Citat:
Ursprungligen postat av chrilleeeee
Evolutionsteorin... Jag undrar om nån kunde hjälpa mig med att hitta ett par starka argument för evolutionsteorin.
Att det finns variation inom arterna och att djur kan anpassa sig till sin omgivning är ett faktum. Men att djur skulle kunna förändras till ett annat typ av djur, dvs exempelvis lägga till nya organ finns det inga belägg för överhuvudtaget och är naturligtvis bara rena sagor. Dessa sagor har tillkommit för att man vill ha Gud ut ur bilden. Man vill helt fritt styra över sitt liv, vilket inte riktigt blir konsekvensen om man erkänner en skapare.
Fråga första bästa utbildade fysiolog om dom tror att skador i dna:t/mutationer kan tillverka komplexa organ. Det är nämligen svammel på högsta nivå. Så i dina försök att hitta bevis för makroevolution önskar jag dig verkligen lycka till. publicera det gärna här i så fall eller i granntråden. Ingen har lyckats hittills under jag vet inte hur många år.
Men släng iväg ett mejl till 50 random fysiologer så kanske du får svar av några.
tycker du att det förefaller troligt att slumpmässiga mutationer kan orsaka uppkomsten av nya organ typ hjärtat lungan osv.
Citat:
Ursprungligen postat av Sadoman
mikro- och makrotjafset är ett påfund av kreationister,
Håll dig till fakta lille vän. En evolutionist myntade uttrycken och resten av evolutionisterna hakade på, sannolikt för att förvirra diskussionen och blanda ihop vetenskapliga fakta - mikroevolution med rena sagor - makroevolution.
Citat:
det enda som skiljer dem åt är tid
Har ingenting med tid att göra. Här förklarar en professor i mikrobiologi skillnaderna för dig.
http://www.discovery.org/v/341 Hur du kan blanda ihop dessa är en gåta. Tillräckligt många horisontella förändringar skapar alltså vertikala sådana och 1^100 = 100. Då har vi lärt oss nått nytt igen från evolutionisternas "vetenskapliga" värld.
Citat:
Om gud skapade evolutionen så borde den vara perfekt. Den skulle leda till perfekta varelser. Hur kommer det sig då att evolutionen kan misslyckas och leda till att arter utrotas? Argumentet "gud skapade evolutionen" är detsamma som att säga att gud är en idiot.
håller helt med dig här. att vara kristen och samtidigt tro på evolutionen är helt omöjligt. om Gud ligger bakom evolutionen vore han en idiot.
Citat:
Om gud skapat ögat så skulle ingen behöva glasögon. Igen: "Gud skapade ögat" = gud är en idiot.
han har inte skapat ditt öga. däremot skapade han det första människoparets ögon.
Citat:
Vad är det för intelligens bakom det faktum att vi måste äta mat? Borde inte gud ha kunnat komma på något smartare? Eller är gud en idiot?
tror många skulle klaga om detta nöje försvann. börjar undra om du är en idiot som inte fattar detta. mer idiot än andra evolutionister alltså.
Citat:
Eller ännu enklare: Varför måste vi, till skillnad från så gott som alla andra djur i naturen, äta c-vitamin hela tiden? Gör vi inte det så dör vi. Det finns dock ett annat djur som har exakt samma defekt i sin c-vitamin producerande gen (för vi har en sån gen). Chimpansen. Hur är det intelligent design?
finns massor av djur som har samma defekt. det beror på hur mutationerna har slagit på endel djur. chimpansen t ex som vi förövrigt har mellan 70-80% identiskt dna med har råkat få samma skada. ingent konstigt alls.
Citat:
Kanske inte. Men man kan konstatera utifrån hur naturen fungerar att gud, om han finns, måste vara en idiot. Och vem vill spendera sitt liv med att dyrka en idiot förutom en annan idiot? Och enligt bibeln är gud ett blodtörstigt monster som njuter av lukten av brinnande kött. Vem vill dyrka något sådant?
gud har mycket riktigt dödat människor, det har väl berott på lite olika saker, ofta på våldtäkt utövad homosexualitet pedofili och andra svinerier. det är likadant idag. många regeringar runt om utövar dödsstraff. om det är rätt metod råder delade meningar om. jag tycker det är rätt.
Citat:
Jag betalar skatt. Vad har gud gjort för mänskligheten på sistone?
Det var människorna som tackade nej till hjälp från Gud när dom åt av trädet som symboliserade Guds rätt att styra över mänskligheten.