Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Bong
Låter som en riktig skön person. att köpa en fet Land Rover och köra ner den ordentligt så den blir skitig, bucklig och repig, full med hundhår och dynga. En nyriking eller övre-medelklass skulle inte göra så, dom skulle stå och putsa bilfan varje dag så den blänkte. Dom skulle köpa bilen för status och prestige, inte för praktiska ändamål.
.
Tror snarare att en riktigt rik person inte behöver bry sig om sakerna ( titta på Gumball 3000 ) om bilen går sönder så kan dom köpa en ny eller köpa en ännu dyrare. medan en medelklassare måste "putsa bilen" och hålla den i topp-skick eftersom han inte kommer ha råd att köpa en helt ny bil om bilen går sönder ( pratar inte då om någon volvo 240 som går sönder utan om etc BMW 3-5 och 7 serien )
Men sen finns ju det ju lite olika inom övfreklassen, det finns dom som är uppfostrade till att va försiktig och barn som sen kommer och förstör allt.
skulle kunna tänka mig att personen som gjorde familjen rik är väldigt försiktig person eftersom han har fått slitet sig till pengarna, sen kan barnbarnen komma och bara "trasha" sönder grejer som köps med pengarna som farfar tjänat ( lite av en uppfostrings fråga )
Vet en överklass person som inte behöver jobba.
Han glider runt i en gammal sliten Land Rover (safaribil

) bär oljerock och traskar runt i leriga gummistövlar, en person man aldrig skulle tro var rik, själv trodde jag länge ( familjen har känt han sen jag var liten ) att han var en vanlig bonde tills jag kom upp i tonårs åldern och insåg att det inte var en vanlig bonde.