Jag har grumlat över en tanke ett tag nu och det kan låta rätt flummigt men jag vet inte varför jag varit besatt av denna tanke men det kan bero på mitt senaste tandläkarbesök.
Sist jag var där så kollade dem bara min tandhygien och sa att den var magnifik. Att det var absolut inget fel på den och då frågade tanten mig: "Hur ofta borstar du dina tänder?" Jag svarade bara med: "Så ofta jag kan, 2 gånger om dagen om det går, men ibland händer det väl att man skippar både innan man går och lägger sig och även på morgondagen efter kanske eftersom man varit ute, varit bakfull och helt inte känt något behov."
Så min tanke är såhär, borsta tänderna, är kanske bara ett sätt för att få tandläkare att laga tänder? Det kanske blir så att om man borstar för mycket så blir tänderna efter ett tag beroende av flouret och kan inte klara sig lika bra utan flour som om man inte borstar lika ofta? Att man tidigare kom på att om folk fortsätter borsta sina tänder så kommer eventuellt deras tänder att pajja och då behövs folk som kan laga dem och det är ett bara ett sätt och tjäna pengar? Vem vet?
Jag har även tyckt att om jag lägger mig utan att borsta tänderna bara en vanlig kväll utan alkohol eller söt dryck och godis så mår jag betydligt bättre i käften på morgonen än vad jag hade gjort om jag borstat mina tänder för då hade min mun varit värsta "Operation Desert Storm."
Nej, så är det inte. Jag skippar också tandbortstningen ibland. Oftast på helgerna om jag supit så brukar jag skita i att borsta tänder. Jag har väldigt fina tänder och fin munhygien jag med och aldrig haft några hål, men min tandläkare har sagt att jag skall dra ner lite på tandborstningen för jag har ingen emalj kvar typ. Eftersom tandborsten sliter på tänderna samt att det är slipmedel i tandkrämen så bör man borsta lagom.
Det var nazisterna som först började exprimentera med att ge civila dagliga doser. Eftersom det var mycket bra på att förgifta sinnet, Framförallt talskottskörteln, Så har detta fortsatt enda tills nutid.
Och vilket bättre sätt att administrera detta gift än att ha det i tandkrämen.
Att det dödar karies stämmer men det finns ej många bakterier som överlever i giftiga ämnen.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!