• 1
  • 2
2013-04-16, 13:13
Medlem
DirtyJobs avatar
Kvinnan hade precis gjort en större affär och fick ett ep-anfall. Anfallet varade i 5 min och under den tiden försvann plånboken.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article16609163.ab

Var det otur att få ett anfall just när man hade större summa pengar på sig?
Påhittad historia eller vem är personen som rånar den försvarslösa kvinnan.
Vad var det för affär som hade genomförts?
Citera
2013-04-16, 15:10
Medlem
JTKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DirtyJob
Kvinnan hade precis gjort en större affär och fick ett ep-anfall. Anfallet varade i 5 min och under den tiden försvann plånboken.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article16609163.ab

Var det otur att få ett anfall just när man hade större summa pengar på sig?
Påhittad historia eller vem är personen som rånar den försvarslösa kvinnan.
Vad var det för affär som hade genomförts?

Om nu detta är sant så säger Yttre Befälet det bäst själv:

Citat:
Kvinnan minns inget av händelsen, och hon mår efter omständigheterna bra. Samtidigt känner hon sig utsatt och kränkt, enligt polisen.

All brottslighet är illa, men det finns grader i helvetet och det här är tämligen långt ner, anser Adolphson.

Polisen har inte gripit någon misstänkt gärningsman för rånet som skedde i måndags kväll.
Citera
2013-04-16, 15:25
Medlem
Lalajlajs avatar
Det första man funderar över är om kvinnan brukar ha EP-anfall.

Det andra är förstås att EP-anfallet kom just på en folktom gata där kameror saknas och just när hon hade plånboken full med pengar.

Ett alternativ kan förstås vara att hon valde den gatan just med anledning av att hon hade mycket pengar.

Vad kan annars motivet vara, försäkringsbedrägeri, betalar de ut större summor om man som privatperson förlorar kontanter, blåsa en partner, affären är gjord för annans räkning vilket innebär någons annans pengar eller är det en företagsaffär där kvinnan frigjorde skattefria pengar som ersätts av försäkringsbolaget.

Visst är det för jäkligt att personer som är i behov av vård rånas, men hela händelsen känns uppgjord.
Citera
2013-04-16, 15:32
Medlem
Baertlings avatar
Min första tanke när jag läste artikeln var att det hela är en efterhandskonstruktion av en person som vill försöka få ut pengar från en försäkring. Om inte en hel kennel, så åtminstone någon hund ligger begraven här...Borta i fem minuter och då råkar hon bli rånad, utan att lägga märke till förövaren - och det just när hon hade en större summa pengar på sig. Nej tyvärr, oddsen är emot henne...
Citera
2013-04-16, 16:53
Medlem
Kvinna rånad under epilepsianfall - Ladulåsgatan, Stockholm - Måndag kväll 15/4

Vilka svin det finns.
http://www.svd.se/nyheter/inrikes/va...ar_8091516.svd

Bor själv inte i området men någon på FB kanske sett något som kan hjälpa till att få fast h*n.
Senast redigerad av Ui 2013-04-16 kl. 17:10.
Citera
2013-04-16, 16:56
Bannlyst
Säkert en arab återigen, som blir ledsen ifall han åker fast
Citera
2013-04-16, 16:59
Medlem
Usch, att det finns så vidriga människor. Hoppas h*n åker fast och får ett jäkla straff!
Citera
2013-04-16, 18:44
Medlem
Marmosets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj

Det andra är förstås att EP-anfallet kom just på en folktom gata där kameror saknas och just när hon hade plånboken full med pengar.

Ett alternativ kan förstås vara att hon valde den gatan just med anledning av att hon hade mycket pengar.

Vad kan annars motivet vara, försäkringsbedrägeri, betalar de ut större summor om man som privatperson förlorar kontanter, blåsa en partner, affären är gjord för annans räkning vilket innebär någons annans pengar eller är det en företagsaffär där kvinnan frigjorde skattefria pengar som ersätts av försäkringsbolaget.

Visst är det för jäkligt att personer som är i behov av vård rånas, men hela händelsen känns uppgjord.

Min fetning. I så fall borde hon ha undvikit Magnus Ladulåsgatan, där ligger ett ungkarlshotell - som iofs har blivit delvis evakuerat - och förutom de boende på själva hotellet så drar det till sig mängder av ljusskygga existenser.
Citera
2013-04-16, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj

Tur att vi har ett övervakningssamhälle.
Så att vi vet att alla som inte rör sig i af öfverhetens öfvervakade rutter äro kriminella.

...skrämmande att övervakningssamhället redan gått så långt i storstäderna att folk faktiskt gör sådana kopplingar!
Citera
2013-04-16, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baertling
Min första tanke när jag läste artikeln var att det hela är en efterhandskonstruktion av en person som vill försöka få ut pengar från en försäkring. Om inte en hel kennel, så åtminstone någon hund ligger begraven här...Borta i fem minuter och då råkar hon bli rånad, utan att lägga märke till förövaren - och det just när hon hade en större summa pengar på sig. Nej tyvärr, oddsen är emot henne...

Detta var min första tanke när jag läste artikeln tidigare idag. Finns här någon medicinskt kunnig som kan svara på om man kan se om ett anfall inträffat nyligen, exempelvis via hormonnivåer eller liknande?
Citera
2013-04-16, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hypocritae
Detta var min första tanke när jag läste artikeln tidigare idag. Finns här någon medicinskt kunnig som kan svara på om man kan se om ett anfall inträffat nyligen, exempelvis via hormonnivåer eller liknande?

Man kan iofs kolla laktat som stiger vid/efter krampanfall. Det normaliseras dock snabbt och måste tas inom någon timme. Man kan alltså inte via något blodprov som tas idag bevisa eller motbevisa förekomst av kramper igår, nej. (Och inte ens laktat skulle väl hålla i rätten mtp de många felkällorna.)
Citera
2013-04-16, 23:26
Medlem
DirtyJobs avatar
Det är i min ett fruktansvärt brott ifall det har inträffat vilket är mycket möjligt i vårt vidriga samhälle men som fler är inne på så är det väldigt passande tidpunkt.

Lajlaj du är inne på en sak som jag också först tänkte försäkringsbedrägeri men är osäker hur försäkringen täcker förlust av större summor kontanter. Nu vet vi inte hur mycket det rör sig om men kan tänka mig att försäkringsbolagen gärna vill att sådana affär görs via bank.
Nja nån hund ligger begravd här får jag en känsla av och är det inte så får jag givetvis skämmas för skepsis.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in