2013-05-07, 12:19
Medlem
2min700Ws avatar
Jag funderade lite på vad för drycker från bolaget köper svenska uteliggare och a-lagare på bänken osv då de får tag på pengar ?

Vodka explorer = gamla avdankade skeppare ?

Vilka öl är populära bland grabbarna på bänken t.ex ?
Är det svensk öl som gäller ? typ Bellman 6% eller någon annan ?

Vilka andra vodka , whisky eller vad dom nu kan tänkas köpa är populära bland dem ?

Fram med allt ni vet nu gottfolk !
Citera
2013-05-07, 12:21
Medlem
Hört att marinella ska vara populärt!
Citera
2013-05-07, 12:23
Medlem
lyrica32s avatar
Billig öl! Har ni aldrig kollat i alkisarnas näve, vad de dricker? Det är alltid typ sofiero, 7,2an eller 5,2an, arboga mm. De dricker billig starköl helst Alt. så dricker de väl helst ren sprit som typ någon billig vodka.
Citera
2013-05-07, 12:26
Medlem
Hemma på min gata så sätter inte de lokala alkisarna sin fot på bolaget utan det är smuggel som gäller; Björne Brygd 7,7, Blå Thor 6,0 samt fulvodka med namn som inte går att uttala för hela slanten.
Citera
2013-05-07, 12:27
Medlem
lyrica32s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MagicalPears
Hemma på min gata så sätter inte de lokala alkisarna sin fot på bolaget utan det är smuggel som gäller; Björne Brygd 7,7, Blå Thor 6,0 samt fulvodka med namn som inte går att uttala för hela slanten.
Jag förstår inte varför de inte bränner hemma, eller de kanske inte har nåt hem? Iofs de alkisar jag känner har iaf nåt boende.
Citera
2013-05-07, 12:29
Medlem
10 pripps blå och en påse kostar ju en hunka så..
Citera
2013-05-07, 12:33
Medlem
Carl-Ann von ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lyrica32
Jag förstår inte varför de inte bränner hemma, eller de kanske inte har nåt hem? Iofs de alkisar jag känner har iaf nåt boende.
Det är väl för avancerat när man är full hela dagarna.
Citera
2013-05-07, 12:38
Medlem
Hajafintens avatar
Har sett en alkisar som köpt folköl på ICA.

Annars har väl explorer vodka varit populär?
Citera
2013-05-07, 12:41
Medlem
donaukinds avatar
Vid alkisbänken nere på stationen är det iallafall vodka explorer som dominerar. Ligger alltid tomma flaskor explorer där när man går till tåget.
Citera
2013-05-07, 12:41
Medlem
lyrica32s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl-Ann von s
Det är väl för avancerat när man är full hela dagarna.
Iofs är det väl det. Men har inte många alkisar nyktrare perioder? De borde kunna ha lite framförhållning tycker jag.
Citera
2013-05-07, 12:44
Medlem
Enzymes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lyrica32

Hade de varit så pass drivna att de kunnat snickra ihop en hembränningsapparat så hade de inte suttit och supit hela dagarna. Parkbänksalkoholister och a-lagare är oftast individer som var avvikande även innan de började supa. Jag känner ett par alkisar och de dricker helst billig extra stark öl typ elk brew, Kopparbergs 10%, pripps 7,2 % osv. Annars funkar det med billigt BiB vin som Zumbali eller Il nostro. Ren sprit är för dyrt och ger inte lika bra APK.
Citera
2013-05-07, 12:45
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LasseK0ngo
Hört att marinella ska vara populärt!
Jepp, så har det iallafall varit förr. Det var nogrannt uträknat att just Marinella var den produkt på Systemet som innehöll mest alkohol för pengarna.

Finns faktiskt numera även på PET-flaska, nummer 8384.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in