Flashback bygger pepparkakshus!
  • 3
  • 4
2005-05-29, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av insomnia
Det gör det iofs i den andra teorin i tråden. Ja, alla drar ju inte av den. Men jag har faktiskt sett såna burkar på senare dar. Utländska skitdrycker då. Känns så 80-tal.

Inte dra av den? Hade dom kinesmun eller?
Man drog ju av den för att sen kunna skjuta iväg ringen. Halva nöjet.

Finns plastringarna kvar som fanns på 6-pack förut? Allt packas ju i kartong numera. Som bara ska gå sönder för att jävlas. Och ont gör det att stinga in fingrarna i minihålen för att kunna bära det.
Citera
2005-05-29, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hisper
När jag var ung, 75-80, så var det skithäftigt att göra draperier av sina ölringar. Men det var ju så mycket lättare med den tidens burkar. Man tog ju liksom bort ringen och den plåtbit som täckte "drickhålet", dessa båda hängde ihop och sedan vek man plåtbiten dubbel och hände nästa ring i den. Ju större draperi deste coolare var man.

Men är det någon som kommer ihåg de RIKTIGT gamla burkar där det inte fanns någon öppningsmekanisk alls? Man fick göra två hål diametralt mot varandra med en speciell öppnare, ett hål att hälla ur och ett hål släppte in luft i burken.

Jupp, men dessa var från tiden innan jag började med bärs. Jag har dock två stycken oöppnade tuborg i kylen av sådan typ. Kylförvaring är ett måste då de börjar bukta utåt...skulle inte vilja öppna dem och lukta på 30 år gammal överjäst öl....
Citera
2005-05-29, 21:42
Medlem
Hispers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaizer
Jupp, men dessa var från tiden innan jag började med bärs. Jag har dock två stycken oöppnade tuborg i kylen av sådan typ. Kylförvaring är ett måste då de börjar bukta utåt...skulle inte vilja öppna dem och lukta på 30 år gammal överjäst öl....

De där burkarna kanske ryker vid nästa surströmmingsskiva?!

Jag var också för ugn för att få dricka pilsner ur sådana, men jag kommer ihåg brorsan hade sådana med sig hem ibland.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in