Citat:
Ursprungligen postat av Grandma-Yetta
Om jag är och hälsar på henne så är det ju dock lätt att vi båda hamnar i samma hjulspår = jag är barnet och ska vara ompysslat och hon ska pyssla på, och det känns fel.
Har väl upplevt i princip samma, håller med om att det känns fel, man liksom hamnar i en "barnroll" igen, på något sätt.
Citat:
Ursprungligen postat av Vreemdtoolman
Är i 20 års åldern och träffar både min mor och far 2-3 gånger i veckan. Pratar med dom i tele lika ofta ungefär. Det är en bra relation skulle jag vilja påstå. När jag bodde hemma så bråkade jag och mor ofta så när jag väl flyttade (2 år sen) så vart våran relation bättre.
Slapp också bråk när jag väl flyttade, men i min familj bråkar alla med alla (mest föräldrarna sinsemellan dock). Så varje gång jag kommer på besök är det alltid något nytt som bryter ut.
Citat:
Ursprungligen postat av amandaa-
Mamma är jobbig när hon hela tiden erbjuder sig att hämta min tvätt, handla mat åt mig osv. Visst är det av ren omtanke, men jag klarar av att tvätta själv och föredrar att handla maten själv.
Sådan är min far, får väl minst 2-3 förfrågningar i veckan om jag har slut på någon/några varor. Självklart trevligt att folk ställer upp på en , men man hade ju föredragit emotionellt /vänskapligt stöd istället för fysiska tjänster.
Citat:
Ursprungligen postat av lufttork
Jag undviker allra helst kontakt med honom då jag tycker han är obehaglig på något vis och har svårt att förstå sig på de sociala koderna.
Känner igen mig! Nu har inte min pappa pratat om något sånt som du nämnde, men han är riktigt otaktisk i det sociala på olika sätt.
Citat:
Ursprungligen postat av fritjofkonkas
En sak är i alla fall säker- relationen till mina föräldrar blev bättre sedan jag flyttade hemifrån. Efter 18-årsåldern började det bitvis kännas jobbigt att leva så nära inpå dem, saknade ofta självständigheten.
Håller helt med här. Känner du dig helt självständig nu när du flyttat? I mitt fall bor jag för nära dem för att jag ska kunna känna mig helt "fri".
Citat:
Ursprungligen postat av Rosesred
Jag anser inte att jag har varit "kompis" med mina föräldrar någon gång. Dock har man med åren som har passerat börjat nyttja "vuxensaker" och tagit in nya erfarenheter som även dom har varit med om. Därav kan våra konversationer ha blivit mer "kollega"- artat.
Haha, känner igen känslan. Känns nästan lite fånigt när det börjar närma sig den där formella gränsen.