Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-04-23, 07:38
  #1
Medlem
uddevs avatar
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article16651316.ab

Läste denna artikel ifrån AB, får då vissa funderingar.

När man läser i artikeln så framgår det att det handlar om en villa, vilket borde innebära att den kvinna som har anmält honom medvetet har tittat in i villan. Hon vill dessutom ha 9000 kr i skadestånd.

ur texten:

"Det uppmärksammades av en kvinna i 30-årsåldern som över häcken som delvis skymmer sikten såg honom"

Då känns det ju lite som om man har tittat över häcken för att kunna få en skymt av den nakne mannen. Dessutom har kvinnan och hennes make filmat mannen ifråga.

Får man inte lov att gå naken i sitt egna hem?
Om nu någon tittar in genom mitt fönster utifrån gatan kan väl inte vara mitt fel?
Hur har man kommit fram till summan 9000 kr i skadestånd?
Borde inta mannen ifråga kunna stämma kvinnan för att hon har filmat in i hans hem utan tillåtelse, då jag antar att man inte får filma människor eller in i deras hem utan den boendes tillåtelse?
Citera
2013-04-23, 08:04
  #2
Medlem
Jafan89s avatar
Håller helt med föregående, helt sjukt att denna mannen bli åtalad för att gå naken i sitt eget hem, om något så bör kvinnan bli åtalad för ofredande.
Citera
2013-04-23, 08:04
  #3
Medlem
Åker han dit för detta och måste betala denna perversa smygfilmare skadestånd är lagarna i detta land så innihelvete fel att jag troligen emmigrerar omgående
Citera
2013-04-23, 08:18
  #4
Medlem
Nu blev ju karln friad i tingsrätten och vad jag vet har domen inte överklagats till hovrätten (om inte aftonbladet har någon nyare info men jag vägrar läsa aftonbladet) så nog får man gå naken. Det märkliga är att kvinnan och hennes make inte åtalas för ofredande eftersom de gått tillbaka dit i syfte att filma mannen när han är naken i sitt hem. Lek med tanken att det var två män som gått tillbaka till en plats för att över en häck filma en kvinna som går naken i sitt hem, och dessutom kräver kvinnan på skadestånd!
Citera
2013-04-23, 08:29
  #5
Medlem
psyDucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baath
Lek med tanken att det var två män som gått tillbaka till en plats för att över en häck filma en kvinna som går naken i sitt hem, och dessutom kräver kvinnan på skadestånd!

Det är nog inte helt omöjligt att Sverige hade återinfört dödsstraffet igen enbart för att kunna straffa de två äckelgubbarna. Förstå vilket sjuhelvetes jävla ramaskri det skulle bli i alla sk debattprogram och dylikt! Jag vågar knappt tänka tanken..
Citera
2013-04-23, 08:30
  #6
Medlem
i.b.ms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baath
Nu blev ju karln friad i tingsrätten och vad jag vet har domen inte överklagats till hovrätten (om inte aftonbladet har någon nyare info men jag vägrar läsa aftonbladet) så nog får man gå naken. Det märkliga är att kvinnan och hennes make inte åtalas för ofredande eftersom de gått tillbaka dit i syfte att filma mannen när han är naken i sitt hem. Lek med tanken att det var två män som gått tillbaka till en plats för att över en häck filma en kvinna som går naken i sitt hem, och dessutom kräver kvinnan på skadestånd!

Eller ännu värre någon som fotograferar grannens minderåriga dotter som plaskar omkring naken i barnpoolen i trädgården...

Min första reaktion var iallafall att om det är någon som borde bli åtalad och uthängd är det det perversa smygfilmande paret och framförallt kvinnan.
Citera
2013-04-23, 08:36
  #7
Medlem
Ja, väldigt konstigt, om jag går naken i mitt hus och det inte syns ut om man inte aktivt försöker titta in i huset så har jag väl förfan inte gjort något fel? Ska jag kunna bryta mig in i folks hem när de duschar och anmäla dem för blottning? Hoppas naken-Janne anmäler kvinnan och mannen som filmade honom, det de gjorde är ju ofredande om något.
Citera
2013-04-23, 08:44
  #8
Medlem
Borde inte den som smygfilmar någon åka dit mer än gubben?
Citera
2013-04-23, 08:50
  #9
Medlem
vargvids avatar
Jag undrar vem fan går inte naken i sin lägenhet? Va i helvete är det för en jävla tomte som slösar våra skattepengar genom att skapa värsta fallet av att någon går naken i sitt egna hem?

Hur mycket vart kostnaden för allt det här tro? Någon som kan räkna ut det?
Citera
2013-04-23, 08:52
  #10
Medlem
Jack.Dogs avatar
Makalöst att man inte ska kunna gå naken i sitt eget hem nuförtiden utan att någon lättkränkt kärring ska komma och ha skadestånd. Frågan borde väl istället kretsa kring varför damen i fråga står och tittar in i andras bostäder, filmar vad de boende gör och för den delen hämtar sin man för att han också ska få sig en titt. Detta borde väl om något leda till åtal kan man tycka.

Exemplen som tas upp på AB gör mig mörkrädd. Det finns alltså på fullaste allvar så pass många människor som känner sig "kränkta" för något de sett någon annan göra i sitt eget hem?

Jag skulle hemskt gärna vilja veta vem åklagaren är som drivit på detta målet och vad det är för typ av människor som känner att de kan inkräkta på andra människors frihet på det här sättet...och sen kräva dem på pengar ovanpå allt.
Citera
2013-04-23, 09:08
  #11
Medlem
En riktig dumslyna som stod bakom anmälan. Det här är bara ytterligare ett exempel på en gnällig och bortskämd människa som saknar riktiga problem. Jag skulle ordinera några månader i aleppo, sen bli våldtagen av sin morbror följt av piskrapp på maldiverna.
Citera
2013-04-23, 09:08
  #12
Medlem
Kickexs avatar
Urlöjligt på alla sätt och vis.
Kärringen är uppenbarligen enbart ute efter pengar.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback