Citat:
Ursprungligen postat av zorb89
VET inte och bryr mig inte! Herregud är du ute efter en rik kvinna fast rädd att bli nekad pga tatuering

Då har du nog klickat på fel tråd, om du inte är intresserad av att läsa eller svara på innehållet.
Som svar på TS undran så tror jag att de flesta i överklassen inte skulle kunna tänka sig att tatuera sig själva. Däremot tror jag att det är ganska så accepterat att andra gör det, d.v.s. en överklass man utesluter troligtvis inte umgänge, eller ens ser ner på, en man med tatueringar. (Detta altså utöver den grundförakt som överklassmannen känner mot lägre stående medborgare, om man som många verkar, har det som utgångspunkt.)
Men det beror förståss också på vilken typ av tatuering det rör sig om. Exempelvis en tribal på överarmen, eller i svanken på en kvinna, känns som en typisk WT-markör och är troligtvis något överklassen undviker. Dels undviker att pryda sig själv med och dels ser ner på då den pryder en man av lägre klass, precis som många av dennes klasskamrater också ser det som en WT-markör och ser ner på denne.
Mer utbrett är isåfall mindre, diskretare och mer personliga motiv. Men även allmäna motiv som fjärillar och hjärtan tror jag man finner på överklassen.