2013-04-26, 15:38
Medlem
lyrica32s avatar
Jag har märkt av en tendens hos vissa människor att de lägger orden i munnen på andra och gör antaganden som inte öht stämmer med vad personen de pratar med säger.
Vad är det för fel på de här personerna? Är de helt enkelt så dåliga på att argumentera att de måste hitta på ännu sämre argument föratt framstå som "smarta"(alla ser ju igenom deras dumheter iaf, fattar dom inte det)?

Exempel:
Klara säger: "Jag tycker det fungerar bra att säga ifrån när min hund biter, det tar ju tid men så småningom kommer hon lära sig att inte bitas"
Stina blir arg: "Vadå det är ju bestraffning! Varför ska man straffa hunden!? Du tycker alltså det är OKEJ att slå hundar??"
Klara: "Nej det var ju inte det jag sa, jag menar bara att man inte kan låta hunden göra som den vill"
Stina: (lyssnar inte på den andre personen som vanligt) "Jaha men du tycker alltså det är okej att misshandla djur ibland?? Är det det du menar!?? Förstår du inte att hunden får ont eller vadå!? Tänk om alla gjorde så, hade du själv velat bli slagen jämt!?"

Klara: "Alltså jag menade ju inte så, alltså"
Stina: (lyssnar fortfarande inte) "SKA MAN SLÅ BARN OCKSÅ TYCKER DU VA!? JAG TÄNKER ALDRIG MER LÄMNA MINA HUNDAR HOS DIG IALLAFALL, DU ÄR JU EN HEMSK PERSON!"

Vad är problemet egentligen? Är de så arga att de inte kan ta in info? Fins det öht något sätt att få in information och logiskt tänkande eller är loppet kört?

Har ni själv sånahär erfarenheter? Berätta gärna
Citera
2013-04-26, 15:42
Medlem
Fantomsmaertas avatar
Fa se nu det ar andra gangen i dag du slar huvet pa spiken med ett inlagg? Ar det nagra speciella vitaminer du tar? Jag har inget svar pa fragan har tyvarr grunnat pa samma sak i cirka 20 ar nu.
Citera
2013-04-26, 15:52
Medlem
Ass.Parades avatar
Hatar dessa människor. Din andra tråd om naiva kvinnor var sann den också.
Citera
2013-04-26, 16:25
Bannlyst
Det är en av de klassiska metoderna inom härskarteknik. Man vill med detta signalera att det du säger inte är av värde.
Citera
2013-04-26, 16:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HMBPTOLEMAJOW
Det är en av de klassiska metoderna inom härskarteknik. Man vill med detta signalera att det du säger inte är av värde.
Utveckla, ge exempel, berätta och hänvisa till källa.
Citera
2013-04-26, 16:28
Medlem
Malkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lyrica32
Jag har märkt av en tendens hos vissa människor att de lägger orden i munnen på andra och gör antaganden som inte öht stämmer med vad personen de pratar med säger.
Vad är det för fel på de här personerna? Är de helt enkelt så dåliga på att argumentera att de måste hitta på ännu sämre argument föratt framstå som "smarta"(alla ser ju igenom deras dumheter iaf, fattar dom inte det)?

Exempel:
Klara säger: "Jag tycker det fungerar bra att säga ifrån när min hund biter, det tar ju tid men så småningom kommer hon lära sig att inte bitas"
Stina blir arg: "Vadå det är ju bestraffning! Varför ska man straffa hunden!? Du tycker alltså det är OKEJ att slå hundar??"
Klara: "Nej det var ju inte det jag sa, jag menar bara att man inte kan låta hunden göra som den vill"
Stina: (lyssnar inte på den andre personen som vanligt) "Jaha men du tycker alltså det är okej att misshandla djur ibland?? Är det det du menar!?? Förstår du inte att hunden får ont eller vadå!? Tänk om alla gjorde så, hade du själv velat bli slagen jämt!?"

Klara: "Alltså jag menade ju inte så, alltså"
Stina: (lyssnar fortfarande inte) "SKA MAN SLÅ BARN OCKSÅ TYCKER DU VA!? JAG TÄNKER ALDRIG MER LÄMNA MINA HUNDAR HOS DIG IALLAFALL, DU ÄR JU EN HEMSK PERSON!"

Vad är problemet egentligen? Är de så arga att de inte kan ta in info? Fins det öht något sätt att få in information och logiskt tänkande eller är loppet kört?

Har ni själv sånahär erfarenheter? Berätta gärna

Nyckelordet i din text är "Stina". Tjejer är korkade.
Citera
2013-04-26, 16:31
Medlem
Zartazas avatar
Det första jag tänkte på är psykopati, men detta kan vi snart lägga åt sidan då empati är något Stina värderar starkt.
Jag undrar om det är en personlighetsstörning i det hela. Någon som är mer kunnig inom psykologi kan ju rätta mig om jag har fel. Jag gissar på att det är en form av personlighetsstörning i alla fall.
Citera
2013-04-28, 18:33
Medlem
lyrica32s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fantomsmaerta
Fa se nu det ar andra gangen i dag du slar huvet pa spiken med ett inlagg? Ar det nagra speciella vitaminer du tar? Jag har inget svar pa fragan har tyvarr grunnat pa samma sak i cirka 20 ar nu.
Aaw, vad gulliga ni är Tack!

Citat:
Ursprungligen postat av Ass.Parade
Hatar dessa människor. Din andra tråd om naiva kvinnor var sann den också.
Citera
2013-04-28, 18:35
Medlem
lyrica32s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HMBPTOLEMAJOW
Fast, eh.. Härskarteknik är väl snarare att inte visa att man tagit åt sig, ha överlägset minspel, skratta och håna sin motståndare, inte att visa att man blir arg och undvika att svara på frågor föratt man är korkad(medans en intelligent person kan undvika att svara på vissa frågor för att det inte behövs eller är relevant till diskussionen, som en maktgrej, och kanske ställa en motfråga istället).

Jag förstår iaf inte hur du menar.
Citera
2013-04-28, 18:36
Medlem
lyrica32s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malko
Nyckelordet i din text är "Stina". Tjejer är korkade.
Hehe
Micro113 är ett solkart exempel på det här iaf. Så dum att man tappar hakan.
I den här tråden tex (och det andra puckot Garmethew som skriver i tråden)
https://www.flashback.org/t674979p9

Det känns lite som en kärringgrej? Hundägare verkar bete sig såhär också har jag märkt. Så typiskt att hon då har en schäfer på avataren, schäfer som är bruks/renhundsklubbarnas favoritvovve nr uno. Usch.
Senast redigerad av lyrica32 2013-04-28 kl. 18:39.
Citera
2013-04-29, 13:14
Medlem
jettesnels avatar
Tjej i min klass: Alla pedofiler borde dö!

Jag: Jaså, det är väl inte deras fel att de dras till barn?

Tjej: Du tycker alltså att det är okej att vålda barn!?
Citera
2013-04-29, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lyrica32
Hehe
Micro113 är ett solkart exempel på det här iaf. Så dum att man tappar hakan.
I den här tråden tex (och det andra puckot Garmethew som skriver i tråden)
https://www.flashback.org/t674979p9

Det känns lite som en kärringgrej? Hundägare verkar bete sig såhär också har jag märkt. Så typiskt att hon då har en schäfer på avataren, schäfer som är bruks/renhundsklubbarnas favoritvovve nr uno. Usch.

JASÅ? Du vill alltså att alla schäfrar ska avlivas, eller kanske alla raser utom just din favoritras?! Det var det värsta jag har hört, din SUPEREGOIST!!1

Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in