Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-04-16, 16:26
  #1
Medlem
Idag hade jag extremt bråttom i gymmet, hade ungefär 35 minuter att träna. Hade Bröst axlar och triceps. Det jag gjorde var att jag körde första Bröst övningen 12 set och direkt efter körde Axelpress utan att vila. Sen gjorde jag samma sak med Lutande bänk och ännu en axel övning. Sen avslutade jag med hantelpress och triceps utan vila.

Min fråga är att passet kändes inte kanon och jag undrar om detta är ett bra sätt att träna när man har bråttom? Det kändes bra i axlar och triceps men inte lika bra på brösten.

Kör just nu rullande tre split (kolozzeum) 6 dagar i veckan.
Citera
2013-04-16, 16:30
  #2
Medlem
Hade jag haft så kort tid på mig att träna hade jag hållit mig till en basövning per grupp;
Bänk 5x5
Militärpress 5x5
Skullcrushers 3x8

Tror det kommer ge dig bättre resultat än halvarslade lättviktare på isolationsövningar, så att säga
Citera
2013-04-16, 16:32
  #3
Medlem
Bröst är en stor muskelgrupp, visst funkar de med snabba pass ibland men jag vill iallafall köra ganska många olika övningar när jag kör tex: bröst rygg ben

iofs kör jag på en 4/5 splitt, men oavsett kör jag alltid bröst, rygg o ben helt separat

variation är the shit med träningen har jag märkt, chocka kroppen till max
Citera
2013-04-16, 16:32
  #4
Medlem
flashgrenades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dumbullen
Hade jag haft så kort tid på mig att träna hade jag hållit mig till en basövning per grupp;
Bänk 5x5
Militärpress 5x5
Skullcrushers 3x8

Tror det kommer ge dig bättre resultat än halvarslade lättviktare på isolationsövningar, så att säga

Håller med, ganska exakt sådär ser mina pass ut vissa veckor och då brukar jag ligga mellan 30-40minuter, utan att för den delen behöva stressa.

(dock är jag gravt Max-OT skadad )

edit:Får passa på att även plusetta även detta inlägg:
Citat:
Ursprungligen postat av ScipioAfricanus
variation är the shit med träningen har jag märkt, chocka kroppen till max
. Stämmer till 100%
__________________
Senast redigerad av flashgrenade 2013-04-16 kl. 16:36.
Citera
2013-04-16, 16:43
  #5
Medlem
AutumnInNewYorks avatar
Du ska aldrig slarva eller ha ont om tid när du tränar. Då är det nästan meningslöst eftersom en stor del av resultatet sitter i huvudet. Se till att ha tid.
Citera
2013-04-16, 16:55
  #6
Medlem
6its avatar
Vad har du för mål? är långt ifrån effektivaste sättet att bli starkare. Blir ju snarare konditionsträning utav det hela vilket inte behöver vara så dåligt. Kör nått likande själv ibland när jag känner fört.
Citera
2013-04-16, 17:06
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AutumnInNewYork
Du ska aldrig slarva eller ha ont om tid när du tränar. Då är det nästan meningslöst eftersom en stor del av resultatet sitter i huvudet. Sea till att ha tid.

Skulle gärna tagit min tid. Har vissa dagar då jag jobbar 14h med ett hyfsat fysiskt krävande jobb. Nu blev det bara så att jag hade två dagar med 14h pass. Men absolut normalt sett stressar jag inte.

Är på mobilen så jag kan inte quote'a alla.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback