• 1
  • 2
2013-04-20, 01:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anonym100
"Vad finns det att förstå? Det finns inget rätt eller fel, det där bestämmer man ju själv. I Kina, där kan du käka en hel schäfer och det finns ingen som tycker att det är det minsta fel med det"

Detta är från en dansk film. Vad säger ni om det?
Finns väl inte så mycket att säga. Om en samling människor är överens om normer, värderingar och synsätt blir det en sanning för dem. Vi äter ju nötkött, vilket förmodligen ses som förkastligt i - gissa var.
Citera
2013-04-20, 18:43
Medlem
WhiteKnuckleRides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krigsbarn
Han syftar nog på en mer fundamental definition av rätt och fel/moral, vilket i all bemärkelse mycket riktigt är mänskliga påfund, ingenting annat.

Jag utgick ifrån att "ta seden dit du kommer" skulle vara rätt då också, men fair play. Det gav mig en liten tankeställare. Tack.
Senast redigerad av WhiteKnuckleRide 2013-04-20 kl. 18:43. Anledning: stavfel
Citera
2013-04-23, 02:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anonym100
Ja du låtsas vara väldigt smart för att inte förstå "det fattiga inlägget". Om du inte förstår så ska jag förklara för dig: filmen heter "I Kina käkar dom hundar" (som rubriken) och det jag vill man ska diskutera är sensmoralen i citatet.

Det fanns ingenting i inlägget som sa att rubriken var titeln på den danska filmen. Sedan skulle det hjälpt om du gav (som brukligt) dina egna åsikter i inlägget först innan du bad andra om input.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in