Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2013-04-22, 22:40
  #13
Medlem
Stompzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sistermorphine
Dra ner på snuset till att börja med, och se efter om du märker någon förbättring?

Jag har själv problem med mörka ringar, fungerar dock rätt bra att sminka över med concealer och foundation. Tror det i mitt fall är en kombination av rökning, dåliga sömnrutiner, ärftlighet (mamma har samma problem) m.m. Bara att gilla läget. Snusa lite mindre och testa tepåsar eller isbitar under ögonen.

Får nog lov att göra det!

Har du några tips på bra concealers/foundations som man kan köpa billigt? Får jag inte bukt på mina ringar snart så får jag slänga självskammen och börja sminka över dom. Har prövat tepåsar och allt vad det nu är många gånger utan att det gett resultat över huvudtaget :/
Citera
2013-04-22, 23:01
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sistermorphine
Dra ner på snuset till att börja med, och se efter om du märker någon förbättring?

Jag har själv problem med mörka ringar, fungerar dock rätt bra att sminka över med concealer och foundation. Tror det i mitt fall är en kombination av rökning, dåliga sömnrutiner, ärftlighet (mamma har samma problem) m.m. Bara att gilla läget. Snusa lite mindre och testa tepåsar eller isbitar under ögonen.
Samma här. Trodde först att mina ringar berodde på min alternativa livsstil dvs dålig sömn, rökning, dålig kost, ingen träning osv..... Började sova mer regelbundet och vara ute och springa 2 gånger i veckan, hjälpte inte ett skit,,, Såg senare en bild på mig när jag var ca 5 år och det såg ut ungefär som att jag varit vaken i 3 veckor och aldrig vistats i solen.

Det enda som hjälper, väldigt bra faktiskt är att sola sig brun.
Citera
2013-04-22, 23:39
  #15
Medlem
sistermorphines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stompz
Har du några tips på bra concealers/foundations som man kan köpa billigt?

Viva la Divas är den bästa jag har prövat. Den här alltså. Heltäckande och krämig till konsistensen, bara att använda fingrarna eller en liten pensel (att rekommendera). Rinniga concealers är inte att rekommendera, de täcker inte tillräckligt bra. Man börjar med den rödaktiga nyansen som neutraliserar de blålila ringarna, sedan använder man den ljusa ovanpå. Det ser helt naturligt ut.

Just det, Viva la Diva kostar typ 80 spänn, finns på Åhléns.

Citat:
Ursprungligen postat av Dudemate
Det enda som hjälper, väldigt bra faktiskt är att sola sig brun.

Ja det har du rätt i. De försvinner ju inte men man ser allmänt fräschare och mindre trött ut.

Edit: är visst något med solljuset som förtjockar huden, därav ser man mindre trött ut (blodkärlen lyser inte igenom lika tydligt). Inte bra i längden dock.
__________________
Senast redigerad av sistermorphine 2013-04-22 kl. 23:48.
Citera
2013-04-23, 00:00
  #16
Medlem
Stompzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sistermorphine
Viva la Divas är den bästa jag har prövat. Den här alltså. Heltäckande och krämig till konsistensen, bara att använda fingrarna eller en liten pensel (att rekommendera). Rinniga concealers är inte att rekommendera, de täcker inte tillräckligt bra. Man börjar med den rödaktiga nyansen som neutraliserar de blålila ringarna, sedan använder man den ljusa ovanpå. Det ser helt naturligt ut.

Just det, Viva la Diva kostar typ 80 spänn, finns på Åhléns.

Ja det har du rätt i. De försvinner ju inte men man ser allmänt fräschare och mindre trött ut.

Edit: är visst något med solljuset som förtjockar huden, därav ser man mindre trött ut (blodkärlen lyser inte igenom lika tydligt). Inte bra i längden dock.

Tack så mycket! Får nog bli en enkelresa söder ut någon gång i livet, kanske bosätta sig i Sydasien eller något trevligt. Allt för att slippa se ut som en zombie
Citera
2014-04-20, 03:11
  #17
Medlem
speedcolas avatar
Stress ger tydligen upphov till mörka ringar pga att blodet rusar till bland annat ögonlocksområdet (nånting jag läste häromdan). Snus stressar ju kroppen, nu minns jag inte alls vad det var men något stresshormon utsöndras när man brukar nikotin.

(ursäkta detta låter flummigt, jag är trött)

Jag tror hur som helst att sluta snusa kommer hjälpa dig i längden, dessutom kommer du sova bättre (vilket i sig hjälper).

Tillsvidare; köp en concealer.. gul färg mot blå/mörka ringar har jag hört.

Edit: ops, jag tyckte det stod 2014! från förra året var den tydligen -_- Aja
Citera
2014-04-20, 23:33
  #18
Medlem
Under min tid då jag har snusat har jag aldrig haft ringar under ögonen. Du kanske sover dåligt eller inbillar dig bara.
Citera
2014-04-20, 23:45
  #19
Medlem
Big.Bangs avatar
Ja absolut.
Citera
2014-07-03, 01:31
  #20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stompz
Visst får man det, men det är inte skälet till mina ringar. Jag sover alldeles utmärkt och har en bra kost, motionerar ofta osv. Mina ringar beror på någonting annat.



Har gjort det och nej det finns inte en enda tråd om detta tyvärr.


Ojoj... varför hoppar du till så långa slutsatser? Jag påpekar inte att snus absolut ger mörka ringar. Jag undrar om det kan ha en bidragande faktor för vissa.



Låter logiskt! Självklart måste inte alla som snusar få mörka ringar, men den ända relativt nya ohälsosamma vanan för mig är snus så det är därför jag misstänker att det kan vara så.


Kroppen är konstant stressad när man snusar och nikotinet går inte ur direkt när man spottar ur sin snus utan fortsätter verka. Snus kan bidra till att sömnen blir lidande genom den ökade stressen som kroppen utsätts för. Vidare så kan du börja känna dig mer frusen och få sämre potens då snus bidrar till sämre blodcirkulation med kalla händer och fötter som resultat.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback