• 1
  • 2
2013-05-07, 21:05
Medlem
Tyson1993s avatar
Är det bara jag som hatar detta äckliga ljud, varje gång en bättre trimmad moped kör förbi blir man ju förfan psyksjuk. Tvåtakt i alla ära men detta helvetes skrik som framkallas gör mig tokig..
Citera
2013-05-07, 21:18
Medlem
RutSvenssons avatar
Det är ljudet av skam. Du skulle inte vilja behöva sitta på en moppe, inte heller skulle jag. Det är alltså tillräckligt pinsamt att åka på den. Men vi stannar inte där, vi får se dessa idioter (och höra!) och fylla dem med ännu mer skam genom ljudet. Jag är lite trött men jag hoppas att du förstår. Ljudet är för att göra upplevelsen ännu mer skamfull än bara moppen i sig.
Citera
2013-05-07, 21:25
Bannlyst
Jag hatar det också, ett helt vidrigt (o)ljud..
Citera
2013-05-07, 21:26
Medlem
Judasjudes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RutSvensson
Det är ljudet av skam. Du skulle inte vilja behöva sitta på en moppe, inte heller skulle jag. Det är alltså tillräckligt pinsamt att åka på den. Men vi stannar inte där, vi får se dessa idioter (och höra!) och fylla dem med ännu mer skam genom ljudet. Jag är lite trött men jag hoppas att du förstår. Ljudet är för att göra upplevelsen ännu mer skamfull än bara moppen i sig.

ljudet av skam låter rimligt! Kan också vara att vi ska höra på håll när pajasen kommer
Citera
2013-05-07, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RutSvensson
Nja, ställer mig oerhört skeptisk till din teori. Har dock ingen bättre teori själv men måste det finnas ett syfte med ljudet?

Förresten är det väl bara 15åriga kids som kör moppe? Kommer ihåg när man själv var nyss fyllda femton och fick sin första moppe av morsan. Det var en lycklig dag, minsann! Låt dem ha deras roliga.
Citera
2013-05-07, 21:29
Medlem
Judasjudes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knugenafsvea
Nja, ställer mig oerhört skeptisk till din teori. Har dock ingen bättre teori själv men måste det finnas ett syfte med ljudet?

Förresten är det väl bara 15åriga kids som kör moppe? Kommer ihåg när man själv var nyss fyllda femton och fick sin första moppe av morsan. Det var en lycklig dag, minsann! Låt dem ha deras roliga.

Och så köper de ett effektrör så det skränas ännu mera i grannskapet?
Citera
2013-05-07, 21:58
Medlem
Håller med, vidrigt ljud..
Citera
2013-05-07, 21:59
Medlem
stilltons avatar
ungdomar gillar väl ofta att dra uppmärksamhet till sig.. om dom inte kan få positiv uppmärksamhet, så tar dom hellre negativ uppmärksamhet än ingen uppmärksamhet alls..

många får nog för sig att den går snabbare/är starkare om den låter mer också, eller åtminstone att den är "värre" än polarens om den låter mer.
Citera
2013-05-07, 22:04
Medlem
alrajts avatar
Håller med, blir så djävla arg när jag hör en tonårszombie åka förbi med sin trvåltrimmade moped utanför fönstret.
Citera
2013-05-07, 22:09
Medlem
stopbitchings avatar
Om det är nått som är skamligt så är det nog bortskämda svenskar som tycker det är skamligt med moped. Sånt översitteri hittar vi nog inte i andra länder. Men visst fan är ljudet bedrövligt när de kör..
Citera
2013-05-07, 22:40
Bannlyst
Håller inte med, låter den förmycket är ju något på tok med moppen och att man har köpt skit eller helt enkelt inte sköter den. Jämt, inte så knackigt ska de va
Citera
2013-05-07, 23:04
Medlem
majordoes avatar
Håller med!

Iallfall SCOOTRAR, hemskt ljud! Inga växlar bara oändligt surr... dagens crossmoppar... låter mycket bättre, men dom skulle kunna låta ännu bättre.

Varför tillverkar dom inte riktiga rör! Som på Saab 92!? Ps: Bilen på videon har 2cylindrar.

4-taktsscootrarna är iallfall värst!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in