2011-05-04, 00:56
Medlem
Jag har prövat en ny metod som tar bort håret permanent, IPL laser. En nyare metod av laser hårborttagning som går relativt snabbt och gör inte ont heller!
Priserna kan variera, man kan hitta billiga ställen också och det är sååååååå värt det! har gjort 5 gånger på hela ben under en period, har inte rakat mig på 1 år och har inte ett enda synligt hårstrå!

Ska snart börja med armhålorna också!!

Stark rekommendation gå in och läs om det!
Citera
2011-05-04, 01:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av saramax
Jag har prövat en ny metod som tar bort håret permanent, IPL laser. En nyare metod av laser hårborttagning som går relativt snabbt och gör inte ont heller!
Priserna kan variera, man kan hitta billiga ställen också och det är sååååååå värt det! har gjort 5 gånger på hela ben under en period, har inte rakat mig på 1 år och har inte ett enda synligt hårstrå!

Ska snart börja med armhålorna också!!

Stark rekommendation gå in och läs om det!
Hur mkt fick du betala? priser som jag hittat ligger på 2500 kr per behandling detta gånger 8 som det kan behövas blir ju nästan 20000 kronor!

Finns det billigare får du gärna rekommenderta
Citera
2011-05-04, 15:41
Medlem
Någon som har erfarenhet av hårborttagningskrämer liknande den här, http://www.grooming.se/sv/artiklar/harborttagning-2/nads-for-men-hair-removal-cream.html ?

Behöver få bort hår på ryggen och överarmarna, kommer det funka med kräm eller får man helt enkelt gå på vaxremsor? Vilka remsor och krämer är bäst?
Citera
2011-05-04, 22:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av flykick
Någon som har erfarenhet av hårborttagningskrämer liknande den här, http://www.grooming.se/sv/artiklar/harborttagning-2/nads-for-men-hair-removal-cream.html ?

Behöver få bort hår på ryggen och överarmarna, kommer det funka med kräm eller får man helt enkelt gå på vaxremsor? Vilka remsor och krämer är bäst?

Jag använde de på axlarna/övre ryggen och lite ned på mina överarmar. Jag vet inte om jag använde fel handduk(använde mikrofiberduk) men det sved som fan, dock har jag lite känslig hud. Blev ungefär som små brännmärken efter det också, så jag kommer nog inte att använda det så mycket senare. Det skulle vara om det är problematiskt att vaxa med varmt vax, typ en viss del av ryggen.

Ett tips på vax är veet´s varma vax, det som man får på burk och värmer vaxet. Det är bäst och gör förhållandevis lite ont, jämfört med kalla vaxremsor som gör för jävla ont. Jag använder kalla vaxet, det känns bra. Första gången gör ondare än de senare, detta tror jag beror på att håret inte sitter lika hårt fast i hårsäckarna.
Citera
2011-05-10, 19:13
Medlem
fel
Senast redigerad av filosofkungen 2011-05-10 kl. 20:11.
Citera
2011-05-13, 14:06
Medlem
Ska man raka sig i kallt eller varmt vatten?

Jag har alltid trott att man ska låta varmvatten rinna över rakbladen några minuter innan rakning för att "värma upp dom" så det blir en bättre rakning.
Men lite här och där har jag fått höra att rakbladen egentligen ska ligga under iskallt vatten för att "metallen drar ihop sig under kyla" och det på något sätt skulle bli en bättra rakning.

Någon som vet hur det egentligen ligger till?
Citera
2011-05-13, 14:10
Medlem
Det ska egentligen inte göra någon märkvärdig skillnad. För att metallen ska dra ihop sig måste vattnet vara nära nollgradigt och metallen ska då ligga där ca 15-30 minuter. Det mesta är nog lite placebo. Man har hört att det blir bättre, och då känns det också så.

Själv rakar jag mig i duschen, med varmt vatten, ibland kan rakhyveln vara 2 månader gammalt, och inte blir resultatet sämre för de.
Citera
2011-05-13, 14:18
Medlem
OmegaSeamasters avatar
Jag rakar mig i varmt vatten, mest för att jag har hört att hårsäckarna då öppnar sig. Om detta stämmer är dock en helt annan fråga.
Citera
2011-05-13, 14:19
Medlem
MegaSkurts avatar
Smörja in och raka med varmt, skölja av och avsluta med kallt.
Citera
2011-05-13, 14:35
Medlem
doubleRainbows avatar
Kör ljummet ,funkar fint.
Citera
2011-05-13, 14:44
Medlem
Strawliess avatar
Varmt för att det är skönare, stråna mjukare etc.

Efteråt, kallt för att det är skönt, och för att stänga porerna.

Makes sense.
Citera
2011-05-13, 16:06
Medlem
Tenakeys avatar
Varmt vatten öppnar hårsäckarna eller porerna eller va det nu heter, kallt vatten stänger igen dom. Så därför bör man använda varmt vatten före och under rakningen, och sedan skölja av med kallt vatten när man är klar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in