-24, 20:26
Medlem
Mr_wiseguys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asshat
Hur vet du det? Jag tror tvärtom de har en hel del på honom redan.

Read it and weep: http://www.nsd.se/nyheter/artikel.aspx?ArticleID=7675268
Citera
Bannlyst
Med tanke på God man spåret KJ har en God man van vid att folk i hans närhet hjälper honom. när det blir fel.

- Han blir avisad arg dödar henne av (misstag) och vad ska han göra nu, han måste fatta ett beslut själv för en gångs skull han styckar BO och snurrar till det ännu mer slänger kroppsdelar lite hur som helst.
Förmodligen vet någon i hans närhet vad som hänt och denna person kommer kanske aldrig att straffas men vet om hemligheten om alltihopa men håller tyst.

Precis så var det i Stureplans morden där Tommy Zethraeus mamma hjälpte GM en lång tid att gömma sig men hon blev aldrig dömd för det.

Hur mkt vet KJs släkt och vänner, det blir nästa fråga?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pruttochbajs
tro mig, han har en av de sämsta advokaterna man kan uppbringa uppe i norr...

Detta är tyvärr sant, Herr Forssbergs inkompetens är vida känd, och han är en av bygdens sämsta advokater, hoppas att han får någon bättre så det blir en korrekt utförd rättegång...
Senast redigerad av Just_A_thieF 2013-05-24 kl. 20:59.
Citera
2013-05-24, 20:27
Medlem
FistOfFurys avatar
Citat:

En massa indicier har de säkert, men provsvaren från de kriminaltekniska undersökningarna väntar de väl på? För min egen del blir jag orolig p.g.a. att han haft sådan lång tid på sig att städa lyan. Men visst det är svårare än man tror att städa undan efter ett styckmord.
Citera
2013-05-24, 20:27
Bannlyst
det viktiga här med denna lilla pojke är tiden i isolering och ständigt återkommande 3 timmars förhör... om jag inte missminner mig kan dom även efter söndag hålla han häktad ytterligare 7 dygn på synnerliga skäl (vilket i sig inte är så grovt. det behovs en en indiciekedja, hyfsat starka motiv osv.) tror att denna lille pojke bryts ner effektivt med många dagar i häktet...
Citera
2013-05-24, 20:28
Medlem
jabbe91s avatar
Citat:
Joo det kan ju vara så. Bara att de väntar ut tiden så att säga och lägger fram det som de fått fram gom bevis, och troligen hur hennes dödsorsak var. Tror mest på strykning eller knivhuggen.
Citera
2013-05-24, 20:28
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Nej, de har de inte. Annars skulle han vara på sannolika skäl misstänkt.
Citera
2013-05-24, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
En av mina fågelvänner, utrustad med falkögon, rapporterar att Hyundaien stod inne i garaget, och Golfen utanför.

Om man har en flock journalister + andra spanare efter sig, så skulle nog vem som helst gömma bilen för att inte locka dit drevet.
Citera
2013-05-24, 20:30
Medlem
Diviots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stigrolf
Godman är ju då inget man får för att man är barnslig, dock kan det vara så att h*n inte kan handha pengar, fixa att betala räkningar (då det finns massa roligare saker att göra för pengarna), Handla mat mm.

Godman kan utses om du är/var missbrukare, har någon bokstavskombination och inte har full koll, blivit sjuk i någon sjukdom så att du måste ha någon som kan hjälpa dig att hämta ut pengar och betala (likt jag skrev ovanför). I det stora hela så handlar godmanskap att hjälpa att ta till vara på ens rättigheter och även hjälpa med ens skyldigheter.

Tack för detta inlägg, det finns tydligen personer här som är lite mer än bara skrivkåta och kan sätta vilka galna antaganden som helst på pränt bara för att få vara med och "leka" detektiver.
Personer med ett Aspergers syndrom behöver inte vara mer "galna" än du eller jag eller mer våldsbenägna. Godeman är en tillgång, inte en form av indikator på att man är helt kokkobello.
Här finns många intressanta, smarta och verkligen framåtflyttande inlägg men vissa är så låga så man blir mörkrädd när man läser dem.
Citera
2013-05-24, 20:33
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Några personer är hämtade för förhör. Vad det leder till vet vi inte, det kan bli lite fart på tråden, kanske. Den har varit seg nu en kvart.

Tack alla för era svar på min fråga, särskilt Quarrel, tre sammanfattade meningar, och man får direkt pejl på vad som gäller.

Har det sagts något i media under eftermiddagen om det Akinator var inne på igår kväll om rituella aspekter? Jag hittar inget.
Citera
2013-05-24, 20:34
Medlem
FistOfFurys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av speedskater
det viktiga här med denna lilla pojke är tiden i isolering och ständigt återkommande 3 timmars förhör... om jag inte missminner mig kan dom även efter söndag hålla han häktad ytterligare 7 dygn på synnerliga skäl (vilket i sig inte är så grovt. det behovs en en indiciekedja, hyfsat starka motiv osv.) tror att denna lille pojke bryts ner effektivt med många dagar i häktet...

Jag tror inte att han erkänner. Dels för att han stått emot såpass länge och dels för att styckningen tyder på att han var såpass desperat att bli påkommen med att han dödat henne.

Varför skulle han egentligen erkänna nu? Advokaten har dessutom förklarat bevisläget för honom, han har allt att vinna på att inte bli dömd för detta hemska brott, och han verkar vara väldigt mån om att inte bli förknippad med hennes död överhuvudtaget.

Han deltog även i skallgången efter henne och lyckades bete sig någorlunda sansat.

Alltså, det finns inget som tyder på att han kommer att erkänna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in