• 2
  • 3
2013-04-18, 14:46
Medlem
SYLLDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DirtyJob
Jag vet inte men många verkar inte förstå vad du, jag + några till menar med detta.
Nog lika bra och skriva ut det rakt av JAG har 2 st möjliga scenarion.
1: Inget EP-anfall har skett utan hon försöker med en fuling.
2: EP-anfall har skett men hon hittat på att pengarna, klocka, mobil etc är borta/stulna.

Jag tror således inte på denna historia men jag fattar att vid ett EP-anfall så förlorar man medvetandet och att man då kan bli av med värdesaker utan att märke det.

Och ja jag får som jag tidigare skrivit skämmas ifall det visar sig att hon har blivit rånad på riktigt och omöjligt är det absolut inte i det sjuka samhället vi lever i.

Hur ser det ut på platsen där hon blev rånad? Är inte så bevandrad i Stockholm så jag känner till gator utan bara stadsdelar.

Magnus Ladulås är ett piss ställe finns ett boende för missbrukare där typ störst i stan.
Sen bågen där alla pundare samlas & finns ett härbärge där med. Söders skit håla.
Citera
2013-04-18, 14:49
Medlem
Baertlings avatar
Citat:
Hur ser det ut på platsen där hon blev rånad? Är inte så bevandrad i Stockholm så jag känner till gator utan bara stadsdelar.

Bengt Ohlsson har väl sammanfattat det ganska bra...
http://www.dn.se/blogg/pa-stan/2012/...-av-glamighet/
Citera
2013-04-18, 14:50
Medlem
DirtyJobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SYLLD
Magnus Ladulås är ett piss ställe finns ett boende för missbrukare där typ störst i stan.
Sen bågen där alla pundare samlas & finns ett härbärge där med. Söders skit håla.

Ok låter som ett bra ställe att gå runt med en större summa pengar på fast jag tror visserligen inte OM det har hänt att en pundare snott av henne.
Vad är bågen typ som plattan fast på söder eller?
Hur ser övervakningen ut där helt obefintlig eller?
Citera
2013-04-18, 17:13
Medlem
SYLLDs avatar
Citat:
Ok låter som ett bra ställe att gå runt med en större summa pengar på fast jag tror visserligen inte OM det har hänt att en pundare snott av henne.
Vad är bågen typ som plattan fast på söder eller?
Hur ser övervakningen ut där helt obefintlig eller?

Boendet: https://www.google.se/search?q=magnu...ml%3B460%3B307

bågen

https://www.google.se/search?q=magnu...er%3B720%3B498
Citera
2013-04-18, 17:46
Medlem
DirtyJobs avatar
Citat:
Boendet det såg ut som en studentlänga med lägenheter.

Bågen såg ju faktiskt trevligt ut men bilden ljuger ifall det sitter en massa pundare där förstår jag.

Någon som läst eller hört nått nytt kring detta fallet?
Har ett rån utförts i så fall av vem/vilka? Pundare, rumäner/bulgarer lr liknande eller den som hon gjorde "affären" med? Om jag skall gissa på nått av dessa så tror jag på zigenare ifrån Rumänien/Bulgarien det är sånt smutsigt brott att jag inte tror eller hoppas att pundarna skulle utföra men som sagt huvudteorin från min sida är att allt är en bluff.
Citera
2013-04-20, 12:18
Medlem
F Lars Backs avatar
Kvinnan talar ut i Aftonbladet i dag. Hon är en 46-årig missbrukare som blev rånad på 4000 kronor. Sorglig historia.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article16627616.ab
Citera
2013-04-20, 13:09
Medlem
Baertlings avatar
Jaha, den stora affären var väl då att hon skulle ut och köpa knark. Med tanke på hennes adress kan man vidare gissa att det var någon av hennes missbrukande grannar som i så fall tog plånboken.
Citera
2013-04-20, 19:59
Medlem
DirtyJobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av F Lars Back
Kvinnan talar ut i Aftonbladet i dag. Hon är en 46-årig missbrukare som blev rånad på 4000 kronor. Sorglig historia.

Det sorgliga enligt mitt tycke är att hon missbrukar och kostar samhället en jävla massa pengar.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article16627616.ab

Citat:
Ursprungligen postat av Baertling
Jaha, den stora affären var väl då att hon skulle ut och köpa knark. Med tanke på hennes adress kan man vidare gissa att det var någon av hennes missbrukande grannar som i så fall tog plånboken.

Ja om det fanns tvivel innan så har dem inte minskat för mig i alla fall. En affär som en missbrukare gjort för 4000:- kan det ha varit nått stulet eller knark oavsett så är det knappast ärligt förtjänade pengar.
Citera
2013-04-20, 22:24
Medlem
OdCaBos avatar
Citat:

Det kombinerat med det ännu större problemet att själva planeringen av området är katastrofal gör verkligen området rätt obehagligt stundtals. Det är som en bit förort - bara bostäder, inga riktiga kvarter, inga butiker, inga flöden av människor som skapar trygghet per automatik.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in