Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-10-08, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mulash44
jag har fått en handläggare igår . jag ringde han idag. det ser inte bra ut , han vill ha skildmässa bevis från mig och min fru , vi har inte det ded är kört för oss tyvärr. vi har förlorat allt .

Ojj men varför de vill de, kan du inte bevisa det på annat sätt
Citera
2014-10-08, 20:26
Medlem
mulash44s avatar
Vi har massa problem vi gifta oss via skype på distans jag i sverige och min kenya . Vi har registrerat äktenskapet båda i sverige och kenya. Min fru kan fixa skilsmässa bevis men inte jag...mama mia...jag besökte min fru i kenya från june-juli 2014 och varje månad jag skickar min fru pengar , jag skickade kvitto på pengar, flygbiljett stämpelar entre och departure, bilder. Vigsel bevis. Med mera
Citera
2014-10-08, 20:54
Medlem
Citat:
Vi har massa problem vi gifta oss via skype på distans jag i sverige och min kenya . Vi har registrerat äktenskapet båda i sverige och kenya. Min fru kan fixa skilsmässa bevis men inte jag...mama mia...jag besökte min fru i kenya från june-juli 2014 och varje månad jag skickar min fru pengar , jag skickade kvitto på pengar, flygbiljett stämpelar entre och departure, bilder. Vigsel bevis. Med mera

HEJ
men kan du fixa med eller,men du har bevis om din förhållande, va de vill mer off, hoppas allt löser sig och ett pozitiv beslut
Citera
2014-10-08, 21:44
Medlem
mulash44s avatar
min första äktenskapet var inte registrerat , det var traditionsförlovning det var inte officielt . när jag skilde mig jag den förlovning papper gav jag till min föredetta fru.och jag har inget papper att skicka till migrationsverket. jag har min första äktenskapet på skatteverket i sverige. min nuvarande fru jag har registrerat i sverige på skattesverket. innan jag var registrerat som singel.
Citera
2014-10-08, 22:16
Medlem
Citat:
min första äktenskapet var inte registrerat , det var traditionsförlovning det var inte officielt . när jag skilde mig jag den förlovning papper gav jag till min föredetta fru.och jag har inget papper att skicka till migrationsverket. jag har min första äktenskapet på skatteverket i sverige. min nuvarande fru jag har registrerat i sverige på skattesverket. innan jag var registrerat som singel.

Hej
Men kan du kontakta henne och ta det papper så det löser sig snabbt,håller tummerna om du löser den
Citera
2014-10-08, 22:28
Medlem
mulash44s avatar
jag kontaktade ikväll kl 8:00 hon sa hon kan ordna det. hon kommer det som rekommendering brev imorgon. att gifta genom skyper på distans är en annan problem tyvvär
Citera
2014-10-08, 22:54
Medlem
mulash44s avatar
tackså mkt fjomor1 det var snällt of dej. tusen tackar
Citera
2014-10-09, 00:34
Medlem
Citat:
tackså mkt fjomor1 det var snällt of dej. tusen tackar

Hoppas detta papper kommer och hjälpa dig,och snart får ett pozitiv beslut,Tack själv
Citera
2014-10-09, 16:12
Medlem
Hej alla ni andra som väntar på svar från migrationsverket. Jag har dåliga nyheter, fruktansvärt dåliga nyheter. Migrationsverket har höjt väntetiden för elektroniskansökan till 14 månader och pappersansökan till 18 månader...
Citera
2014-10-09, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bittertanten
Hej alla ni andra som väntar på svar från migrationsverket. Jag har dåliga nyheter, fruktansvärt dåliga nyheter. Migrationsverket har höjt väntetiden för elektroniskansökan till 14 månader och pappersansökan till 18 månader...

Jag hade hoppats på att dom skulle förkorta tiderna denna uppdatering. Vet inte hur detta ska gå. Jag saknar min man så fruktansvärt mycket (som alla andra), jag vet inte om jag kommer att klara denna väntan!

Mycket sorgliga nyheter!
Citera
2014-10-09, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bittertanten

Hur länge har du väntat Bittertanten?
Citera
2014-10-09, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av minde
Jag hade hoppats på att dom skulle förkorta tiderna denna uppdatering. Vet inte hur detta ska gå. Jag saknar min man så fruktansvärt mycket (som alla andra), jag vet inte om jag kommer att klara denna väntan!

Mycket sorgliga nyheter!

Väntetiderna gäller ju hur länge majoriteten av de som får beslut nu har fått vänta.
Det görs satsningar på att minska väntetiderna men det tar ju ett tag innan det får effekt kan jag tro. Nästa gång kanske det går ner igen.
Det finns ju även de som har tur och hamnar i det nya systemet och bara behöver vänta ett par månader.
Jag tvingades vänta nästan 17 månader på beslut och visst har det varit jävligt svårt periodvis men man fixar det. Tappa inte hoppet!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in