Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-05-02, 12:07
  #1
Medlem
Jag ska söka jobb och hade tänkt det på någon av dessa kedjorna. Vill ha insyn vad man kan tjäna om man är en duktig säljare, finns det provisioner osv? Jag har jobbat med försäljning innan så är duktig, vill veta var man tjänar mest så jag vet var man skall satsa.

Vill gärna ha svar ifrån de som vet! Inte massa jag har hört osv, så gärna folk som jobbar på någon kedja får utrycka sig.

Tack =)
Citera
2013-05-02, 12:15
  #2
Avstängd
NakatomiPlaza..s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slimmerboy
Jag ska söka jobb och hade tänkt det på någon av dessa kedjorna. Vill ha insyn vad man kan tjäna om man är en duktig säljare, finns det provisioner osv? Jag har jobbat med försäljning innan så är duktig, vill veta var man tjänar mest så jag vet var man skall satsa.

Vill gärna ha svar ifrån de som vet! Inte massa jag har hört osv, så gärna folk som jobbar på någon kedja får utrycka sig.

Tack =)


vet inte men att få jobbet är nog svårare, skicka cv sen tjata på telefon om kvällar som leder till fast anställning ja?
Citera
2013-05-02, 14:55
  #3
Medlem
detektiven68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slimmerboy
Jag ska söka jobb och hade tänkt det på någon av dessa kedjorna. Vill ha insyn vad man kan tjäna om man är en duktig säljare, finns det provisioner osv? Jag har jobbat med försäljning innan så är duktig, vill veta var man tjänar mest så jag vet var man skall satsa.

Vill gärna ha svar ifrån de som vet! Inte massa jag har hört osv, så gärna folk som jobbar på någon kedja får utrycka sig.

Tack =)

Du kommer få minimilön enligt handels. Utöver det liten provision vid försäljning av typ försäkringar, avbetalningar, teleabonnemang är de nog inte provision på, för där tjänar de pengar. Har jobbat på alla dessa kedjor förutom siba o netonnet
Citera
2013-05-02, 15:23
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av detektiven68
Du kommer få minimilön enligt handels. Utöver det liten provision vid försäljning av typ försäkringar, avbetalningar, teleabonnemang är de nog inte provision på, för där tjänar de pengar. Har jobbat på alla dessa kedjor förutom siba o netonnet


ok men hur mycket är de små provisionerna på?

Jobbade på onoff här i sthlm innan, tjänade ca 27000 då med skott för diverse abonnemang osv. Då vi hade skott på telia och halebop. jobbade 100% grundlönen var 21000 då så 6000 i månaden i provision.
Citera
2013-05-02, 16:14
  #5
Medlem
Pulpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slimmerboy
ok men hur mycket är de små provisionerna på?

Jobbade på onoff här i sthlm innan, tjänade ca 27000 då med skott för diverse abonnemang osv. Då vi hade skott på telia och halebop. jobbade 100% grundlönen var 21000 då så 6000 i månaden i provision.
Antar att vi pratar brutto?
Citera
2013-05-02, 20:12
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pulpa
Antar att vi pratar brutto?

ja självfallet =)
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback