2013-06-09, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HeltVild
Vad är det för nytt endgame folk snackar om som ska komma? Kollat i patch notes osv men inte hittat något.

Av vad jag hört så är det 40 man PvE blandat med PvP, någon som har info om detta?
http://www.youtube.com/watch?v=oC2lIjRrfoM
Citera
2013-06-09, 19:41
Medlem
Ni som lirar på Mindflayer och är intresserade av att skapa en svensk guild, adda zac@misterzac.
Citera
2013-06-10, 13:17
Medlem
fgnms avatar
Håller med om att Neverwinters "instängda" känsla men o andra sidan tror jag spelet är lite missförstått. Jag tycker inte man kan kalla neverwinter ett mmorpg utan snarare ett "action mmo". Det är combat-systemet och grafik/fysik-motorn som gör neverwinter bra tillsammans med den grund av lore spelet har att stå på. Att döda saker är mycket roligare i neverwinter än i vilket generiskt "click-on-target-spam-spells" mmo som helst. Kommande patch som följer när de går "live" kommer fixa många viktiga saker och ta bort många irritationsmoment. Jag hoppas de satsar hårt på att få in mer content (gärna 10 man raids) samt fler boss mechanics för neverwinter har verkligen potential.

Sen att deras valuta-system med zen är totalt efterblivet (kostnaden för respecc osv) är en annan sak. Dock gillar jag det faktum att man kan köpa zen för diamonds vilket gör att allt är tillgängligt bara du har tillräckligt med diamonds. Ja, ni fattar.
Citera
2013-06-10, 13:57
Medlem
SchmiDt-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fgnm
Håller med om att Neverwinters "instängda" känsla men o andra sidan tror jag spelet är lite missförstått. Jag tycker inte man kan kalla neverwinter ett mmorpg utan snarare ett "action mmo". Det är combat-systemet och grafik/fysik-motorn som gör neverwinter bra tillsammans med den grund av lore spelet har att stå på. Att döda saker är mycket roligare i neverwinter än i vilket generiskt "click-on-target-spam-spells" mmo som helst. Kommande patch som följer när de går "live" kommer fixa många viktiga saker och ta bort många irritationsmoment. Jag hoppas de satsar hårt på att få in mer content (gärna 10 man raids) samt fler boss mechanics för neverwinter har verkligen potential.

Sen att deras valuta-system med zen är totalt efterblivet (kostnaden för respecc osv) är en annan sak. Dock gillar jag det faktum att man kan köpa zen för diamonds vilket gör att allt är tillgängligt bara du har tillräckligt med diamonds. Ja, ni fattar.

Neverwinter är ett riktigt kul spel. Som du säger, och jag tror att 10 man/15 man raids kommer att komma mot Augusti för om man tittar på andra Dungeon & Dragon online så har dom 10 man och det funkar riktigt fint. Det kommer nog komma snart samt kommer en ny class nu mot sommaren?
Citera
2013-06-10, 14:05
Medlem
SchmiDt-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SylarQQ
Några frågor

Vad är det som kostar irl pengar i spelet?

Kommer man kunna fortsätta spela på sin beta karaktär när spel släpps 20 juni?

Vilken class är mest önskad för grupper och liknande?

Du behöver inte betala för riktiga pengar. Men om du sätter in pengar kan man köpa extra slot för en mer char samt kan du köpa mounts osv, men inget P2W som gör att någon är mycket starkare än andra.
Men Diamanter som du får ifrån spelet kan du växla till "Zen" som är riktiga pengar också.

Det är open beta nu och Releasen kommer inte ta bort karaktärerna.

Cleric och tank just nu, greater warrior är en class som inte finns mycket av.
Citera
2013-06-10, 14:30
Medlem
fgnms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SchmiDt-
Neverwinter är ett riktigt kul spel. Som du säger, och jag tror att 10 man/15 man raids kommer att komma mot Augusti för om man tittar på andra Dungeon & Dragon online så har dom 10 man och det funkar riktigt fint. Det kommer nog komma snart samt kommer en ny class nu mot sommaren?

Aa tror det kommer komma både ny klass (ranger/hunter liknande) och en ny ras (undeadliknande, drow tror jag de heter). Står lite kort om expansionen fury of the feywild här.
Citera
2013-06-11, 10:10
Medlem
SchmiDt-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fgnm
Aa tror det kommer komma både ny klass (ranger/hunter liknande) och en ny ras (undeadliknande, drow tror jag de heter). Står lite kort om expansionen fury of the feywild här.

Finns det någon Svensk guild på Dragon servern? Vilken server kör du på? Om det inte finns någon Flashback Guild på Dragon borde man fixa det.
Citera
2013-06-11, 10:52
Medlem
fgnms avatar
Citat:
Finns det någon Svensk guild på Dragon servern? Vilken server kör du på? Om det inte finns någon Flashback Guild på Dragon borde man fixa det.

Tror det fanns en flashback-guild innan som blivit inaktiv nu. Jag finns på dragon men spelar inte så mycket nuförtiden, väntar på den 20:e samt att ett par till ska bli 60. Kanske han som sitter på flashback-guilden nu kan passa över ansvaret?
Citera
2013-06-11, 11:01
Medlem
Strangeflowers avatar
De timmar jag hann spela var helt ok, gillar upplägget. Men blir sjukt yr och illamående av det, så tyvärr, får gå tillbaka till Diablo III och farma vidare.
Citera
2013-06-11, 11:08
Medlem
SchmiDt-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strangeflower
De timmar jag hann spela var helt ok, gillar upplägget. Men blir sjukt yr och illamående av det, så tyvärr, får gå tillbaka till Diablo III och farma vidare.

Vad är det du blir illamående av? Quest som är finns överallt?
Citera
2013-06-11, 13:24
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Vad är det du blir illamående av? Quest som är finns överallt?

Kan tänka mig att folk blir yra av att man inte kan röra musen utan att kameran flackar runt då den är låst till musens rörelser.
Citera
2013-06-11, 15:21
Medlem
fgnms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sereena
Kan tänka mig att folk blir yra av att man inte kan röra musen utan att kameran flackar runt då den är låst till musens rörelser.

Tänkte precis samma sak. Blir fortfarande lätt förvirrad när en CW blåser iväg gubben jag attackerar. Just detta med attack-animationer som "låser" gubben var en stor anledning till varför jag rerollade bort från GWF. Klumpiga animationer och ingen dodge..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in