2013-05-07, 16:45
Medlem
0zzys avatar
"Sju komma loss"
Även där 10 st + påse = 100 spänn!
Citera
2013-05-07, 16:49
Medlem
Dom dricker det som bjuds...
Citera
2013-05-07, 17:13
Medlem
Kaninbebiss avatar
Jag förstår inte varför A-lagarna inte gör egen alkohol. Det kostar max 100kr att göra 25 liter 18% mäsk. Sedan kan dom leva top-notch livet med resterande socialbidrag.
Citera
2013-05-07, 17:15
Medlem
Rosita, Sofiero 7,2%, Explorer (som de samlar ihop och delar på) eller annan billig skitvodka.
Senast redigerad av Ritinkin 2013-05-07 kl. 17:17.
Citera
2013-05-07, 17:25
Medlem
Embas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ritinkin
Rosita, Sofiero 7,2%, Explorer (som de samlar ihop och delar på) eller annan billig skitvodka.

Sofiero 7,5 va?

Rosita, Marinella och kir var ju "inne" förr.
Citera
2013-05-07, 17:30
Medlem
Hummlas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaninbebis
Jag förstår inte varför A-lagarna inte gör egen alkohol. Det kostar max 100kr att göra 25 liter 18% mäsk. Sedan kan dom leva top-notch livet med resterande socialbidrag.

Det går inte, dom dricker upp det innan det är klart.
Hade du själv varit en missbrukare/före detta missbrukare så hade du förstått hur dom tänker, dom lever för dagen, finns det inga pengar till Öl/Sprit från bolaget och dom har massa hembränt hemma som inte är i närheten av färdigt så dricker dom det bara för att bli en smula full.

Tankar om morgondagen finns absolut inte.

Har man som alkoholist 100 kr över så går man inte och köper hembränn ingredienser som är färdigt om nån månad, då drar man och köper Öl för allt istället, morgondagen finns inte.
Senast redigerad av Hummla 2013-05-07 kl. 17:32.
Citera
2013-05-07, 17:31
Medlem
David Pruttons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emba
Sofiero 7,5 va?

Rosita, Marinella och kir var ju "inne" förr.

Kir är en sådan där dryck jag ofta hört talas om ska vara en alkisdryck, men har aldrig sett dem sitta och lapa på den.

För övrigt tycker jag en väl kyld Kir är riktigt gott en varm sommardag - mums.
Citera
2013-05-07, 17:36
Medlem
lyrica32s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av David Prutton
Kir är en sådan där dryck jag ofta hört talas om ska vara en alkisdryck, men har aldrig sett dem sitta och lapa på den.

Kir är väl mer vanligt bland raggare och punkare? Kanske därav det dåliga ryktet?
Citera
2013-05-07, 17:41
Medlem
iipods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MagicalPears
Hemma på min gata så sätter inte de lokala alkisarna sin fot på bolaget utan det är smuggel som gäller; Björne Brygd 7,7, Blå Thor 6,0 samt fulvodka med namn som inte går att uttala för hela slanten.

Björne Brygd 7,7 är förövrigt det vidrigaste ölet på marknaden idag, därav priset skulle jag tippa samt populariteten hos alkisarna.
Citera
2013-05-07, 17:44
Medlem
ADHD-syndromets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iipod
Björne Brygd 7,7 är förövrigt det vidrigaste ölet på marknaden idag, därav priset skulle jag tippa samt populariteten hos alkisarna.
Björne Brygd oavsett procent är det äckligaste som sagt
Testat och det resulterade i en spya varje gång .
Citera
2013-05-07, 17:47
Medlem
j1nxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av David Prutton

Idag är det nog väldigt sällsynt att en A-lagare skulle sitta och zippa på en flaska Kir men min farfar berättade för ett tag sedan att när Kir var nytt här i Sverige på typ 50-60 talet tror jag så kostade drycken 7kr och var då populärt bland A-lagare. Ja pga priset dåra. Det är väl där själva snacket om att Kir är en alkisdryck kommer ifrån och ja håller ända tills idag.
Citera
2013-05-07, 17:50
Medlem
ADHD-syndromets avatar
Kir är väl mer fjortisdricka än alkisdricka?
Minns man drack det på högstadiet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in