Jag lever inte för att arbeta...
...jag arbetar för att leva.
Min utbildning kan klassas som noll. Jag har en animationsutbildning, och det är värken matematisk eller särskild akademisk, jag var honom som inte gjorde några läxor, ville hellre leka med elektronikprylar och datorer.
Alla berättade för mig att jag var en jävla förlorare...
Jag har tagit det som folk kaller skitjobb...telefonsäljare, takläggare, tidningspapper etc. Jag är gott vuxen nu, över 40 år! Men mitt liv är i princip MYCKET bättre än average-svenssons, då dom arbetar för att gå i pension när dom är 67 år, och förforar tänder, massor av ålderdoms-sjukdomar etc, och för gamla till att resa överallt och njuta av livet.
Men en ting har jag lärt, ju mera betalt du tar i lön, ju mera respekterat blir du av din arbetsgivare. Jag tar ibland arbete inom reklambranchen (3D-ritare, animatör etc.) och då får jag hyfsat bra betald, så bra att jag kan leva flera år utan att ta arbete, då går jag på egna besparingar, ingen a-kassa, socialbidrag...och det gör MÅNGA Svenskar riktig avundsjuka, dom tror jag har a-kassa och anmälder mig till soc. hela tiden, det är asroligt då dom får fel varje gång), jag har egen Villa 100% betald ur egen ficka.
So long, suckers!