Citat:
Ursprungligen postat av
Oskar.
Jag kan inte sätta fingret på vad det är, men något hände och jag tycker inte om det. När jag började spela så tänkte jag flera gånger att det var otroligt hur snyggt det var och hur bra det fungerade, inte minst för att vara en beta och dessutom helt gratis. Men sen, ja sen hände något och att den här tråden nästan helt dött ut tyder väl på att fler än jag kände av det.
För mig var det nog den instängda känslan. Även om jag för länge sen slutat spela WoW så kommer det säkert för alltid vara vad jag mäter MMO-spel mot. Neverwinter fick aldrig den fria känslan, det är mer som Diablo där dom mer eller mindre synliga kanterna på alla maps ständigt gör sig påminda. Friheten fanns liksom inte där och jag har svårt att se att det är något dom kommer ändra på, det är helt enkelt inte det spelet. Tråkigt, men det här får nog ligga vilande för mig ett tag.
Neverwinter lider av det som dom flesta nya spelen har. Dom har ett sjujävla skönt första intryck, det rullar på bra, det ser bra ut. Det verkar lovande med massa fräna menyer och sköna spells.. Men där tar det stopp. Det är en snygg yta, när man börjar gräva sig ner i spelet så finns det ingenting som håller en kvar.
Så känner iaf jag. Det är som gamla spel, det var skithäftiga fodral, men spelet var skit