Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-05-05, 11:31
  #1
Medlem
Flyingismylifes avatar
Jag och en tjej bestämde oss för att ha ett sorts hemligt förhållande. Vi visste båda att det inte skulle fungera att vara i ett vanligt förhållande just nu, så vi bestämde oss för att vara nära vänner och spendera kvällar tillsammans lite då och då. Anledningen till att jag inte kallar det för att KK förhållande är för att vi båda älskar varandra, vi vet bara att det inte kommer fungera att ha ett förhållande som alla våra vänner vet om just nu.

Igårkväll tittade hon, jag, och tre andra vänner på en film i hennes rum. Efter filmen stannade jag kvar, vi pratade, kysstes och lade oss ner i sängen tillsammans där vi båda somnade. Kl 05:30 kommer en av våra gemensamma vänner in i rummet för att prata med henne (vi kan kalla honom X) och ser oss två i säng tillsammans.

X är en nära vän till mig och har haft lite problem med sin familj och liknande. Min flickvän har varit den person som han har kunnat prata med, och han har tydligen även sagt att han älskar henne.

X lämnar rummet helt förkrossad. Min flickvän säger att jag borde nog gå tillbaks till mitt och springer sedan efter honom. Jag gör som hon säger och återvänder hem.

Känner mig riktigt dålig just nu. Jag ville verklig aldrig såra någon, speciellt inte någon som mår dåligt redan. Är nervös inför att gå till skolan eftersom jag inte har någon aning om X och jag kan förbli vänner. Vi tillhör samma grupp av vänner och vill verkligen inte att detta förstörs.

Någon annan som har varit i samma skit som jag sitter i just nu? Vad fan ska jag göra? Jag vet att jag troligtvis bara får vänta och se vad som händer, men kände att jag verkligen behövde skriva av mig.
Citera
2013-05-05, 11:38
  #2
Medlem
Ibland är det bästa att inte göra något alls men ni borde nog ha varit försiktigare och framförallt ärligare mot andra.
Citera
2013-05-05, 11:45
  #3
Medlem
zaimans avatar
Förstår verkligen inte varför ni är så jävla fega och inte ens berättar att ni har något för varandra för er närmsta krets. Tycker verkligen ni får skylla er själva, att hålla relationer hemliga kommer aldrig att hålla eller sluta bra. Någon blir alltid sårad i spelet om känslor - så är det bara
Citera
2013-05-05, 12:31
  #4
Medlem
Synapsklyftans avatar
Att vänta ut det är antagligen det mest idiotiska du kan göra om ditt mål är att bevara vänskapen. Möt upp honom istället och be om ursäkt ordentligt, berätta att du är ledsen för det som hände men att du också älskar henne. Försök inte rättfärdiga ert skitiga beteende och acceptera att han antagligen kommer vara arg på dig ett tag framöver. Du och tjejen borde förövrigt tänka på att ta en paus och inte börja hålla på igen förrän ni avgör om det verkligen är värt det, eller åtminstone tills ni tillsammans är redo att vara öppna med förhållandet.
Citera
2013-05-05, 13:51
  #5
Medlem
Varför ska du bry dig? Du får ligga och han får ingenting och drar en snestreck cry på det. OK LIKSOM? Säg till han att köpa sig näsdukar så han kan gråta mer. Yeesh
Citera
2013-05-05, 14:04
  #6
Medlem
Kickexs avatar
Finns nog inte något att göra.
Han får gilla läget, tyvärr.
Men ni bör inte hålla sådant hemligt. Som tidigare sagt så blir oftast någon då skadad. Speciellt om ni har sådana "nära kretser".

En fråga, älskar hon honom?
Citera
2013-05-05, 14:49
  #7
Medlem
Flyingismylifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kickex
Finns nog inte något att göra.
Han får gilla läget, tyvärr.
Men ni bör inte hålla sådant hemligt. Som tidigare sagt så blir oftast någon då skadad. Speciellt om ni har sådana "nära kretser".

En fråga, älskar hon honom?

Nej.

Grejen är att denna tjejen är helt perfekt, så hon har alltid killar efter sig. Det är inte den första killen som sagt att han älskar henne utan att hon älskar honom tillbaks. Jag är nära vän med två andra som också är förtjusta i henne (båda är nog mina bästa vänner). Det var därför vi valde att ta det hela långsamt och inte vara öppna med förhållandet än. Vi ville inte riskera att splittra vår vänkrets än, utan se hur det går. Meningen var att det hemliga förhållandes bara skulle vara en tillfällig lösning (har hållit på i 7 veckor nu). Verkade som en bra idé just då, men känner nu att det kanske inte var en så smart.

Som jag ser det har jag två val just nu:
Jag kan bryta förhållandet nu och gå tillbaks till att bara vara vänner, i alla fall tillfälligt. Gillar verkligen inte denna lösningen och är rädd att det kommer knäcka mig i längden, men det hade varit det enklaste.

Eller så kan vi lägga korten på bordet och gå ut med vårt förhållande. Jag älskar henne och önskar verkligen att det vore så simpelt, men är rädd för vad som blir konsekvenserna inom vår vänkrets.
Citera
2013-05-05, 15:11
  #8
Medlem
Kickexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flyingismylife
Nej.

Grejen är att denna tjejen är helt perfekt, så hon har alltid killar efter sig. Det är inte den första killen som sagt att han älskar henne utan att hon älskar honom tillbaks. Jag är nära vän med två andra som också är förtjusta i henne (båda är nog mina bästa vänner). Det var därför vi valde att ta det hela långsamt och inte vara öppna med förhållandet än. Vi ville inte riskera att splittra vår vänkrets än, utan se hur det går. Meningen var att det hemliga förhållandes bara skulle vara en tillfällig lösning (har hållit på i 7 veckor nu). Verkade som en bra idé just då, men känner nu att det kanske inte var en så smart.

Som jag ser det har jag två val just nu:
Jag kan bryta förhållandet nu och gå tillbaks till att bara vara vänner, i alla fall tillfälligt. Gillar verkligen inte denna lösningen och är rädd att det kommer knäcka mig i längden, men det hade varit det enklaste.

Eller så kan vi lägga korten på bordet och gå ut med vårt förhållande. Jag älskar henne och önskar verkligen att det vore så simpelt, men är rädd för vad som blir konsekvenserna inom vår vänkrets.
Ja du får skylla dig själv för det var inte smart att hålla det hemligt.
Kom ihåg "Bro's before hoe's."
Men om dom är redo att slänga din vänskap i väggen för en brud så kanske dom inte är de allra bästa vännerna att ha?
Innan du håller något sådan hemlgit nästan gång så skall du jämföra om konsekvenserna att bli avslöjad senare håller samma mått som det vore om du gick ut med det i början.
Här är ju fallet solklart, om dom får reda på att du har taffsat på tjejen dom är förälskade i veckor så hade det varit lättare för dom om du sa ni blivit "ihop" med en gång.

Btw, om du backar nu så säger vi att din polare bli ihop med henne istället men då kommer den andra polaren blir sur för det. Så detta är ett triangeldrama som du själv sitter i förarsätet.
Varken hur du väljer så kommer någon gå där ifrån med tårar så jag rekommenderar att du gör en självisk handling och gör det som dig lyckligast så.... Yea... Good luck.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback