2017-04-30, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Politice-Rectam
Men är det inte även annars förbjudet att sitta på en balkong?

Förbjudet?
Citera
2017-05-01, 01:52
Medlem
Politice-Rectams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brewingmob
Förbjudet?

Ja, emot de sociala normerna.
Citera
2017-05-01, 09:08
Medlem
Citat:
Ja, emot de sociala normerna.

Var har du fått detta ifrån? Förutom din humor då.
Citera
2017-05-04, 08:02
Medlem
Politice-Rectams avatar
Citat:
Var har du fått detta ifrån? Förutom din humor då.

Den här alltså:

Citat:
Ursprungligen postat av broderdeb
Att ha skor på sig inomhus är väl ett typiskt svenskt överklassfenomen. Utomlands är det ju vanligt förekommande och man blir konstigt betraktad om man springer runt i sin stinkande strumpläst i hemmen, men i Sverige är det vad jag har förstått endast överklassen som klicketiklackar på parketterna?

Sen är det väl så att man inte använder sina balkonger på Östermalm va? Vad jag har förstått så används de endast av hembiträdena när de vädrar persermattorna.

Men tydligen finns det felaktig information i tråden. Jag har bland annat lagt märke till det att en viss människa tillhör överklassen och använder buss.
Senast redigerad av Politice-Rectam 2017-05-04 kl. 08:06.
Citera
2017-05-04, 15:16
Medlem
Citat:
Den här alltså:

Men tydligen finns det felaktig information i tråden. Jag har bland annat lagt märke till det att en viss människa tillhör överklassen och använder buss.

Du är den överklassiga bussresenären då förstås. Men okej, att nyttja en balkong är väl som att åka buss, det fyller sin funktion ändå.
Citera
2017-05-05, 00:07
Medlem
Politice-Rectams avatar
Citat:
Du är den överklassiga bussresenären då förstås.

Nej!
Citera
2017-06-25, 20:59
Medlem
Babianens avatar
Om ni tycker att jag är konstig kolla in den här snubben, https://www.thesun.co.uk/tvandshowbiz/3372028/this-morning-viewers-disgusted-as-chauvinistic-70-year-old-baronet-begs-to-road-test-young-women-so- he-can-find-someone-to-breed-off/

notera frånvaron av ett PK filter.
Citera
2017-08-24, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
Om ni tycker att jag är konstig kolla in den här snubben, https://www.thesun.co.uk/tvandshowbiz/3372028/this-morning-viewers-disgusted-as-chauvinistic-70-year-old-baronet-begs-to-road-test-young-women-so- he-can-find-someone-to-breed-off/

notera frånvaron av ett PK filter.

Har Babianen uppgraderat sina plastbestick än och skaffat strykjärn till dukarna?
Citera
2018-02-10, 06:41
Medlem
Hur tänker överklassen angående skor inomhus, nån från överklassen som kan förklara det för mig? Enda gången jag känner mig ofräsch är när jag varit ute hela dagen och varit tvungen att ha skorna hela dagen, så fort jag kommer hem så duschar jag för att äntligen få känna mig fräsch.
Citera
2018-02-10, 16:45
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Angstromm
Hur tänker överklassen angående skor inomhus, nån från överklassen som kan förklara det för mig? Enda gången jag känner mig ofräsch är när jag varit ute hela dagen och varit tvungen att ha skorna hela dagen, så fort jag kommer hem så duschar jag för att äntligen få känna mig fräsch.

Vad menar du?
Citera
2018-02-10, 19:54
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Överklassen sitter inte och skriver på Flashback.
Citera
2018-02-11, 22:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av JagHarEnLiten
Överklassen sitter inte och skriver på Flashback.

Det kan hända att några av dem gör det, men då skriver de inte här i tråden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in