Citat:
Ursprungligen postat av
Sherbert
Sa aterkom da Domstolen i Lulea eller Malmo som de hade skickat arendet vidare till tillbaks med sitt beslut, de aterkallar min Fru's PUT, va fan skall man gora nu da? Kommer detta forsvara hennes ratt att atervanda till Sverige?
Känns som MIG ägnar sig åt hårklyveri ibland.. tänker på "kompetensutvisningarna" där en bagatellartad förseelse från arbetsgivaren kan leda till utvisning och ditt ärende, sen har vi ärenden där det är omöjligt att utvisa trots avsaknad av asylskäl.
Sorry för jag klev utanför området där, blir bara lite frustrerad ibland. För att återgå till ditt ämne, om ni varit tillsammans så länge varför har din fru inte ansökt om att bli svensk medborgare? Svensk medborgare har alltid rätt att bo här.
Ni kan alltid överklaga ett beslut från MIG. Ser ut som ni gjort det och fått avslag även där, en sista chans är MÖG - Migrationsöverdomstolen men det är inte säkert de tar upp fallet. Det ni kan göra är du och barnet flyttar till Sverige och hon lämnar in ansökan om uppehållstillstånd pga anknytning till dig och hennes dotter. Om du har bostad av lämplig standard och storlek och inkomst att försörja din familj kommer hon få uppehållstillstånd, även om det är lång väntetid 12+ månader. När hon väl flyttat hit tycker jag ni stannar här och efter 3 år ansöker hon om svenskt medborgarskap. När det beviljats kommer inte denna situation uppstå igen.