2014-02-22, 17:10
Medlem
Mr.Nesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnslaveThemAll!
Stämmer nog. Såg en tom 35:a igår under en bänk där A-lagare brukar hålla till Har märket ifråga tagit över tronen efter Explorer måntro?

Kan vara så. Drowek är fyra kronor billigare och a-lagare brukar ju köpa det billigaste, även om det bara handlar om några kronor
Har lustigt nog även sett att a-lagarna i stan där jag bor köper rosévin med jämna mellanrum. Finns iofs jävligt billiga flaskor med rätt hög procenthalt (13%) så det torde vara anledningen
Citera
2018-05-16, 13:17
Medlem
kumlafucker84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2min700W
Jag funderade lite på vad för drycker från bolaget köper svenska uteliggare och a-lagare på bänken osv då de får tag på pengar ?

Vodka explorer = gamla avdankade skeppare ?

Vilka öl är populära bland grabbarna på bänken t.ex ?
Är det svensk öl som gäller ? typ Bellman 6% eller någon annan ?

Vilka andra vodka , whisky eller vad dom nu kan tänkas köpa är populära bland dem ?

Fram med allt ni vet nu gottfolk !
Alkisarna i Östersund dricker mest Åbro 7,3. Några dricker Arboga 10,2. Explorer vodka är populärast bland dem.
Citera
2018-05-16, 13:19
Medlem
Carl Serungs avatar
Marinella / Arboga 10,2% är väl fortfarande poppis?
Citera
2018-05-16, 14:08
Medlem
kumlafucker84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Marinella / Arboga 10,2% är väl fortfarande poppis?
Ja det är det.
Citera
2018-10-26, 23:00
Medlem
Åbro 7,2or är dom mest populära bland alkisarna i mina trakter
Citera
2019-02-20, 19:31
Medlem
är det därför man blir så jävla glad av femkommatvåan beror det på humlen???
Citera
2019-02-21, 00:17
Medlem
Cineastens avatar
Jag vet inte vad de dricker helst men jag vet av erfarenhet att många av dem varvar bärs och spånken med handsprit och ytdesinfektion som de stjäl på bland annat sjukhus.

Illa luktar det och ont i magen får de.
Citera
2019-02-22, 15:15
Medlem
Monkeyspanks avatar
En tvättäkta fyllskalle dricker vad han/hon kommer över, punkt slut.

Även om det så smakar fan. Blir man full av det så glider det ner. Därmed inte sagt att vi inte uppskattar goda sorter, men det blir ju ofta en prioriteringsfråga. Man vill ju ha så mycket alkohol för pengarna som möjligt.
Själv kör jag Åbro 7,2 till vardags och brukar kosta på mig en budgetwhisky typ Ballantines vid pensionsdags. Men de få gånger jag vinner på tipset sitter man med Chimay och helmaltwhisky istället.
Levern måste ha sitt.
Citera
2019-02-22, 19:12
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Skulle vara kul att höra vad eliten skulle ta med sig ut om de fick välja fritt helt gratis ur sortimentet.
Tar man då samma 10,2or eller lyxar man till det med Explorer?
Citera
2019-02-22, 19:15
Medlem
PingPongGlasss avatar
Är inte den klassiska buteljen Rosita poppis bland snedseglarna idag? Förr om åren var ju det standard bland parkbänks alkisarna.
Citera
2019-03-07, 20:10
Medlem
Knarkarjävlars avatar
Arboga 10,3, Åbro 7,3 och Sofiero 7,5 tycker jag verkar vara poppis. Förut köpte många Stockholm 5,3, men nu verkar det som om Kung har blivit favvisen av öl på runt 5%. Antagligen för att den är en av de absolut billigaste.

Fruktviner som Rosita och Marinella tycker jag aldrig att jag ser dem köpa nu för tiden. Kan inte vara så bra APK på dem nu för tiden, kanske var det det förr.
Citera
2019-03-07, 20:13
Medlem
zxcvb45s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kolgrill-ftw
Skulle vara kul att höra vad eliten skulle ta med sig ut om de fick välja fritt helt gratis ur sortimentet.
Tar man då samma 10,2or eller lyxar man till det med Explorer?

Då hade dom såklart tagit dyr jävla sprit, dom köper inte Explorer för smaken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in