2008-05-09, 09:45
Medlem
Loos_s avatar
Aaaj!

Man är la man tänkte jag och drog till!

Fy i helvete säger jag bara!!! Jävlar vad ont det gjorde.
Så nu sitter jag här med ett härlig kal bit på bringan.
Den stora frågan är ju hur jag skall gå vidare. För jag tänker fan inte dra ett vaxdrag till i hela mitt liv. Jag funderar på att pröva den där ”veet” eller vad den heter. För precis som jag trodde så verkar det inte så bra att använda hyvel. Men nu är det iaf för sent att ångra sig, så nu måste jag bli av med skiten.

BTW: Jag har inget hår på ryggen (än så länge…)
Citera
2008-05-09, 12:35
Medlem
Dovos avatar
det är inte för sent än

Sluta med vaxet genast. Jag har hår på bröstet men inte på magen och jag vaxade mitt bröst för ett tag sen. BIG MISTAKE! Inte nog med att det gjorde ont som fan. Sen fick man ju utslag och rakfinnar så man såg ut som en jävla prickekorv. Detta blir dock bättre med tiden har jag hört. Men när det väl växte ut fick jag mycket mer och grövre hårväxt.

Så nu är det trimmern som gäller och det rekommenderar jag skarpt. Annars är det salong och ett proffs som får vaxa med rätt cremer och skit så blir det nog lite bättre. Skulle vilja se en bild på ditt bröst med en stripe på dock . bjud oss på detta. Lycka till!
Citera
2008-05-09, 12:36
Avstängd
Carl-Ann von ss avatar
Jag tycker att Du inte skall göra det. Ha hår på bröstet och se ut som en man istället för en liten kille. Du kan ha något i håret som gör det glansigt.
Citera
2008-05-09, 12:40
Moderator
^Eazs avatar
Jag rakar bröstet, dock inte pga av att jag är hårig som en björn.

Jag är över 30 och är glad över att ha väldigt lite hårväxt på bröstet och därför inget heller på ryggen (något som ser så för jävligt ut). Däremote har jag endast hårväxt runt bröstvårtorna vilket bara ser fjantigt ut, så rakar bort det och raggarsträngen.

Att jag tar bort raggarsträngen är för att jag helrakar könet, och då skulle det bara vara fånigt med en avklippt hårsträng som går upp till naveln.

Teknikmässigt så rakar jag med rakhyvel i duschen samtidigt som jag rakar resten.
Citera
2008-05-09, 15:20
Medlem
Finns hårborttagare, man smörjer in området sen tar man en plastbit som liknar en spackelspade och skrapar bort håret. Funkar bra
Citera
2008-05-09, 15:23
Medlem
maximtsigalkos avatar
Ta inte bort det, hår på bröstet är ju endast manligt. Har en kompis som vaxade och det blev utslag och finnar vilket inte var speciellt snyggt. Även om det går bort efter runt en vecka växer håret ut sen ganska snart igen.
Citera
2008-05-09, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av curdman
Jag tar min trimmer för håret ställd på 6 eller 9 mm och trimmar istället.
Jag gillar mitt hår och när man kortar ner det så blir det dessutom väldigt stiligt!

indeed
Citera
2008-05-09, 21:14
Medlem
Herr_Oins avatar
Jag rakar annars mitt bröst och det fungerar mycket bra, är inte så mycket för att vaxa då jag pga min ringa ålder inte har fått någon ordentlig matta ännu. Fuktar då bröstet med varmt vatten, smörjer in rikligt med rakgel och rakar mig med en Gillette Fusion. För att undgå klåda så smörjer jag därefter in mig med After Shave Balm från Body Shop, den enda parfymfria jag kunde hitta.

Men om du har en ordentlig matta är nog hårborttagningskräm eller vax det bästa alternativet.
Citera
2008-05-09, 23:41
Medlem
Calico Jacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av curdman
Jag tar min trimmer för håret ställd på 6 eller 9 mm och trimmar istället.
Jag gillar mitt hår och när man kortar ner det så blir det dessutom väldigt stiligt!

Håller med.
Citera
2008-05-18, 14:39
Medlem
Vaxa håret på bröstet

Tänkte jag skulle vaxa håret på bröstet. Vilket vax skall jag välja och vart köper man de?

Hur långt måste håret va? Har ju inte mycke hår, men när jag rakar mig så blir huden irriterad å de kommer små finnar
Citera
2008-05-18, 15:01
Medlem
Moffexs avatar
Testa veet ska funka sådära iallafall.
Trivs du inte med hyvel får du väll ta till dig med vaxet, är du en riktigt man så gör det inte alls ont annars kommer det nog kännas en heldel!
Citera
2008-05-18, 16:12
Medlem
prettygirls avatar
Sammanfogade trådar om hårborttagning!

/Mod
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem