2010-05-25, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Waterbed
-

Hej där !

Det är så att jag har gjort laser behandlingar och fått ganska fin resultat, men !
det tunnare håret växer inte lika slät som förut, nu växer den mer uppåt på vissa ställen! och det ser bara fult ut..
det kan bero på att jag kommit åt mothårs vid rakningen.. hur ska jag få det slät igen och så det inte sticker upp som... spindel Tack.

funderat på att vaxa men då kommer det väll håret stå upp ?

-

Gjorde du laserbehandling på en klinik eller har du en egen IPL eller Laser(penna) ?
Citera
2010-05-25, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sKeL
Gjorde du laserbehandling på en klinik eller har du en egen IPL eller Laser(penna) ?

I kliniken.
Citera
2010-06-01, 23:24
Medlem
Tungt
Citera
2010-06-02, 22:08
Medlem
Har sökt runt lite men alla säger nästan olika.
Min fråga är helt enkelt, vad blir det för skillnader mellan vaxning och rakning. Skriva så många ni kommer på. Men Endast dem som Vet, inga gissningar..
Citera
2010-06-03, 23:25
Medlem
superKings avatar
Testade precis, missade att man inte ska göra flera behandlingar efter varandra hursomhelst. Första gången smetade jag in lite sparsamt, efter 3-4 minuter hoppade jag in i dushen å skrapade, lite hår lossnade, kanske 1/4. Fy skam tänker jag å beslutar för att testa rejält! Smetar in med hur mycket som helst, och väntar den här gången 5 minuter, great success! Nästan allt hår bara ramlar av, lyckad provning!
Men jag ville ha bort allt hår! Så tänkte att en snabbsession inte kan skada, smetar in lite till, väntar 3 minuter och precis innan jag ska dusha av det så börjar det svida förfan i pungen, springer fort som fan in i dushen och försöker spola bort allt så fort det bara går. Nu måste jag haft sjuuuuk tur, för huden på min pung hade börjat fräta bort eller nåt, men bara på ett ställe och det var inte alls mycket.

Nu sitter man här bebislen och vad som känns som ett skrubbsår på pungen.

Har förövrigt testat raka mig, vilket man blir helt rödprickig av samt waxat mig vilket gjorde så insane ont och lämnade ett blåmärke på det ställe jag drog (vem fan har någonsin waxat mer än ett drag?!), så Veet hårborttagning vinner tävlingen!
Citera
2010-06-07, 14:06
Medlem
~*BayBee*~s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SwingKidd
Har någon kollat in den här produkten = http://www.mysmoothlegs.com/men/?country=NO&a=M1

Vet någon om den fungerar?

Jag har!
Köpte på Kicks för något år sedan. Det är slip-papper som man slipar bort håret med i, och samtidigt är det tydligen lite som peeling också.
På de jag köpte (ser likadan ut som på den sidan men det kan man ju aldrig veta) så kände min sambo på pappret och han sa att det var "****" (alltså något nr. som det pappret heter), det finaste slip-pappret man kan köpa.

Det fungerar väl ok.. man gör som små cirklar och upp och ner där man inte vill ha hår. Gör man för mycket och för länge börjar det brännas efter ett tag (det gör det om man använder starkare papper också, jag tänkte vara ekonomisk och åkte till ett byggvaruhus för att köpa eget men köpte fel.. Det gjorde asont och jag fick som små brännskador lite här o där. Tog flera dar innan det slutatde göra ont )
Citera
2010-06-07, 14:18
Medlem
~*BayBee*~s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sKeL
Jag har också tänkt att köpa en sån laser grej för hemma bruk.
Har vart på två stycken behandlingar på klinik men det är fan för dyrt.
Är det verkligen ingen som har testat någon slags IPL eller laser hårborttagnings maskin för hemmabruk ?

Inte så bra recensioner på den här apparaten från Ellos iaf:

http://www.ellos.se/DetailPages/DetailPage.aspx?categoryid=23408&productId=168544& SellingFlag=SearchText&SearchBackLink=%2fListPage% 2fSearch.aspx%3fSearchText%3drio%26ConceptStoreCat egoryId%3d%26B%3d1

(hittade länken via denna tråd: https://www.flashback.org/t722812)
Citera
2010-06-08, 18:02
Medlem
Kan inte någon svara på min fråga då ? Den är typ viktigast
Ingen vill ha så som jag råkat ut för..
Citera
2010-06-11, 16:32
Medlem
hej flashbackar!!

Nu är det så att jag har prövat Veet Hårborttagningskräm (http://eleven.se/veet-harborttagningskram-1037.html) . Det funkar jättebra. Jag använde det på bröstet, orkad inte ha hår där mer Jag gjorde precis som det stod, och jag fick jättefina resultat. Men det ända som jag blev lite besviken på är att, det inte tog det ur roten. asså hårsäckarna kom inte med min fråga till er är, ska den ta hårsäckarna också, eller ej? sen om någon har lyckats med att hårsäckarna kommit med, är jag tacksam för dens metod. Eller om det finns andra krämer som gör så att man kan ta bort hårsäckarna oxå med.

Tacksam för svar

//
Citera
2010-06-13, 12:35
Medlem
BeachHunterNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jagvetmer
hej flashbackar!!

Nu är det så att jag har prövat Veet Hårborttagningskräm (http://eleven.se/veet-harborttagningskram-1037.html) . Det funkar jättebra. Jag använde det på bröstet, orkad inte ha hår där mer Jag gjorde precis som det stod, och jag fick jättefina resultat. Men det ända som jag blev lite besviken på är att, det inte tog det ur roten. asså hårsäckarna kom inte med min fråga till er är, ska den ta hårsäckarna också, eller ej? sen om någon har lyckats med att hårsäckarna kommit med, är jag tacksam för dens metod. Eller om det finns andra krämer som gör så att man kan ta bort hårsäckarna oxå med.

Tacksam för svar

//
Nej krämen tar inte bort roten, vilket gör att du lika gärna kan raka dig.

För att du ska få med roten upp så måste du dra upp hårstrået vilket kan göras på många sätt. Vax, epilator, pincett och tråda är väl ett par sätt.
Citera
2010-06-13, 22:05
Medlem
Trapeds avatar
Är det någon kille som har testat Dermaseta?
Citera
2010-06-13, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BeachHunterN
Nej krämen tar inte bort roten, vilket gör att du lika gärna kan raka dig.

För att du ska få med roten upp så måste du dra upp hårstrået vilket kan göras på många sätt. Vax, epilator, pincett och tråda är väl ett par sätt.

tack för svaret men det är jobbigt o raka sig, och det tar så lång tid så krämen funkade jättebra

mvh
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in