2013-05-07, 22:16
Medlem
Till er alkisar: http://apk.se/
Citera
2013-05-07, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harkel
10 pripps blå och en påse kostar ju en hunka så..

Måste verkligen påpeka att 10 pripps kostar faktiskt 120 med en påse.
Citera
2013-05-07, 23:17
Medlem
Kokosflingans avatar
Jag tror dom dricker det dom får tag på?
Kommer det nån vänlig själ och bjuder, så slinker det nog ner.

Om dom får välja?, så tror jag dom går på % och pris.
Hellre en Åbro 7,3 , 33cl än en dyr lågprocentig öl?

Till TS. Varför undrar du?
Ska du slå in på bänksvängen? Eller skäms du för att du dricker samma som din granne som sitter på bänken?
Senast redigerad av Kokosflingan 2013-05-07 kl. 23:20.
Citera
2013-05-08, 00:02
Medlem
Tror att många underskattar hur mycket hembränd sprit både vanligt folk och "a-lagare" dricker där ute.
Citera
2013-05-08, 00:47
Medlem
Åbro 7.3 , Marinella och Rosita.
Citera
2013-05-08, 01:39
Medlem
teamdjungels avatar
Verkar vara flera här som säger de klassiska billiga ölen, de som har cirka 5% alkohol. Det stämmer oftast inte in, oftast så är det 7% eller mer som gäller... Ska de ha öl innan 10.00 så blir det en 3.5% på ICA.
Citera
2013-05-08, 02:48
Medlem
När klockan börjar närma sig 10.00 ser fyllskallen till att iaf ha en tjuga till hands. Väl inne i systemets självbetjäningsbutik så stoppar han snabbt in en 75:a Vodka eller motsvarande i armhålan under tröjan när ingen ser. Därefter ger hämtar han två flaskor öl och betalar dessa med den surt förvärvade tjugan. Dagen räddad!

Den som har en liten slant på fickan och taskiga fyllnerver köper kl 10.00 en hela Rosita, beger sig till en någorlunda avskild plats och sveper skiten i några snabba klunkar.

Sen finns det ju förstås bänkfyllon som hushållar med sina dyrbara droppar och ser till att aldrig bli vare sig fulla eller bakfulla.

För övrigt så finns det tusentals alkoholister som enbart håller sig till vatten, kaffe, läsk, mjölk etc hela dagarna. Det är sant - jag har själv träffat dom hos AA de senaste elva åren.
Senast redigerad av Ansenlig 2013-05-08 kl. 02:51.
Citera
2013-05-08, 05:16
Medlem
viktor.hockey.96s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skrotnisseochhansvanner
Måste verkligen påpeka att 10 pripps kostar faktiskt 120 med en påse.

Nja. Pripps blå 5% 33cl glasflaska kostar 9,90kr. Så 10st + påse = 100kr.

Fast du kanske tänker på halvlitern. Ni båda får väl rätt.
Citera
2013-05-08, 06:41
Medlem
Heureuxs avatar
7%iga bärs om de e från bolaget, annars är ju Tingsryd 2.8 ett kap, billigare än vatten. Sen dricker väl en del smuggel också.
Citera
2013-05-08, 07:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SandraTheK
Just det där med att springa och köpa dem en och en, undrar varför de gör så. Ända anledningen jag kan se är att pengarna kanske bara räcker till en. Här i Dalarna ser man hur de liksom "har du 2 spänn så har jag till en öl" mellan varann på parkbänken.
Jag har funderat över om det inte är så att man köper en och en för att slippa bjuda. Om du har 15 stycken så kommer du garanterat bli tvungen att bjuda. Sitter du däremot och läppar på en, så kommer ingen tvinga av dig någoy.
Citera
2013-05-08, 08:19
Medlem
Bluebeast72s avatar
Konstigt alla glömt det klassiska A-lagar vinet Diamant.

Annars är ju seglarvatten"explorer",marinella o folkisar gångbart.

Vet att det var populärt o dricka handsprit sedan dessa sattes in på alla våra sjukhus. Dessa fick bytas ut mot non.alcoholic så de räckte mer än typ 40 min varje gång.
Citera
2013-05-08, 09:36
Medlem
lyrica32s avatar
[quote=DemiJjurgen]
Citat:
Ursprungligen postat av lyrica32

För att jag är en osäker liten pojke Sthlm-sjutvåor och Åbro sjutreor är närmast identiska, då kan en sådan liten grej som en söt kassörska (som man tror är bekantas bekant med men kan inte komma på hur)göra att det väger åt det ena hållet. Sen beror det givetvis på hur många man ska ha oxå. Flaskorna är mycket jobbigare o släpa hem.

Finöl hemma nu iaf
Haha Jag skulle aldrig orka bry mig om vad folk i kassan tyckte, helt ärligt... Iofs om u känner tjejen, men då kan du väl välja en annan kassa och låtsas som du inte sett personen(?).

[quote=nilltre]
Citat:
Ursprungligen postat av DemiJjurgen

Hallå, som det spelar roll vilken 7+% öl du köper. Ingen tror du köper 12 Åbro 7,3 för den goda smaken 4 gånger i veckan.
Alltså det är ju en kombination. Den smakar helt ok när den är kall och man blir full, dessutom är den billig.
Jag struntar väl i vad folk tycker om vad jag köper på sysemet? Om jag känner för att supa ner mig på billig öl så är det väl mitt problem, inte deras
Brukar köpa en whiskey för 800 spänn ibland samtidigt också och nån fin flaska vin, undrar om det blir kortslutning i folks hjärnor då som måste lägga sig i vad andra dricker? "Nejmen gudars himmel hon köper ju BÅDE fin sprit och alkisöl! Vad ska detta leda till måntrå?! Är hon alkis eller ej!? Min svenssonnyfikenhet tar kol på mig!"

Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Det är förbjudet i lag att sälja alkohol till berusade personer och handlar således inte om någon "policy" hos Systembolaget eller krogarna.

Alkohollagen

8 § Alkoholdrycker får inte lämnas ut till den som är märkbart påverkad av alkohol eller andra berusningsmedel.
Ja men då är det väl alkohollagen i sig jag ifrågasätter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in