2017-11-08, 18:21
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av srsly
Okok dom ribgde idag skulle kompletera med sista flygresan så får nog svar inom kort. Känns overkligt
ha ha ha väntar när ni får det via posten/ emailen ni kommer hoppa bungyjump runt i lägenheten. När din fru anländer till sverige är också en kick
Citera
2017-11-08, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
Nej inte säker på det, det tog 6 veckor för oss. Jan kanske ni fick , i vilket fall som helst grattis.
Ja man kan alltid hoppas, men om det inte går, vad vänder man sig då? Vet man göra det på MIG i sverige om man befinner sig där, men svårt för er.

Det kan mycket väl vara så att det var helt normal handläggningstid, men skönt att ha ett problem mindre iaf. Angående nya fingeravtryck och nya bilder så ska man vi göra det på konsulatet i Istanbul har MIG sagt.
Citera
2017-11-09, 18:21
Medlem
Citat:
ha ha ha väntar när ni får det via posten/ emailen ni kommer hoppa bungyjump runt i lägenheten. När din fru anländer till sverige är också en kick

Står att jag fått beslut, men dom ringde inte så imorgon får jag svaret
Citera
2017-11-09, 19:18
Medlem
Citat:
Står att jag fått beslut, men dom ringde inte så imorgon får jag svaret

Vi håller tummarna!
Citera
2017-11-09, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bragi
Vi håller tummarna!
Vi blev godkända, förmodar att hon bara kan åka hit och göra allt i sverige ellee är detett måste att hon åkee till sin ambassad i sitt hemland
Citera
2017-11-10, 18:14
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Vi blev godkända, förmodar att hon bara kan åka hit och göra allt i sverige ellee är detett måste att hon åkee till sin ambassad i sitt hemland
Grattis, hon måste vänta för hämta ut kort eventuellt göra biometrin också. Är hon i sverige, så kan ni göra allt i sverige. Men då måste ni meddela migrationsverket för annars sänder de till ambassad i hennes land.
Citera
2017-11-11, 10:54
Medlem
Citat:
Grattis, hon måste vänta för hämta ut kort eventuellt göra biometrin också. Är hon i sverige, så kan ni göra allt i sverige. Men då måste ni meddela migrationsverket för annars sänder de till ambassad i hennes land.

Snacka med migrationsverket allt skickas till mig, allt annat är klart så enligt dem kunde hon komma men akulle ha med sig beslutet för säkerhetdskull. Önskar alla andra lycka till

Ansökte 2016/07/14
Fick beslut 2017/11/09
Citera
2017-11-11, 11:21
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Snacka med migrationsverket allt skickas till mig, allt annat är klart så enligt dem kunde hon komma men akulle ha med sig beslutet för säkerhetdskull. Önskar alla andra lycka till

Ansökte 2016/07/14
Fick beslut 2017/11/09
vänta nu! har hon inte fått kort ännu men kan ändå komma?
Citera
2017-11-13, 18:59
Medlem
Citat:
vänta nu! har hon inte fått kort ännu men kan ändå komma?

Dom sa att jag enbart behövde skicka uppgifterna där det stå¨r att hon blivit godkänd, kortet ska skickas till min adress i Sverige
Citera
2017-11-14, 17:26
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Dom sa att jag enbart behövde skicka uppgifterna där det stå¨r att hon blivit godkänd, kortet ska skickas till min adress i Sverige

Tack för info, intressant. Hoppas ni kommer må bra, nu när ni ser varandra..
Citera
2017-11-15, 16:51
Medlem
Någon som har erfarenhet eller kunskap kring vad som händer om man dyker upp på intervjun på ambassaden utan barn som också söker uppehållstillstånd?

Om en förälder får avslag på uppehållstillstånd får ju även barnet det.

Är det risk för avslag för även föräldern ifall barnet som också söker uppehållstillstånd inte är med på intervjun, någon som vet? Logiskt sett så känns det ju som risk för avslag eftersom att barnet också ska följa med på intervjun. Men är det någon som faktiskt vet vad som händer utifall bara föräldern går på intervju?
Citera
2017-12-13, 11:45
Bannlyst
Sa aterkom da Domstolen i Lulea eller Malmo som de hade skickat arendet vidare till tillbaks med sitt beslut, de aterkallar min Fru's PUT, va fan skall man gora nu da? Kommer detta forsvara hennes ratt att atervanda till Sverige?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in