2013-04-21, 11:40
Medlem
JakeTheMusss avatar
Jobba på ICA, kafferasterna där var ett helvete, jag var enda mannen. Gissa om det var ett jävla kackel? Lisa i kassan gjorde si och Petra gjorde så. De försökte också dra in mig i intrigerna, trots att jag inte hade något intresse. När man senare förklarade att man hade inget intresse av varje sig skvallret eller de andra anställda frös de ute mig.
Citera
2013-04-21, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JakeTheMuss
Jobba på ICA, kafferasterna där var ett helvete, jag var enda mannen. Gissa om det var ett jävla kackel? Lisa i kassan gjorde si och Petra gjorde så. De försökte också dra in mig i intrigerna, trots att jag inte hade något intresse. När man senare förklarade att man hade inget intresse av varje sig skvallret eller de andra anställda frös de ute mig.

Regel nr 1
Kvinnor klarar inte av klara besked.
Citera
2013-04-22, 11:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av avec
Regel nr 1
Kvinnor klarar inte av klara besked.
regel nr 2: spela med i det sociala spelet (intriger/skvaller) eller bli utfryst
Citera
2013-04-22, 11:55
Medlem
lyrica32s avatar
Jag gillar överlag inte kvinnligt dominerade arbetsplatser. OK, jag vill ju inte jobba som byggarbetare direkt men inom tex vården tenderar det att vara en massa jävla gnäll och bråk tjejerna emellan. Jävla kacklande och ingen fokus på arbetet. Dock är det inte alltid så, det finns bra tjejer att arbeta med också(jag tex), men jag står inte ut med skitsnack och sånt på en arbetsplats.
Jag jobbade en gång med en psykobrud som bara gick runt och snackade skit om alla andra såatt ingen skulle komma på att det var hon som var värdelös på arbetet. Det var ett helvete att jobba där och när hon slutade blev allt bättre igen.
Nä, inga kackelhönor på arbetsplatsen. Tyvärr gör det en spontant tveksam till kvinnor överlag på jobbet men som sagt, det finns bra tjejer också.
Citera
2013-04-22, 12:03
Medlem
lyrica32s avatar
Kan tillägga att jag gått till soc och bett om hjälp för ett bra tag sen. Jag berättade att jag och min kille hade bråkat en hel del och jag behövde nånstans att bo. Genast kom alla ledande frågor om hur han behandlade mig.
"Slår han dig?"
"Nej det gör han inte"
"Det är blåmärket, är det han som gjort det?"
"Nä jag får lätt blåmärken"
"Är du säker på det? Har han inte nypt dig? Det är okej att berätta"
"Nä jag minns inte när jag fått det faktiskt men jag har lätt att få blåmärken bara jag går emot nåt"
"Har han våldtagit dig?"
"Nej det har han inte gjort."
"Är du säker på det?"
"JA"

Sen frågar de igen innan man ska gå om man verkligen verkligen inte är säker på att han gjort illa en för då kan de minnsan hjälpa en.. Känns som de vill att man ska vara misshandlad och våldtagen? Wtf.

Jag förstår att kvinnor utnyttjar sin svaghet och ljuger om sina män när de får sånahär frågor hos soc. Kärringar.
Citera
2013-04-22, 12:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av lyrica32
Kan tillägga att jag gått till soc och bett om hjälp för ett bra tag sen. Jag berättade att jag och min kille hade bråkat en hel del och jag behövde nånstans att bo. Genast kom alla ledande frågor om hur han behandlade mig.
"Slår han dig?"
"Nej det gör han inte"
"Det är blåmärket, är det han som gjort det?"
"Nä jag får lätt blåmärken"
"Är du säker på det? Har han inte nypt dig? Det är okej att berätta"
"Nä jag minns inte när jag fått det faktiskt men jag har lätt att få blåmärken bara jag går emot nåt"
"Har han våldtagit dig?"
"Nej det har han inte gjort."
"Är du säker på det?"
"JA"

Sen frågar de igen innan man ska gå om man verkligen verkligen inte är säker på att han gjort illa en för då kan de minnsan hjälpa en.. Känns som de vill att man ska vara misshandlad och våldtagen? Wtf.

Jag förstår att kvinnor utnyttjar sin svaghet och ljuger om sina män när de får sånahär frågor hos soc. Kärringar.
den feministiska filten vilar som ett vått täcke över hela myndighetssverige.. fyfan vilket sjukt land vi lever i. varför åker inte dessa sockärringar ut till förorten och anklagar araberna (de riktiga våldtäktsmännen) istället för att sitta på sitt trygga kontor och tvina fram svar som inte finns..? fega feministidioter.
Citera
2013-04-24, 12:27
Medlem
lyrica32s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vinnys
den feministiska filten vilar som ett vått täcke över hela myndighetssverige.. fyfan vilket sjukt land vi lever i. varför åker inte dessa sockärringar ut till förorten och anklagar araberna (de riktiga våldtäktsmännen) istället för att sitta på sitt trygga kontor och tvina fram svar som inte finns..? fega feministidioter.
Ja det är helt cp. Trodde folk överdrev om sockärringar men det gör de verkligen inte. Mig kunde de då hitta boende åt direkt - för jag är ju ett stackars offer som behöver beskydd. När min kille sökte soc för många år sen däremot skulle han behöva göra sig av med bilen för att få hjälp(lycka till att hitta jobb i stan utan bil?) så han struntade i dem och fick bo ett tag hos sina föräldrar istället - en vit svensk man kan ju inte behöva stöd eller?
Har en bekant nu också som ligger i vårdnadstvist om sina barn för han och mamman bråkat. Han har missbrukarhistorik så hon kör såklart med kortet "Han knarkar!!!".
Känns som han kommer förlora och då kommer han ju verkligen knarka ner sig igen. Det är inte för att hon är mån om barnen heller utan bara föratt hon vill jävlas mot honom. Det är så jävla trist. Kärringjävel.
Citera
2013-04-24, 12:41
Medlem
Är det de som har problem med kvinnodominerade arbetsplatser som har problem? Eller är det kvinnorna som jobbar där? Man ser ju lätt vilka som har svårt att passa in på dessa platser och vilken typ av problem de har.
Citera
2013-04-24, 13:15
Medlem
Gubbskems avatar
Extrajobbade under ledigheterna på ett äldreboende när jag var ca 20 år gammal. Ärligt talat var det rätt mysigt att vara enda mannen bland personalen på den avdelningen jag var på. Och jävligt intressant att verkligen få se skillnaden i hur en kvinnlig vs manlig miljö fungerar på riktigt.

En kort sammanfattning om mina upplevelser var att det var väldigt mycket skvaller. Strikta grupperingar inom personalen med sub-grupper inom dessa grupper där dom "populära" hade fritt spelrum. Alla visste allt om alla och det blev mycket yngre vs äldre tjejer och det jobbiga var att man förväntades lite inofficiellt att välja sida och tråkades lite för var och med vem man t.ex satte sig hos i lunchrummet. Detta var väl dom lite negativa stereotyper som faktiskt fanns där väl synligt. Ett exempel var att jag blev kallad för milf-hunter under en vecka efter att jag varit placerad att jobba med några utav dom äldre kvinnorna på stället och då också valde att sitta hos dom under rasterna. Visst lite med glimten i ögat från tjejerna i min ålder men man kände helt klart av att detta kom ur deras relation med varandra.

En trevlig effekt om än lite jobbig i längden var att dom äldre kvinnorna intog en slags mammaroll och hjälpte mig med absolut allt. Och jag fick mycket uppmärksamhet och berömm för i princip allt jag gjorde. Kändes lite nedvärderande etc men skitsamma, antar att yngre tjejer i mansdominerade brancher bli precis lika daddade och detta har nog mer med mänskligt beteende att göra.

Den sista biten som stod ut som jag i min oskuldsfulla hjärna inte trodde att kvinnor pysslade var dom sexuella anspelningarna inom precis allt och hela jävla tiden.

Exempel:

Jag frågar hur tvättmaskinens inställningar ska vara första gången jag skulle sköta den. En sassy kvinna säger att jovisst hon ska lära mig hur man sätter på. *finiss fniss från hela personalen*

En yngre förmåga behöver hjälp. Hon frågar om jag kan trycka in den åt henne. *fniss fniss igen*

På alla mina arbetsplatser jag varit på så var just detta ställe det som riktigt förvånade mig över hur grov jargongen var vad gäller just dom sexuella anspelningarna. Och jag misstänker att om detta varit någon slags industri med omvända könsroller så hade detta setts som mycket gubbsjukt och äckligt för den unga tjejen i allmänhetens ögon.

Men allt som allt var det en intressant erfarenhet och jag kan inte sticka under stol med att det var ganska najs att vara ensam herre i huset för ett par månader. Alla borde testa detta.
Citera
2013-04-24, 13:21
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ja det är helt cp. Trodde folk överdrev om sockärringar men det gör de verkligen inte. Mig kunde de då hitta boende åt direkt - för jag är ju ett stackars offer som behöver beskydd. När min kille sökte soc för många år sen däremot skulle han behöva göra sig av med bilen för att få hjälp(lycka till att hitta jobb i stan utan bil?) så han struntade i dem och fick bo ett tag hos sina föräldrar istället - en vit svensk man kan ju inte behöva stöd eller?
Er situation var förstås likadan? Du bodde också hos dina föräldrar och hade egen bil, men dig såg de som ett "offer" och kastade en lägenhet efter medan de krävde att din kille tog ett faktiskt ansvar för sitt liv?????

Ja, det var ju orättvist .... Var det samma personal dessutom?

Citat:
Har en bekant nu också som ligger i vårdnadstvist om sina barn för han och mamman bråkat. Han har missbrukarhistorik så hon kör såklart med kortet "Han knarkar!!!".
Känns som han kommer förlora och då kommer han ju verkligen knarka ner sig igen. Det är inte för att hon är mån om barnen heller utan bara föratt hon vill jävlas mot honom. Det är så jävla trist. Kärringjävel.
Jepp .... himla orättvist av socialtjänsten att mamman anklagar sitt ex ... vänta .... hur blev det där nu då??
Citera
2013-04-24, 13:31
Medlem
lyrica32s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Er situation var förstås likadan? Du bodde också hos dina föräldrar och hade egen bil, men dig såg de som ett "offer" och kastade en lägenhet efter medan de krävde att din kille tog ett faktiskt ansvar för sitt liv?????

Ja, det var ju orättvist .... Var det samma personal dessutom?

Jepp .... himla orättvist av socialtjänsten att mamman anklagar sitt ex ... vänta .... hur blev det där nu då??
Men gud vad du är i alla trådar och misstolkar och antar saker om allt man skriver?
Nej jag bodde inte hemma, men han bodde inte hemma heller. Han hade lägenhet och jobb och körkort men firman konkade så han behövde stöd. Socialen får inte be folk flytta hem till sina föräldrar om de är över 18, de har skyldighet att erbjuda hjälp, men för att han skulle få hjälp tyckte de han skulle sälja bilen (något som är oerhört attraktivt på arbetsmarknaden att ha, just egen bil). Vet inte riktigt hur de tänkte där.

Med tanke på attityden hos soc så är det inget konstigt att de driver på i såna fall. De frågade oerhört ledande frågor ang. min killes missbruk också.
Citera
2013-04-24, 13:35
Medlem
Citat:
Men gud vad du är i alla trådar och misstolkar och antar saker om allt man skriver?
Nej jag bodde inte hemma, men han bodde inte hemma heller. Han hade lägenhet och jobb och körkort men firman konkade så han behövde stöd. Socialen får inte be folk flytta hem till sina föräldrar om de är över 18, de har skyldighet att erbjuda hjälp, men för att han skulle få hjälp tyckte de han skulle sälja bilen (något som är oerhört attraktivt på arbetsmarknaden att ha, just egen bil). Vet inte riktigt hur de tänkte där.

Med tanke på attityden hos soc så är det inget konstigt att de driver på i såna fall. De frågade oerhört ledande frågor ang. min killes missbruk också.

Så socialen borde ha gjort ett undantag för honom för att han var man alltså? Eller varför skulle han få behålla bilen tänkte du? Varför skulle de ha andra regler för honom, är det för att han är kille du tycker så?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in