• 1
  • 2
2013-04-18, 14:49
Medlem
"Vad finns det att förstå? Det finns inget rätt eller fel, det där bestämmer man ju själv. I Kina, där kan du käka en hel schäfer och det finns ingen som tycker att det är det minsta fel med det"

Detta är från en dansk film. Vad säger ni om det?
Citera
2013-04-18, 14:58
Medlem
WhiteKnuckleRides avatar
Sweet, men det finns alltid undantag.

Eller är du game på att sexa 9-åriga flickor för att Massajerna tycker att det är toppen?
Citera
2013-04-18, 15:01
Filmen är underbar. Så jag säger väl att danskarna är underhållande men kanske inte alltid så vettiga.
Citera
2013-04-18, 15:22
Medlem
krigsbarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhiteKnuckleRide
Sweet, men det finns alltid undantag.

Eller är du game på att sexa 9-åriga flickor för att Massajerna tycker att det är toppen?
Han syftar nog på en mer fundamental definition av rätt och fel/moral, vilket i all bemärkelse mycket riktigt är mänskliga påfund, ingenting annat.
Citera
2013-04-18, 16:38
Medlem
Vad ska vi disskutera?
Väldigt fattigt inlägg, vilken dansk film refererar OP till?
Rent biologiskt är det inga problem att äta hund. Sen finns det en massa nissar som tyker det är fel att äta djur rent allmänt av olika anledningar eller att det är fel att äta djur som man tycker är "söta" tex hundar katter och delfiner. I slutändan handlar det om vad det framkallar för känslor hos personer och ens sociala och kulturella tillhörighet.

Sedan finns det sådant som det finns "bra" argument för att inte göra (sådant som är "fel").
Tex att äta mäniskor (om man är mäniska). För då riskerar man att få i sig prioner som kan leda till nervsjukdomar som kuru. Med den kunskapen kanske man håller sig från kanibalism även om det är acceptabelt i gruppen.
Citera
2013-04-18, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fuskenstein
Vad ska vi disskutera?
Väldigt fattigt inlägg, vilken dansk film refererar OP till?
Rent biologiskt är det inga problem att äta hund. Sen finns det en massa nissar som tyker det är fel att äta djur rent allmänt av olika anledningar eller att det är fel att äta djur som man tycker är "söta" tex hundar katter och delfiner. I slutändan handlar det om vad det framkallar för känslor hos personer och ens sociala och kulturella tillhörighet.

Sedan finns det sådant som det finns "bra" argument för att inte göra (sådant som är "fel").
Tex att äta mäniskor (om man är mäniska). För då riskerar man att få i sig prioner som kan leda till nervsjukdomar som kuru. Med den kunskapen kanske man håller sig från kanibalism även om det är acceptabelt i gruppen.

Ja du låtsas vara väldigt smart för att inte förstå "det fattiga inlägget". Om du inte förstår så ska jag förklara för dig: filmen heter "I Kina käkar dom hundar" (som rubriken) och det jag vill man ska diskutera är sensmoralen i citatet.
Citera
2013-04-19, 00:00
Medlem
Tangentinkontinenss avatar
I sverige äter vi hästar!
Jag berättade det för två freedomfighters(läs emuricans) utomrikes, som gnällde över kallasandet på hundar.
Deras avsmak vändes genast mot mig och leendet, när jag levererade det.
Själv äter jag inget djur.
Citera
2013-04-19, 00:29
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tangentinkontinens
I sverige äter vi hästar!
Jag berättade det för två freedomfighters(läs emuricans) utomrikes, som gnällde över kallasandet på hundar.
Deras avsmak vändes genast mot mig och leendet, när jag levererade det.
Själv äter jag inget djur.
Jo men.
Gustavskorv är smaskens på en knäcke med skivade tomater.
Citera
2013-04-19, 00:47
Medlem
Tangentinkontinenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeanME
Jo men.
Gustavskorv är smaskens på en knäcke med skivade tomater.

Amen vafan gösse, ja hant käka körva på en sissådär tjugu år

Roligt är ju att hästköttsskandalen, blev en sådan skakande historia.
Citera
2013-04-19, 01:49
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tangentinkontinens
Amen vafan gösse, ja hant käka körva på en sissådär tjugu år

Roligt är ju att hästköttsskandalen, blev en sådan skakande historia.
Vi har nog haft det mesta i våra köttdiskar men det som är lite obehagligt är ju att en del av de läkemedel vi proppar i hästarna är riktigt riktigt farliga för människor.

Men köttet som sådant är ju toppen.
Citera
2013-04-19, 12:23
Medlem
Fru Justitia är en hora och den enskilde nationen är dennes torsk. Vi kan inte förvänta oss att samtliga torskar är fotfetischister, ehuru enskilde torsk känner åtrå.
Citera
2013-04-19, 15:30
Medlem
de äter allt i Kina. hehe. nej men det beror kanske på hur de ser på djuret. vi väljer att komma hundar och katter nära. Därför är det fel att äta.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in