Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2005-05-26, 19:05
  #1
Moderator
Gromguttens avatar
130 000 har gått med i bensinupproret
På fredagen blir bensinen dyrare igen.
Samtidigt gör bensinupproret succé: 130 000 personer har skrivit på listan för billigare bensin.
– Vi får in ungefär 10 000 namn om dagen. Det är ett oerhört tryck, säger Kenneth Winsborg.

På torsdagseftermiddagen meddelade Statoil att man i morgon höjer bensinpriset med 10 öre litern.
Efter höjningen kostar en liter 95-oktanig bensin 10:79 kronor, och höjningen motiveras som vanligt med stigande världsmarknadspriser.
Samtidigt ansluter allt fler till bensinupproret.

http://www.expressen.se/index.jsp?a=291170

Inte dåligt att få in 130000 namn mot bensinskatten på några dagar, men vilka ligger bakom? Är det skattebetalarna? Expressen? Finns det "på riktigt"?
Citera
2005-05-26, 19:20
  #2
Medlem
Fula Gubbens avatar
Verkar bli fler som vill sänka bensinpriset än som vill ge asylsökande amnesti

- F.G
Citera
2005-05-27, 09:36
  #3
Medlem
Lyckholms avatar
Och bensinskatten är bara en av många skatter som vi arbetstagare tvingas betala, dessutom med redan skattade pengar. Skatt på skatt med andra ord. Rent horribelt. Nu ska de dessutom chockhöja skatten på CD-r och DVD-r.

Bort med skiten 2006. Rösta rätt!!! Dvs blått.
Citera
2005-05-30, 15:51
  #4
Moderator
Gromguttens avatar
Jag tänkte mest på om det var ngn Sverigedemokraternagrej, efter att de blev utkastade ur skattebetalarna?
Citera
2010-08-10, 13:23
  #5
Medlem
länk till hemsidan
http://www.bensinskatteuppror.se/

länk till någon facebook grupp i ämmnet.

http://www.facebook.com/#!/group.php...0773341&ref=ts
Citera
2019-05-09, 15:37
  #6
Medlem
JustZlatans avatar
Och nu 14 år senare är bensinpriset ca 6 kr dyrare.

Är det samma medlemmar som är med i Bensinupproret 2.0?
Citera
2019-05-10, 00:22
  #7
Medlem
Version 2.0 handlar nog mindre om bensinpriset än vad 1.0 gjorde. Detta är bara en konflikträdd- taktik att börja göra rösten hörda. Man är trött på ALLT i Sverige. Mest tröty på dem pårökt-grillande afghaner som tvingar stackars 50+ åriga kvinnor att sära benen.

Eller om det var tvärtom.
Citera
2019-05-15, 21:44
  #8
Medlem
Sdhatarens avatar
Tramsigt påhitt alltihopa bensinen är inte speciellt dyrare är tidigare,
Vi kan gott och väl höja några kronor till

Svar Ja! Jag ör beroende av bil till jobbet men tycker ändo vi kan höja priset gott o väl
Citera
2019-05-16, 23:30
  #9
Avstängd
anoxanoxs avatar
Nu finns det även "Bensinupproret 2.0 - Demonstration" där demonstrationer planeras.
Citera
2019-05-16, 23:59
  #10
Medlem
zurfarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sdhataren
Tramsigt påhitt alltihopa bensinen är inte speciellt dyrare är tidigare,
Vi kan gott och väl höja några kronor till

Svar Ja! Jag ör beroende av bil till jobbet men tycker ändo vi kan höja priset gott o väl

Den dag du lär dig stava och göra ett begripligt inlägg så kanske nån kan ta dig på allvar.

Du, och många andra, begriper inte ett jävla dugg hur det är att ha 5-10 mil till närmaste vanliga samhällsinrättning som en Coop eller en ICA eller en bensinmack. Eller för den delen en vårdcentral eller husläkarmottagning. Ni vet inte hur Sverige ser ut. Finns ingen kollektivtrafik i dess rätta bemärkelse utanför de större städerna i Sverige.

Nu är jag själv stadsbo, men jag häpnar hela tiden hur många det är som inte har koll. Jag har rest runt i vårt land, härs och tvärs, med både bensin- och dieselbil och vet precis vad jag talar om.

Det är skatteuttaget vi pratar om, inte nettokostnaden för soppan.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback