2011-03-19, 12:13
Medlem
Kannans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av invictus.mannen
Tankte fraga,

jag har ganska hariga ben. Finns det nagra killar som anvander nagon maskin for att trimma ner skiten?
vilken trimmare skulle ni rekommendera?
Ja det kan vara en bra idé att ansa lite på benen tills shortsen letas fram i garderoben. Den här är bra.

http://www.elgiganten.se/product/hem-hushall/personvard/rakning-trimning/TT2040/philips-bodygroom
Citera
2011-03-23, 10:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SwingKidd
Du börjar tappa hår redan efter första gången om det är ett bra ställe

Jag måste nog komplettera dig (och flera andra) i ämnet hårborttagning.

Jag ska ta det ifrån början.

Allmänt om hårväxt:

Hårstrået "lever" i cykler i hårsäcken. Det är bara när hårstrået är i aktiv fas, dvs växer, som det påverkas av laserbehandling. Och självklart är inte alla hårstrån aktiva samtidigt. Nejdå, de turas om. Det är därför man rekommenderas att komma tillbaka och upprepa behandlingen när nästa omgång hår har kommit i aktiv fas.

Det är viktigt att förstå att det även finns hårsäckar på kroppen som inte är aktiva alls, men som KAN BLI DET - om ett år, om fem år, om tio år.

Det är den här växelvisa aktiviteten i hårsäckarna som gör att det kan växa ut hår en vecka efter en vaxning - och som gör att all ljus- och laserbehandling behöver upprepas för att all hårväxt ska försvinna permanent.

Jag själv håller på att ta bort hår med laser på www.citylaser.se så det är den tekniken jag kan mest om.

Allmänt om hårborttagning med ljusteknik, Laser (IPL är INTE laser!:

Lasertekniken bygger på att ljuset med hjälp av hårstrået och dess mörka färg, letar sig ner i hårsäcken och genom värmeutveckling dödar hårsäckens näringstillförande delar. Det ska alltså finnas ett hårstrå i hårsäcken, för att behandlingen ska fungera. Helst ska detta hårstrå vara mörkt, ju mörkare desto bättre effekt av behandlingen (laser och IPL har tveksam verkan på ljusa hår).

Det här är goda nyheter för oss med grova, mörka hårstrån, för det är på oss som laserbehandlingen är mest effektiv. (Äntligen en fördel med kraftig hårväxt )

Efter laserbehandlingen kommer hårstråna att trilla av pö om pö under upp till två veckor. Jag märkte effekt direkt efter första gången (yay!) och är helt lyrisk nu. Imorrn är det dags för behandling nummer två.

Den enda nackdelen är att jag inte får vaxa mig medans behandlingen pågår (eftersom det behöver finnas ett hårstrå i hårsäcken för att behandlingen ska få effekt) men jag har tålamod. (och snart släta ben!)
Citera
2011-04-19, 18:30
Medlem
D3adMau5s avatar
Behöver en bra och billig maskin att raka benen med nu till sommaren. Några förslag?
Citera
2011-04-19, 23:41
Medlem
Kannans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av D3adMau5
Behöver en bra och billig maskin att raka benen med nu till sommaren. Några förslag?
Det har gått för långt i vårt samhälle när man tvingas ställa följande motfråga; Är du kvinna eller man?
Citera
2011-04-20, 14:17
Medlem
D3adMau5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kannan
Det har gått för långt i vårt samhälle när man tvingas ställa följande motfråga; Är du kvinna eller man?
Man. Några förslag?
Citera
2011-04-20, 21:54
Medlem
Kannans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av D3adMau5
Man. Några förslag?
Varför ska du raka benen? Trimma menar du eller? Isf har Philips en utmärkt bodygroomer till ändamålet. Kolla elgiganten, siba, osv. Kostar runt femhundringen.
Citera
2011-04-20, 22:07
Medlem
Per-Engdahls avatar
Hur vidrigt ont gör det att få magen/bröstet vaxat? Blöder det? Tänkte göra det på "salong"
Citera
2011-04-20, 22:21
Moderator
v50s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kannan

Det är bättre att epilera eller vaxa benen så håller de sig hårfria längre, rakar du dem så får du stubb ganska snabbt. Så köp en epilator och öva upp din smärtgräns är mitt förslag
Citera
2011-04-20, 22:22
Moderator
v50s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Per-Engdahl
Hur vidrigt ont gör det att få magen/bröstet vaxat? Blöder det? Tänkte göra det på "salong"

Har inte testat vaxning själv men av vad jag har hört så känns det men det går snabbt över.
Citera
2011-04-22, 20:34
Medlem
Hallå!

Jag har funderat på att göra laseroperation men priserna är väldigt höga. Googlade runt och hittade den här: http://www.colourstyle.se/iframe/har.html . Någon som har tips eller hört talas om den tidigare? Hittade en artikel om kliniken på nätet (från en tidning) där kunder var nöjda.

Någon som vet något mer? Priserna verkar för bra för att vara sanna.
Citera
2011-04-22, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karmaisabitch
Hallå!

Jag har funderat på att göra laseroperation men priserna är väldigt höga. Googlade runt och hittade den här: http://www.colourstyle.se/iframe/har.html . Någon som har tips eller hört talas om den tidigare? Hittade en artikel om kliniken på nätet (från en tidning) där kunder var nöjda.

Du har rätt i att priserna verkar för bra för att vara sanna.

Med de priserna så är det ju bara att testa och sen beskriva ditt resultat här.
Citera
2011-05-03, 22:14
Medlem
Beckiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karmaisabitch
Hallå!

Vore ju faktiskt jättetrevligt om det är seriöst ;o
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in