Citat:
Ursprungligen postat av Amsicora
Bosch brukar la ha rätt gött med muskler.
Någon särskild modell som sticker ut, som vi skulle kunna överväga?
Citat:
Ursprungligen postat av 8xxSeries
4 takts motorsåg?? tillåt mig att garva. nä du, det ni behöver är en begagnad husqvarna. Det kan du köpa en vettig för det lilla ni ska använda den för för någon tusenlapp, och ändå ha en såg för ev. framtida projekt..
Och blanda olja är absolut inget svårt, ja du behöver inte ens blanda själv för du köper soppa färdigblandad, aspen 2takt. Sen behöver du olja till kedjan, vilket är en separat tank på sågen.
själv har jag en äldre 245xp, även om den inte är toppmodern så funkar den utmärkt till att kapa upp lite stockar, fälla trädet etc..
Det kommer nog att bli fler projekt på min väns stora parkliknande tomt, så det är nog en god idé att vara välutrustad trots allt. Tror också att min vän är mer inne på att köpa något nytt. Så många risker med att köpa begagnat, när det skiljer såpass lite pengamässigt. Har du något bra tips på nytt? Jag har hört att det ska finnas rappa och kraftfulla 4-taktare, så frågan är vilken eller vilka vi bör titta närmare på?
Citat:
Ursprungligen postat av Massey
Är det bara dom träden blir det ju billigare att hyra en ordentlig husqvarna än att köpa nåt krafs.
Nja, det kommer nog att bli fler träd på sikt. Min vän är mer inne på att köpa en egen motorsåg. Är det Husqvarna som gäller? Någon sade att Stihl ligger i en klass för sig. Eller den där Dolmesågen, vad den nu hette..
Citat:
Ursprungligen postat av MR.Lobbyist
Köp ingen billig skit, är du inte beredd att satsa på en rejäl såg är det bättre att köpa begagnat eller hyra. I det här fallet verkar det vara vettigt att hyra.
Vad får man betala för en riktigt bra såg som räcker för min väns behov? Vad är det som gäller - modeller?
Citat:
Ursprungligen postat av billy5
Köp Aspen 2T bensindunk färdigblandad med olja och maskinerna går mycket bättre dessutom ska det bli mindre giftiga avgaser. kar kört med det i flera år och vill inte byta till olja+bensin.
Är det mindre gifter som sprids med Aspen 2T än med vanlig 4-taktssoppa?