2013-04-23, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JBugster
Att ta debatten mot en förnekare av förintelsen (eller av månlandningen, HIV:et, evolutionen) innebär att man ger utrymme för den sortens sjuka vanföreställningar, desillusioner, vidriga hopkok av mänsklig dumhet. Att inte ta debatten innebär i din mycket vrickade världsbild att du "hade rätt", att vi inte har några argument emot dig.

I min klass gick en förintelseförnekare, och han hade förstås inte vett att hålla käften när en överlevande jude föreläste. Medan vi andra satt gripna med tårar i ögonen, så satt han och viskade saker som: "vilken jävla lögnare" osv. Efter föreläsningen gick jag först fram till juden och tackade honom för föreläsningen, sedan gick jag ut på skolgården och letade upp den här killen.

Jag var inte särskilt stark vid den här tiden, och var inte vidare populär heller. Jag gav honom dock en blåtira av Guds nåde, ackompanjerat utav hela skolans applåder. Den här killen fick två jävligt ensamma år, vem vill umgås med en tokstolle? Särskilt en tokstolle som uttalar sig om saker han absolut inte har någon kunnighet inom, pålästa tokskallar är bättre.

Detsamma kommer hända dig om du börjar ifrågasätta förintelsen när alla andra sitter tårögda; även om du skulle ha argument som överskiner hans så kommer de andra eleverna fortfarande hata dig, inte honom..

Så subjektiv påverkan visste jag inte han bemästrade. Men kan du inte ge mig en liten inblick på hur emerich föreläser?
Citera
2013-04-23, 17:13
Medlem
JBugsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stey
Så subjektiv påverkan visste jag inte han bemästrade. Men kan du inte ge mig en liten inblick på hur emerich föreläser?
Det var inte Emerich.

Du tror du är intelligent, att du vet något som de flesta inte förstår. Du tror att du vet bättre, att vi andra är en grå icke-tänkande massa. Du tror att du vet sanningen, att du måste berätta för alla.

Du är inte unik. Om några år kommer du se tillbaka på det här och inse att du hade fel; gör dig själv en tjänst, knip käft under föreläsningen och undvik att skapa dig ovänner. Har du svårt för tjejer nu så ska du se vad tjejer tycker om osympatiska missfoster som ger sig på gamla herrar som talar om ett fruktansvärt livsöde som kanske kostade dem hela sina familjer som barn.

Det rör sig förövrigt inte om "subjektiv påverkan", eftersom sådan påverkan inte existerar. Obildade patrask, tror du vet något för att du lärt dig byta blöjor själv och gått två år på samhällslinjen.
Senast redigerad av JBugster 2013-04-23 kl. 17:16.
Citera
2013-04-23, 17:36
Medlem
Citat:
Det var inte Emerich.

Du tror du är intelligent, att du vet något som de flesta inte förstår. Du tror att du vet bättre, att vi andra är en grå icke-tänkande massa. Du tror att du vet sanningen, att du måste berätta för alla.

Du är inte unik. Om några år kommer du se tillbaka på det här och inse att du hade fel; gör dig själv en tjänst, knip käft under föreläsningen och undvik att skapa dig ovänner. Har du svårt för tjejer nu så ska du se vad tjejer tycker om osympatiska missfoster som ger sig på gamla herrar som talar om ett fruktansvärt livsöde som kanske kostade dem hela sina familjer som barn.

Det rör sig förövrigt inte om "subjektiv påverkan", eftersom sådan påverkan inte existerar. Obildade patrask, tror du vet något för att du lärt dig byta blöjor själv och gått två år på samhällslinjen.

Jag vet inte bättre än andra, det är ett allmänt vetande. Men tack för det långa inlägget.
Citera
2013-04-23, 17:49
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Jag vet inte bättre än andra, det är ett allmänt vetande. Men tack för det långa inlägget.
Det är därför du hade blivit totalt bortgjord. Eftersom det är en stor stark sanning det hela. Det går inte förklara bort en sanning. Vilket du hade snabbt blivit varse om, vilket förnekarna har haft svårt i denna forum hitills.

Om den amerikansk ingenjören F. Leutcher , som VV nämnde. Så är han helt bort gjord, du kan se på denna film Mr. Death: The Rise and Fall of Fred A.
Där han blir totalt sönder manglad.
Sedan om gaskammaren, så fråga dig själv : Tyskarna kunde både rita avancerad vapen, folkvagnsbil, infrastruktur och med mera. Men skulle de inte kunna gaskammare/ krematorium?
Med ett företag som hållt på med tillverka krematorium sedan 1870 talet? Det var 30 tal ingenjörer som satt och ritade dessa saker.
Här har du tillverkarnas sida :http://www.topfundsoehne.de/cms-www/index.php?id=75&l=1

Skulle kunna rabbla upp saker.. men säg mig hur skulle du kunna "utmana " honom ??
Citera
2013-04-23, 17:50
Medlem
JBugsters avatar
Citat:

Om så är fallet så tycker jag du ska göra en enkät på din skola innan du ger dig ut på tunn is. Fråga rätt och slätt; "Tror du att förintelsen ägt rum?"

Jag ska göra en Leif GW och gissa vad majoritetens svar kommer bli:

Citera
2013-04-23, 18:33
Medlem
Citat:
Hur fick Emrich honom att bli utskrattad? Undrar lite över det.

Han ställde en motfråga, om kille hade några bevis och källor för sina belägg. Sen vart killen helt tyst när han inte hade en ända källa till sitt uttalande.
Var inte direkt skolans ljushuvud om vi säger så
Citera
2013-04-24, 01:42
Medlem
Jag skulle verkligen rekommendera dig att hålla dina förintelseförnekar tankar för dig själv under föreläsningen. Låter som en typisk sak som man skulle vrida sig av skam när man tänker tillbaka på det som vuxen.
Det finns en anledning till att 99% av alla historiker tror att förintelsen har ägt rum.
Och det har faktiskt inte hittats ett enda dokument som beskriver en plan om att konstruera ett hoax som totalt ska lura resten av världen. Inte ens en skriftlig order.
Citera
2013-04-24, 02:17
Medlem
Citat:
Det ska komma en så kallad förintelseöverlevare som ska "föreläsa" till oss (kanske någon känner igen den här gubben som predikar runt i skolor).

Nu är det uppenbart att förintelsen är ett sionistisk uppdiktning men jag vill gärna utmana den där så kallad "förintelseöverlevaren" inför alla igenom att ställa frågor ( ) såsom om 2,3miljoner antalet judar i europa, om "gaskammarna" (som blev undersökta av amerikanska ingenjörer som resulterade en "antisemitisk fakta") och så vidare.

Men nu undrar ifall jag skulle kunna få lite mer kortfattad information om förintelsepropagandan som jag ska ställa som frågor, tack.

Ifall tråden ligger i fel del ber jag mod flytta den, tack.

Här är sidan 43.…

https://www.flashback.org/p32075394#p32075394

…i en liknande tråd, fast då i förfluten tid:

Påstådd förintelseöverlevare besökte min skola.

Om det nu är Mietek Grocher som besöker din skola, och du frågar om boken med anledning av vad du kan läsa i trådsidan ovan, skulle han säkert fråga efter bevis och källor, à la typ överlevaren som ATRX berättar om här:

https://www.flashback.org/sp43100885

Skulle du därvid inte göra som “kille” när han fick en motfråga av Emerich Roth, dvs bli helt tyst….

Citat:
Han ställde en motfråga, om kille hade några bevis och källor för sina belägg. Sen vart killen helt tyst när han inte hade en ända källa till sitt uttalande.
Var inte direkt skolans ljushuvud om vi säger så
https://www.flashback.org/sp43103486

…utan hänvisa till att du läst det på Nätet - skulle det sluta som det gjorde för kille då också?

Citat:
Slutade med en kille som vart utskrattad av halva skolan.

Typ ”sicken jävla idiot, tro nåt han läst på Nätet och sen ifrågasätta vad nån säger från en kateder i skolan!!! ”

Å andra sida har väl eleverna numera varsin dator - eller en iPad - att surfa med?
https://www.flashback.org/t1748058

Det borde gå att söka ”bevis och källor för sina belägg”.

Men ”föreläsningen” sker kanske i aulan? Med iPadförbud?

Hur som helst, de 18 inläggen ovan illustrerar en informationskrock - frivilliga Flashback-”hatet” (ja ni känner till hur våran ”skuggvärld” beskrivs…

”Att följa den tråden är som att kliva in i ett alternativt universum, en parallell skuggvärld fylld av rädsla, hat och av paranoida föreställningar om det svenska samhället”.
http://www.gp.se/kulturnoje/1.121545...m-samhallshat-

…kontra den obligatoriska närvaro vid en kärleksföreläsning:
http://urplay.se/Produkter/172060-UR...-Roth-vagen-ut

JBugsters triumf över en tvivlare….

Citat:
Jag gav honom dock en blåtira av Guds nåde, ackompanjerat utav hela skolans applåder. Den här killen fick två jävligt ensamma år, vem vill umgås med en tokstolle?

https://www.flashback.org/sp43101439

…kan jämföras med en tidigare epoks reaktion inför en misstrogen:

Citat:
Jean-François de la Barre, född 1745, död den 1 juli 1766, var en fransk adelsman som blev torterad, avrättad och efter döden bränd på bål för att han inte tagit av sig sin hatt inför en katolsk procession. I Frankrike är han en symbol för offer för religiös intolerans, tillsammans med Jean Calas och Pierre-Paul Sirven.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Jean-Fr...is_de_la_Barre
http://www.laicite1905.com/chevalier.htm
http://fr.wikipedia.org/wiki/Fran%C3...re_de_La_Barre

Citat:

Detsamma kommer hända dig om du börjar ifrågasätta förintelsen när alla andra sitter tårögda; även om du skulle ha argument som överskiner hans så kommer de andra eleverna fortfarande hata dig, inte honom..

Där argumenten tryter får godheten råda…

forts följer
Citera
2013-04-24, 02:24
Medlem
forts

TS igen:

Citat:
Men nu undrar ifall jag skulle kunna få lite mer kortfattad information om förintelsepropagandan som jag ska ställa som frågor, tack.

Kom ihåg Herkulesbigs varning:

Citat:
Så var försiktigt med tro du vet något. Bara detta med gaskammaren hade jag kunnat
prata omkull dig på 30 min.
https://www.flashback.org/sp43101066

J Bugster ser ett moment 22 i att ta och inte ta debatten :

Citat:
Att ta debatten mot en förnekare av förintelsen (eller av månlandningen, HIV:et, evolutionen) innebär att man ger utrymme för den sortens sjuka vanföreställningar, desillusioner, vidriga hopkok av mänsklig dumhet. Att inte ta debatten innebär i din mycket vrickade världsbild att du "hade rätt", att vi inte har några argument emot dig.

Henryk Mandelbaum, ett av de sista/senaste överlevande Sonderkommandos från Auschwitz, har betonat folks behov av att veta (”they really need to know”)…

Citat:
("People need to know, they really need to know, just how long the people were in the gas chambers. People need to know how long they burned in the ovens"). He sat as chair of the Auschwitz Museum directors and was keenly involved in publicising Auschwitz.
http://en.wikipedia.org/wiki/Henryk_Mandelbaum

…och vem visste bättre än han?

Jfr Bolts trådstart:

Cynismen i förnekelsedebatterna

Citat:
Det är egentligen inte så lite cyniskt att förintelsedebatterna kom i huvudsak att
handla om huruvida judar och andra blev ihjälgasade under Andra Världskriget.
Just gasningen tycks vara en besatthet för "revisionisterna". Som om det handlade om
HUR folk dog.
https://www.flashback.org/sp37426162

Här finns det utrymme för double-think, som ni märker.

De cyniska frågorna om HUR folk dog kontra de tårfyllda frågorna om hur folk KUNDE döda har ett slags skärningspunkt i synen på Sonderkommandos.

Se på fotot överst i wikiartikeln om Mandelbaum ovan:

http://en.wikipedia.org/wiki/File:So...translator.jpg

Bilden har beskurits så att översättarens (mannen t h i bilden) kippa inte ska synas.

Efter att tittat ett tag på bilden kan man fråga sig - har bolt rätt? :

Citat:
Ursprungligen postat av bolt

Kapos och SK är lika hatade. Det var grupper som sålde ut sina medmänniskor för extra förmåner. Sådana finns överallt, men jag vet inte om jag personligen kan klandra alla som faller för mutor under hot.
Du har läst väldigt lite historia om du tror att det är en ära att vara fd SK, och dessa skulle vara hjältar någonstans. Folk har BARA att förlora på att berätta om något sånt här. Det är precis som att ställa sig på ett dagis och skrika att du är pedofil.
https://www.flashback.org/sp4018131

Jfr. :

Citat:
He sat as chair of the Auschwitz Museum directors and was keenly involved in publicising Auschwitz.
http://en.wikipedia.org/wiki/Henryk_Mandelbaum

Här är en revisionistisk genomgång av hans vittnesmål:

http://revblog.codoh.com/2011/02/the...ndo-testimony/

Om du tänker fråga nåt om Förintelsen vore det klokast att undvika de ”cyniska” frågorna om gaskamrar och krematoriekapacitet, och istället fråga en överlevande hur det var möjligt för judarna att samarbeta i själva förintelsehantverket, inte bara i Auschwitz (1,5 miljoner offer) utan även i Reinhardlägren (1,5 miljoner offer) , där Sonderkommandos är de enda judiska överlevarna.
Citera
2013-04-24, 09:14
Medlem
Citat:

I min klass gick en förintelseförnekare, och han hade förstås inte vett att hålla käften när en överlevande jude föreläste. Medan vi andra satt gripna med tårar i ögonen, så satt han och viskade saker som: "vilken jävla lögnare" osv. Efter föreläsningen gick jag först fram till juden och tackade honom för föreläsningen, sedan gick jag ut på skolgården och letade upp den här killen.

Jag var inte särskilt stark vid den här tiden, och var inte vidare populär heller. Jag gav honom dock en blåtira av Guds nåde, ackompanjerat utav hela skolans applåder. Den här killen fick två jävligt ensamma år, vem vill umgås med en tokstolle? Särskilt en tokstolle som uttalar sig om saker han absolut inte har någon kunnighet inom, pålästa tokskallar är bättre.

Citat:
Det var inte Emerich.

Mycket uppriktiga och avslöjande inlägg, som beskriver blott alltför många "Förintelse"-troendes allmänna inställning och förakt för oliktänkande. Av detta skäl bör trådskaparen mycket riktigt hålla tand för tunga i ett sådant offentligt sammanhang som ett klassrum, helt oavsett vad som är sant i "Förintelse"-frågan: Det finns gott om självrättfärdiga inkvisitorer som JBugster som med glatt mod och ett leende på läpparna kommer att straffa alla kättare som förnekar Sanningen. Ibland genom bland annat utfrysning, misstänkliggörande, förlöjligande och förtal, ibland kanske även (som JBugster skryter om här) genom rent fysisk misshandel och förföljelse. Och dessa småpåvar kommer också att ha offentligheten på sin sida, även om det sannolikt finns ganska gott om andra mer timida dissidenter som i det tysta känner avsmak och maktlös vrede inför åsiktsförtrycket.

Nu är jag inte själv "förnekare av Förintelsen" i den mening trådskaparen tycks vara -- för min del anser jag att det verkar som om det förekom något slags massmord på judar under kriget, även om det också tycks finnas många lögner och överdrifter i den "officiella" versionen -- men även om jag vore det så skulle jag av ren självbevarelsedrift tiga om den saken i offentligheten. Liksom jag till exempel i Calvins Genève nog skulle ha talat ganska tyst om en eventuell avvikande syn på Treenigheten, för jag längtar inte efter kättarbålet.

Det är beklämmande att se vilka metoder "Förintelse"-ortodoxin tar till för att stigmatisera, smutskasta och förfölja motståndare när de seriösa argumenten tryter. Men så tycks det också för många "Förintelse"-troende inte vara en fråga om en historisk sanning, utan just en religiös Sanning som man måste tro på och som inte får ifrågasättas. Kan man inte frälsa de stackars syndare och "förnekare" vars själar Satan har förmörkat så måste man i vart fall förhindra att de talar i offentligheten och lockar bort andra från den allena saliggörande Tron . . .

Dock så verkar det nu som om den allmänna sekulariseringen av vårt samhälle så smått börjar få genomslag även på detta område. Även om de flesta fortfarande inte öppet vill utmana Holocausts profeter så fallerar den dogmatiska tron allt mer bland de breda massorna. Framför allt i det uppväxande släktet är det många som blir alltmer benägna att kritiskt syna evangelierna i sömmarna:

Citat:
När en gymnasieklass i Jönköping skulle göra ett projekt om Förintelsen uppfattade tre fjärdedelar av eleverna hemsidor från förintelseförnekare som mer trovärdiga än officiella sajter om Förintelsen. Projektet filmades av TV4 (Kalla Fakta 2/9 2007).
http://www.mediekompass.se/forskning...en-ett-samband

Om det sedan är bra eller dåligt att folk slutar tro kan man förstås som alltid diskutera; som troende tycker man nog sällan det. Men nog blir det väl en glädjens dag för alla verkligt sanningssökande och historieintresserade debattörer när vi alla en gång i framtiden får rätt att öppet och ärligt framföra eventuella avvikande åsikter utan att angripas genom smädelser och hugg och slag?
Senast redigerad av Menschenkind 2013-04-24 kl. 09:19.
Citera
2013-04-24, 14:22
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menschenkind
Mycket uppriktiga och avslöjande inlägg, som beskriver blott alltför många "Förintelse"-troendes allmänna inställning och förakt för oliktänkande. Av detta skäl bör trådskaparen mycket riktigt hålla tand för tunga i ett sådant offentligt sammanhang som ett klassrum, helt oavsett vad som är sant i "Förintelse"-frågan: Det finns gott om självrättfärdiga inkvisitorer som JBugster som med glatt mod och ett leende på läpparna kommer att straffa alla kättare som förnekar Sanningen. Ibland genom bland annat utfrysning, misstänkliggörande, förlöjligande och förtal, ibland kanske även (som JBugster skryter om här) genom rent fysisk misshandel och förföljelse. Och dessa småpåvar kommer också att ha offentligheten på sin sida, även om det sannolikt finns ganska gott om andra mer timida dissidenter som i det tysta känner avsmak och maktlös vrede inför åsiktsförtrycket.

Nu är jag inte själv "förnekare av Förintelsen" i den mening trådskaparen tycks vara -- för min del anser jag att det verkar som om det förekom något slags massmord på judar under kriget, även om det också tycks finnas många lögner och överdrifter i den "officiella" versionen -- men även om jag vore det så skulle jag av ren självbevarelsedrift tiga om den saken i offentligheten. Liksom jag till exempel i Calvins Genève nog skulle ha talat ganska tyst om en eventuell avvikande syn på Treenigheten, för jag längtar inte efter kättarbålet.

Det är beklämmande att se vilka metoder "Förintelse"-ortodoxin tar till för att stigmatisera, smutskasta och förfölja motståndare när de seriösa argumenten tryter. Men så tycks det också för många "Förintelse"-troende inte vara en fråga om en historisk sanning, utan just en religiös Sanning som man måste tro på och som inte får ifrågasättas. Kan man inte frälsa de stackars syndare och "förnekare" vars själar Satan har förmörkat så måste man i vart fall förhindra att de talar i offentligheten och lockar bort andra från den allena saliggörande Tron . . .

Dock så verkar det nu som om den allmänna sekulariseringen av vårt samhälle så smått börjar få genomslag även på detta område. Även om de flesta fortfarande inte öppet vill utmana Holocausts profeter så fallerar den dogmatiska tron allt mer bland de breda massorna. Framför allt i det uppväxande släktet är det många som blir alltmer benägna att kritiskt syna evangelierna i sömmarna:

http://www.mediekompass.se/forskning...en-ett-samband

Om det sedan är bra eller dåligt att folk slutar tro kan man förstås som alltid diskutera; som troende tycker man nog sällan det. Men nog blir det väl en glädjens dag för alla verkligt sanningssökande och historieintresserade debattörer när vi alla en gång i framtiden får rätt att öppet och ärligt framföra eventuella avvikande åsikter utan att angripas genom smädelser och hugg och slag?

Trams. När lögnerna avslöjas drar man till med offerrollen och den stora kospirationen.

Gå till Anne Frank-tråden och se hur Faurisson arbetar...
Citera
2013-04-24, 14:41
Medlem
JBugsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menschenkind
Bla bla bla

Det handlar inte om att tro eller inte tro på förintelsen; det handlar om att visa respekt för de döda och de som gått igenom något svårt. Om det i verkligheten "bara" var två miljoner döda så räcker det gott och väl för att jag fortfarande ska se tragiken i det.

Är sex miljoner döda siffran som krävs för att ni ska visa sympati för de drabbade?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in