2010-10-21, 13:29
Medlem
asteaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SwingKidd
Raka inte mothårs, använd skum...gärna Satin Care och sådan rakhyvel också (som marknadsförs till tjejer) och efter en bakteriedödande lotion som du använder som vnaligt när du rakar ansiktet och efter det aloe vera. Det går bra om du använder raklödder och kvinnohyvlar överallt faktiskt..tänk på att du måste smörja in allt dock först med lotion sedan med aloe vera. På apoteket finns en bra grå tub som marknadsförs till män för att använda efter rakning. Svider och det är bra, det gör så att det inte blir märken och bakterier...

jag trimmar raggarranden..den ska vara kvar..inte ta bort den.

kvinnohyvlar och raklödder hmmm...

Därnere då? omöjligt att se kör ni bara på känsla när ni rakar er där?
Citera
2010-10-23, 15:59
Medlem
SwingKidds avatar
Nu är det så att jag tar bort hår via IPL på bröst och mage. Stället där jag går till nu säger att man inte ska vaxa innan men att man ska raka av allt så håret inte bränns och är i vägen. Dock har jag fått se på andra ställens hemsidor att de säger att man heller inte ska raka sig :S. Vad är rätt egentligen? Jag förstår ju att hårsäcken ska vara kvar och så och därför ska man inte vaxa men raka? Man IPLar ju inte hårstråt lixåm? Och bränns inte håret och är i vägen om man inte tar bort alls innan? Tycker det låter konstigt ...

Tacksam för svar!
Citera
2010-10-23, 16:02
Medlem
SwingKidds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trekky76
Rakar du allt slätt finns det ju inget hår kvar att behandla. Pulsen ska gå ner till hårsäcken via håret.
Men ta upp det med personen som behandlar dig.

Men va?? Så du menar att man inte ska raka sig alls? Eller ska man ta bort lite? Använda maskin? Förstår ingenting
Citera
2010-10-23, 16:03
Medlem
SwingKidds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asteak
kvinnohyvlar och raklödder hmmm...

Därnere då? omöjligt att se kör ni bara på känsla när ni rakar er där?

Ja, more or less? haha...ska du dejta en dam som är inne på rimming så kanske du ska ägna området lite extra omtanke hahaha
Citera
2010-10-24, 01:14
Medlem
Symaskinens avatar
Om man funderar på att (som kille) vaxa sig för första gången. Vad bör man tänka på? Jag har ganska mycket och kraftig hårväxt och funderar på att riva av bröst/mage/rygg/armar/röv. Vad jag rent spontant fundera på är hur jag bör gå tillväga med benen, behåringen med dessa trivs jag bra med. MEN naturligtvis har jag ju rätt håriga lår, och det skulle ju se mäkta underligt ut om dessa var håriga medens resterande av överkroppen är kal likt en plånbok veckan innan löning.

Vidare så har jag en resa inbokad 16 december, till sydligare breddgrader. Kan detta komma att påverka min hud vid eventuell vaxning? Jag har tidigare tagit bort hår på ryggen på fyllan, detta resulterade i rätt otrevliga utslag och små finnar. Dessa vill jag följaktligen absolut inte ha över hela min kropp. Hur bör jag bäst bete mig för att undvika dessa?

Tacksam för svar.
Peace out Bullen
Citera
2010-10-24, 01:45
Medlem
SwingKidds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Symaskinen
Om man funderar på att (som kille) vaxa sig för första gången. Vad bör man tänka på? Jag har ganska mycket och kraftig hårväxt och funderar på att riva av bröst/mage/rygg/armar/röv. Vad jag rent spontant fundera på är hur jag bör gå tillväga med benen, behåringen med dessa trivs jag bra med. MEN naturligtvis har jag ju rätt håriga lår, och det skulle ju se mäkta underligt ut om dessa var håriga medens resterande av överkroppen är kal likt en plånbok veckan innan löning.

Vidare så har jag en resa inbokad 16 december, till sydligare breddgrader. Kan detta komma att påverka min hud vid eventuell vaxning? Jag har tidigare tagit bort hår på ryggen på fyllan, detta resulterade i rätt otrevliga utslag och små finnar. Dessa vill jag följaktligen absolut inte ha över hela min kropp. Hur bör jag bäst bete mig för att undvika dessa?

Tacksam för svar.
Peace out Bullen

IPLa bort dom istället!
Citera
2010-10-24, 11:06
Medlem
Hellles avatar
Någon som har vågat köpa och testa denna? Kostar ju 6000 men man är ju sjukt sugen!
Rekommenderades i senaste numret av DV, ska ge resultat inom 2 månader annars utlovar de pengarna tillbaka (vilket är helt jävla rätt)

http://www.elgiganten.se/product/hem-hushall/rakning-harborttagning/SC2001/philips-lumea-harborttagning-med-ljus
Citera
2010-10-24, 13:17
Medlem
Symaskinens avatar
Citat:
IPLa bort dom istället!

Det finns ju naturligtvis alltid två aspekter av allting. Menar du att jag ska IPLa benen eller hela kroppen? Det jag rent spontant opponerar mig emot är att jag inte vet om jag vill ta bort allt mitt hår permanent. Det vore ju dumt om jag t.ex. inte skulle tycka att det såg bra ut. Vidare är det ju naturligtvis en kostnadsfråga, läste lite kring ljusbehandlingar och de verkar ju i regel vara tämligen dyra och att processen måste upprepas 4-6 gånger?
Citera
2010-10-24, 17:08
Medlem
SwingKidds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Symaskinen
Det finns ju naturligtvis alltid två aspekter av allting. Menar du att jag ska IPLa benen eller hela kroppen? Det jag rent spontant opponerar mig emot är att jag inte vet om jag vill ta bort allt mitt hår permanent. Det vore ju dumt om jag t.ex. inte skulle tycka att det såg bra ut. Vidare är det ju naturligtvis en kostnadsfråga, läste lite kring ljusbehandlingar och de verkar ju i regel vara tämligen dyra och att processen måste upprepas 4-6 gånger?

Ta kontakt med användaren Laserboy här på FB. Han kan sina grejer och är billig. Håller till i Västerås.
Är du vältränad? Annars borde du vara försiktig med att både vaxa och ipla..kan se dumt ut bara om du inte sköter om din kropp i övrigt ...
Citera
2010-10-25, 11:40
Bannlyst
Är så jävligt förbannad på att göra IPL men jag tror det är en bluff som cosmetic surgery.

Ingen som har gjort detta och märkt skillnad?
Citera
2010-10-26, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trajfors
Är så jävligt förbannad på att göra IPL men jag tror det är en bluff som cosmetic surgery.

Ingen som har gjort detta och märkt skillnad?

Har gjort 4 behandlingar på mage och rygg.. funkat bra för mig men man vet ju inte än hur det kommer te sig på längre sikt. Efter tre behandlingar märker man stor skillnad alla fall.
Citera
2010-10-26, 20:35
Medlem
asteaks avatar
Citat:
Ja, more or less? haha...ska du dejta en dam som är inne på rimming så kanske du ska ägna området lite extra omtanke hahaha

hoho inte en chans att jag låter ett sliddjur slicka mig i dajmkrysset
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in