• 1
  • 2
2013-04-23, 15:56
Medlem
Det ska komma en så kallad förintelseöverlevare som ska "föreläsa" till oss (kanske någon känner igen den här gubben som predikar runt i skolor).

Nu är det uppenbart att förintelsen är ett sionistisk uppdiktning men jag vill gärna utmana den där så kallad "förintelseöverlevaren" inför alla igenom att ställa frågor ( ) såsom om 2,3miljoner antalet judar i europa, om "gaskammarna" (som blev undersökta av amerikanska ingenjörer som resulterade en "antisemitisk fakta") och så vidare.

Men nu undrar ifall jag skulle kunna få lite mer kortfattad information om förintelsepropagandan som jag ska ställa som frågor, tack.

Ifall tråden ligger i fel del ber jag mod flytta den, tack.
Senast redigerad av stey 2013-04-23 kl. 16:32.
Citera
2013-04-23, 15:57
Medlem
Vad heter föreläsaren? Emrisch?
Citera
2013-04-23, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ATRX

Jag vet inte, jag vet att bara att han har en tatuarad judestjärna.
Citera
2013-04-23, 16:01
Medlem
Okej, för hade det varit Emrisch som skulle komma och föreläsa så hade han kunnat ge svar på tal på det mesta. Vi hade en kille som försökte sig på konststycket att äga herr Emrisch. Slutade med en kille som vart utskrattad av halva skolan.
Citera
2013-04-23, 16:02
Medlem
stopbitchings avatar
Det är nog ingen mening. Kommer nog bara sluta med att du blir underkänd och får massa andra problem.. Men klart så länge du lägger fram det på ett snyggt sätt så kanske.
Citera
2013-04-23, 16:11
Medlem
Citat:

Tyckte att det han sa var riktigt intressant.
Måste avråda dig att göra detta. Du verkar inte bry dig om vad du säger och vad som är sant
Visa respekt för vid det tillfället är han den personen som har rätt. Du kan inte argumentera mot honom.
Det är också väldigt jobbigt för andra i klassen att höra någon ställa dessa frågor.
Har för mig att han pratar om förintelsenekare.
Citera
2013-04-23, 16:12
Medlem
Citat:
Okej, för hade det varit Emrisch som skulle komma och föreläsa så hade han kunnat ge svar på tal på det mesta. Vi hade en kille som försökte sig på konststycket att äga herr Emrisch. Slutade med en kille som vart utskrattad av halva skolan.

Han var duktig, sågade direkt. Haga sjukt kul.
Citera
2013-04-23, 16:13
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stey
Det ska komma en så kallad förintelseöverlevare som ska "föreläsa" till oss (kanske någon känner igen den här gubben som predikar runt i skolor).

Nu är det uppenbart att förintelsen är ett sionistisk uppdiktning men jag vill gärna utmana den där så kallad "förintelseöverlevaren" inför alla igenom att ställa frågor ( ) såsom om 2,3miljoner antalet judar i europa, om "gaskammarna" (som blev undersökta av amerikanska ingenjörer som resulterade en "antisemitisk fakta") och så vidare.

Men nu undrar ifall jag skulle kunna få lite mer kortfattad information om förintelsepropagandan som jag ska ställa som frågor, tack.

Ifall tråden ligger i fel del ber jag mod flytta den, tack.

Det är svårt att få något som har hänt, att prata sönder det. Det är som försöka säga att solen är inte gul, utan vit.
Jag som var tveksam är helt övertygad nu det har hänt.
Så ge dig inte på något som du får ångra...

Det bara titta i dessa trådar i denna forum del, där de "förnekarna" gör bort sig totalt.

Men om du vill gärna diskutera om detta. Så får du gärna det via PM med mig..

Så var försiktigt med tro du vet något. Bara detta med gaskammaren hade jag kunnat prata omkull dig på 30 min.
Citera
2013-04-23, 16:36
Medlem
JBugsters avatar
Att ta debatten mot en förnekare av förintelsen (eller av månlandningen, HIV:et, evolutionen) innebär att man ger utrymme för den sortens sjuka vanföreställningar, desillusioner, vidriga hopkok av mänsklig dumhet. Att inte ta debatten innebär i din mycket vrickade världsbild att du "hade rätt", att vi inte har några argument emot dig.

I min klass gick en förintelseförnekare, och han hade förstås inte vett att hålla käften när en överlevande jude föreläste. Medan vi andra satt gripna med tårar i ögonen, så satt han och viskade saker som: "vilken jävla lögnare" osv. Efter föreläsningen gick jag först fram till juden och tackade honom för föreläsningen, sedan gick jag ut på skolgården och letade upp den här killen.

Jag var inte särskilt stark vid den här tiden, och var inte vidare populär heller. Jag gav honom dock en blåtira av Guds nåde, ackompanjerat utav hela skolans applåder. Den här killen fick två jävligt ensamma år, vem vill umgås med en tokstolle? Särskilt en tokstolle som uttalar sig om saker han absolut inte har någon kunnighet inom, pålästa tokskallar är bättre.

Detsamma kommer hända dig om du börjar ifrågasätta förintelsen när alla andra sitter tårögda; även om du skulle ha argument som överskiner hans så kommer de andra eleverna fortfarande hata dig, inte honom..
Citera
2013-04-23, 16:40
Medlem
Vänlige Viktors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stey
Man blir allt lite imponerad av dina djupa kunskaper på området.
Säg mig, vad menar du exakt med '2,3miljoner antalet judar i europa'? Det låter som om du är något på spåret och kanske kommer att slå omkull han som var där.
Sedan de amerikanska ingenjörerna som undersökte gaskammrarna och som resulterade i "antisemitisk fakta". Det låter spännande värre. Säg mig, är det ingenjören Leuchter du talar om?

/VV
Citera
2013-04-23, 16:45
Medlem
anonymidiots avatar
Att förintelsen skulle vara uppdiktad och påhittad faller på sin egen orimlighet. Antalet människor som påstått sig bevittna lägren är enorma. Förutom alla offer så finns alla soldater som kom dit och såg allting. För att inte tala om alla massgravar, att tyska civilbefolkningen såg sina grannar försvinna och så vidare..

Spelar ingen roll vilka argument du drar, att så många människor skulle gå med på att ljuga om något sådant är helt orimligt, alla som besitter någon form av bildning vet detta. Du kommer också bli hatad resten av skoltiden, hoppas du tycker det är värt det.
Citera
2013-04-23, 16:50
Medlem
Citat:

Hur fick Emrich honom att bli utskrattad? Undrar lite över det.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in