• 1
  • 2
2005-05-25, 22:30
Medlem
Harry_s avatar
efter att börja bryta loss kapsylen på burkarna efter att jag har öppnat dom fattar jag att dom har en funktion när dom sitter kvar där efter att man har öppnat burken

har ni oxå märkt va den har för funktion?
Citera
2005-05-25, 22:35
Medlem
nej
Citera
2005-05-25, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harry_
efter att börja bryta loss kapsylen på burkarna efter att jag har öppnat dom fattar jag att dom har en funktion när dom sitter kvar där efter att man har öppnat burken

örhh..är detta en kuggfråga?
Citera
2005-05-25, 22:36
Medlem
Agent Coopers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harry_

Ja! Burken blir till ett irriterande instrument som man kan knäppa på!
Citera
2005-05-25, 22:41
Medlem
storytellers avatar
Det är nånting med läppen
Citera
2005-05-25, 22:41
Bannlyst
Yepp, "kapsylen" sitter där för då täppar man inte igen hela hålet på burken med munnen så att luft kan komma in och då rinner drycken ut snabbare.
Citera
2005-05-25, 23:10
Medlem
Harry_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HouseFly
Yepp, "kapsylen" sitter där för då täppar man inte igen hela hålet på burken med munnen så att luft kan komma in och då rinner drycken ut snabbare.

exactamente
Citera
2005-05-26, 23:20
Medlem
Villons avatar
Dessutom orsakar ju ett lossbrytande av den där öglan att "spiken" som fäster den i burken skaver mot överläppen. Där är ju den rundade öglan betydligt skonsammare.

VM i trivialt samtalsämne?
Citera
2005-05-26, 23:23
Medlem
Lassemans avatar
Jag bryter alltid loss kapsylen och böjer den med tänderna.
Citera
2005-05-26, 23:29
insomnias avatar
Man bryter loss den efteråt, för att tugga på den lite grann.

Medans man dricker den har man kvar den för den mest uppenbara och tänkta anledningen. Sen för att leka med den också.
Citera
2005-05-26, 23:32
Medlem
Villons avatar
Någon som samlat på dem nån gång? Känner en snubbe som hade en helt sjuk mängd såna där uppträdda på ett snöre, som ett halsband... Måste fråga om han har dem kvar.
Citera
2005-05-26, 23:40
Medlem
Lassemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Villon
Någon som samlat på dem nån gång? Känner en snubbe som hade en helt sjuk mängd såna där uppträdda på ett snöre, som ett halsband... Måste fråga om han har dem kvar.

Min syrra gjorde det. Den vart ett antal meter. Fast hon hakade fast ringarna i varandra.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in