Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2013-04-22, 21:23
  #1
Medlem
Stompzs avatar
Som rubriken lyder. Har extremt mörka ringar under ögonen och vill bli av med dom. Har snusat från morgon till kväll dagligen i 2 år. Är beredd på att sluta om det har en faktor till mina ringar som inte tycks försvinna (haft dom i ett halvår). Har googlat som fan utan resultat så jag vänder mig till flashback.

Vad tror ni?
Citera
2013-04-22, 21:27
  #2
Medlem
Nateriouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stompz
Som rubriken lyder. Har extremt mörka ringar under ögonen och vill bli av med dom. Har snusat från morgon till kväll dagligen i 2 år. Är beredd på att sluta om det har en faktor till mina ringar som inte tycks försvinna (haft dom i ett halvår). Har googlat som fan utan resultat så jag vänder mig till flashback.

Vad tror ni?

Nej, du får mörka ringar av att sova dåligt eller sova för lite.
Citera
2013-04-22, 21:34
  #3
Medlem
Om du inte har smetat snuset under ögonen så har jag svårt att se sambandet.

Som sagt, sömnbrist är nog en bättre gissning...och att du har blivit äldre
Citera
2013-04-22, 21:37
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Naterious
Nej, du får mörka ringar av att sova dåligt eller sova för lite.
Sova dåligt & sova för lite. Är inte det samma sak?
Citera
2013-04-22, 21:41
  #5
Medlem
AllaBarnensFars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anonymous-Anonym
Sova dåligt & sova för lite. Är inte det samma sak?

Nej, det kan vara så att man aldrig hamnar i djupsömn vilket är problematiskt, sover man för lite är man vaken för många timmar.

OnT: Har aldrig hört om något sånt så du kan nog behålla snuset
Citera
2013-04-22, 21:46
  #6
Medlem
sistermorphines avatar
Använd sökfunktionen, finns en del trådar om det här!
Citera
2013-04-22, 21:47
  #7
Medlem
TS du är fan dum i huvuduet. Du har snusat i 2 år? Tror du att någon som snusat 30 år ser ut som en panda eller?
Citera
2013-04-22, 21:48
  #8
Medlem
Uninteresteds avatar
Enda sättet snuset skulle kunna bidra till ringar under ögonen är väl att nikotinet stressar hjärtat och att Du på så vis sover sämre. Jag har snusat i 8 år och har inga ringar.
Citera
2013-04-22, 22:01
  #9
Medlem
Stompzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naterious
Nej, du får mörka ringar av att sova dåligt eller sova för lite.
Visst får man det, men det är inte skälet till mina ringar. Jag sover alldeles utmärkt och har en bra kost, motionerar ofta osv. Mina ringar beror på någonting annat.


Citat:
Ursprungligen postat av sistermorphine
Använd sökfunktionen, finns en del trådar om det här!
Har gjort det och nej det finns inte en enda tråd om detta tyvärr.

Citat:
Ursprungligen postat av xxxzzz-99
TS du är fan dum i huvuduet. Du har snusat i 2 år? Tror du att någon som snusat 30 år ser ut som en panda eller?
Ojoj... varför hoppar du till så långa slutsatser? Jag påpekar inte att snus absolut ger mörka ringar. Jag undrar om det kan ha en bidragande faktor för vissa.

Citat:
Ursprungligen postat av Uninterested
Enda sättet snuset skulle kunna bidra till ringar under ögonen är väl att nikotinet stressar hjärtat och att Du på så vis sover sämre. Jag har snusat i 8 år och har inga ringar.

Låter logiskt! Självklart måste inte alla som snusar få mörka ringar, men den ända relativt nya ohälsosamma vanan för mig är snus så det är därför jag misstänker att det kan vara så.
Citera
2013-04-22, 22:08
  #10
Medlem
sistermorphines avatar
Okej, jag hittade i alla fall en användare som ansåg att sluta snusa hjälpte mot mörka ringar.

https://www.flashback.org/sp12622231
Citera
2013-04-22, 22:13
  #11
Medlem
Stompzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sistermorphine
Okej, jag hittade i alla fall en användare som ansåg att sluta snusa hjälpte mot mörka ringar.

https://www.flashback.org/sp12622231

hehe såg den med, det inlägget som fick mig att tänka till om detta faktiskt
Citera
2013-04-22, 22:25
  #12
Medlem
sistermorphines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stompz
hehe såg den med, det inlägget som fick mig att tänka till om detta faktiskt

Dra ner på snuset till att börja med, och se efter om du märker någon förbättring?

Jag har själv problem med mörka ringar, fungerar dock rätt bra att sminka över med concealer och foundation. Tror det i mitt fall är en kombination av rökning, dåliga sömnrutiner, ärftlighet (mamma har samma problem) m.m. Bara att gilla läget. Snusa lite mindre och testa tepåsar eller isbitar under ögonen.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback