2013-05-07, 17:51
Medlem
Carl-Ann von ss avatar
[quote=lyrica32][quote=mizzametal]
Jaha, vad sknt r det mnga som ogillar dem som jobbar p systemet eller?
Jag bevittnade en gng en alkis som stal sprit, sprang runt och halsade och personalen frgade "Du vet vl att vakterna kommer snart??" varp han tjoade "JAA! MEN DET STRUNTAR JAG I, FR D KOMMER JAG REDAN VARA FULL!"

Men visst r de vl trevliga annars och glada.

Citat:
Ursprungligen postat av Enzyme
Eller hur? S svrt r det inte att spela nykter, allts tre l har jag nog druckit massor av gnger och kpt mer efter.. Det r vl mer om man druckit rejlt med starksprit som det r svrare.

Usch.. Taskiga polare!
Snacka om att vara desperat.
Citera
2013-05-07, 17:58
Medlem
Nazists avatar
De dricker billigast mjliga. Grna glasflaskor av konstig anledning. Alltid 7-procentigt, det ger visst mest fr pengarna. Utver det s r det smuggel, och Explorer som gller, som redan nmnts.
Citera
2013-05-07, 17:58
Medlem
DemiJjurgens avatar
[quote=lyrica32]

Citat:
Ursprungligen postat av Enzyme
Eller hur? S svrt r det inte att spela nykter, allts tre l har jag nog druckit massor av gnger och kpt mer efter.. Det r vl mer om man druckit rejlt med starksprit som det r svrare.

Usch.. Taskiga polare!

Tre l? Fan va alkad jag knner mig, har aldrig blivit nekad och har varit inne efter 7-8 l en massa gnger.

OnT s vet jag inte om jag hller med vriga om att alkisarna har s bra koll p APK-vrdet. Dom "laggar" och r flera r efter utbudet. Gissar att Rosita-tillverkarna till stor del lever p senila parkfyllos som inte hnger med i svngarna.

Tetravin r riktigt prisvrt. 1l castillo de gredo fr 49 spnn. Gr att f billigare om man gr in p trelitarna men det r inte srskilt smidigt. Utan fr mitt stammisbolag r det mest bro 7,3 som gller. Ngot som smrtar mig djupt d jag sjlv r ett fan av den len. r det d heta kassrskor s kper jag stockholm 7,2 istllet fr att inte bli ihopbuntad med dom mindre stealth-bengna alkisarna.

Edit: verkar ha citerat fel o r fr dum fr o ndra. Lyrica32 r det som skall beskyllas fr att g p bolaget salongsberusad. Enzyme r oskyldig.
Senast redigerad av DemiJjurgen 2013-05-07 kl. 18:04.
Citera
2013-05-07, 18:08
Medlem
lyrica32s avatar
[quote=DemiJjurgen]
Citat:
Ursprungligen postat av lyrica32

Tre l? Fan va alkad jag knner mig, har aldrig blivit nekad och har varit inne efter 7-8 l en massa gnger.

OnT s vet jag inte om jag hller med vriga om att alkisarna har s bra koll p APK-vrdet. Dom "laggar" och r flera r efter utbudet. Gissar att Rosita-tillverkarna till stor del lever p senila parkfyllos som inte hnger med i svngarna.

Tetravin r riktigt prisvrt. 1l castillo de gredo fr 49 spnn. Gr att f billigare om man gr in p trelitarna men det r inte srskilt smidigt. Utan fr mitt stammisbolag r det mest bro 7,3 som gller. Ngot som smrtar mig djupt d jag sjlv r ett fan av den len. r det d heta kassrskor s kper jag stockholm 7,2 istllet fr att inte bli ihopbuntad med dom mindre stealth-bengna alkisarna.

Edit: verkar ha citerat fel o r fr dum fr o ndra. Lyrica32 r det som skall beskyllas fr att g p bolaget salongsberusad. Enzyme r oskyldig.
Det r nt cp med citaten, jag vet inte riktigt vad som hnt.
Jag tror iofs jag skulle kunna handla efter ngra fler l ocks, men jag har inte testat. Brukar se till att ha tillrckligt med varor om jag ska supa s slipper man g di fler gnger. Dock har jag blivit nekad en gng, men det var efter en viss mngd 50%ig HB och vin..
Castillo de gredos r riktigt billigt ^^ smakar okej ocks.

Varfr bryr du dig om vad folk tycker btw? Jag brukar kpa 7,2an fratt den r god och billig, det duger bra.
Citera
2013-05-07, 18:17
Medlem
Kesslers avatar
Sofiero r ju Sveriges verlgset mest slda l och hur ofta ser man det p fest eller frkrk? Visst det hnder ibland, men inte srskilt ofta. S det mste ju vara a-lagarna som str fr den mesta konsumtionen?
Citera
2013-05-07, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaninbebis
Jag frstr inte varfr A-lagarna inte gr egen alkohol. Det kostar max 100kr att gra 25 liter 18% msk. Sedan kan dom leva top-notch livet med resterande socialbidrag.

ETT; Dom saknar tiden att vnta p sin dyrabara drog.
TV; Dom r missbrukare, samma sak skulle hnda vilken sortsmissbrukare som helst som man n gav mycket dennes "drog". Fettot skulle ta sig till dds, tjackisen skulle vara vaken tills han hamnade undernrd och uttorkad p psyket. Heroinsten skulle skjuta i sig fr mycket och tvrd, och alkisen skulle dricka upp allt, och d han ocks.

En missbrukare kan inte sluta innan allt r slut, obegrnsad tillgng + missbruk = dd.

[quote=DemiJjurgen]
Citat:
Ursprungligen postat av lyrica32

Tetravin r riktigt prisvrt. 1l castillo de gredo fr 49 spnn. Gr att f billigare om man gr in p trelitarna men det r inte srskilt smidigt. Utan fr mitt stammisbolag r det mest bro 7,3 som gller. Ngon som smrtar mig djupt d jag sjlv r ett fan av den len. r det d heta kassrskor s kper jag stockholm 7,2 istllet fr att inte bli ihopbuntad med dom mindre stealth-bengna alkisarna.

Hall, som det spelar roll vilken 7+% l du kper. Ingen tror du kper 12 bro 7,3 fr den goda smaken 4 gnger i veckan.
Citera
2013-05-07, 18:20
Medlem
DemiJjurgens avatar
[quote=lyrica32]
Citat:
Ursprungligen postat av DemiJjurgen
Det r nt cp med citaten, jag vet inte riktigt vad som hnt.
Jag tror iofs jag skulle kunna handla efter ngra fler l ocks, men jag har inte testat. Brukar se till att ha tillrckligt med varor om jag ska supa s slipper man g di fler gnger. Dock har jag blivit nekad en gng, men det var efter en viss mngd 50%ig HB och vin..
Castillo de gredos r riktigt billigt ^^ smakar okej ocks.

Varfr bryr du dig om vad folk tycker btw? Jag brukar kpa 7,2an fratt den r god och billig, det duger bra.

Fr att jag r en osker liten pojke Sthlm-sjutvor och bro sjutreor r nrmast identiska, d kan en sdan liten grej som en st kassrska (som man tror r bekantas bekant med men kan inte komma p hur)gra att det vger t det ena hllet. Sen beror det givetvis p hur mnga man ska ha ox. Flaskorna r mycket jobbigare o slpa hem.

Finl hemma nu iaf
Citera
2013-05-07, 18:21
Medlem
Cpt.Obviouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ADHD-syndromet
Kir r vl mer fjortisdricka n alkisdricka?
Minns man drack det p hgstadiet

Knner samma sak, dock fr 63kr/750ml med 13% alkohol fungerar den vl till allt mjligt. Lite finare n l fr alkisdamerna och lite lttare att kontrollera n vodka samt godare fr fjortisarna. En hemsk bakfylla fr man p det, dock.
Citat:
Ursprungligen postat av Nazist
De dricker billigast mjliga. Grna glasflaskor av konstig anledning. Alltid 7-procentigt, det ger visst mest fr pengarna. Utver det s r det smuggel, och Explorer som gller, som redan nmnts.

r ju trots allt godast att dricka ur glasflaskor ifall man ska dricka direkt.
Citera
2013-05-07, 18:22
Medlem
Nido6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av donaukind
Vid alkisbnken nere p stationen r det iallafall vodka explorer som dominerar. Ligger alltid tomma flaskor explorer dr nr man gr till tget.
Ingen pant p glasglaskor vettu. En tom lburka kostar 1:-, ingen utomhus-alkis kastar bort stlar fattar du vl?
Citera
2013-05-07, 18:28
Medlem
Bajskatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grasuggan99
Femkommatvan r ju en riktig alkisklassiker. Tydligen pverkar humlen i 5,2an alkisarna p bra stt.

Klla p det ? r vl humle i alla billiga lsorter ?
Annars ska jag brja kpa den , gillar ju inte l nd och blir alltid bakis, om det skulle lindras p ngot stt av femkommatvan ska jag brja kpa den

Annars tror jag alkisar mest dricker 7,2r av alla dess slag, s billigt och starkt som mjligt.
r vl bara i Sverige vi har s mnga sorters 7,2r en fr varje billigt mrke i stort sett.
Mste betyda nt.
Citera
Medlem
rochsteins avatar
Rosita/marinella dricks inte lika mycket lngre.(En klassiker) se lnk-http://www.youtube.com/watch?v=cresPEvUsaI Dom har hjt priset p dessa(ganska nyligen tror jag) frn 75 till 90 nu dricks det mest som "medicin" frsta dagarna efter sjukbidraget/soc. 7,2orna ock sofiero guld och arboga. Billigt rdvin r ocks vanligt samt billig vodka.
Citera
Medlem
Aquaglycerines avatar
Har hrt av en bekant att Lord Calvert r populrt nr det skall sttas lite kvist p tillvaron.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in