2010-01-06, 19:50
Medlem
troskafkis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wogge
Hej. Är en 19årig kille som funderar på permanent borttagning av håret på min rygg. Är det lämpligt att göra det det så snart som möjligt eller borde jag vänta några år tills jag fått ännu mer hår på ryggen? Vilken är bästa metoden för permanent hårborttagning? Nån som har nåt ställe i göteborg att rekomendera?

tack på förhand

Nejdå! kör hårt! Jag har precis gjort mitt ansikte!

Kom bara ihåg att det krävs flera behandlingar. Vet att magen hos killar kostar cirka 2000kr/behandling, och det krävs 5-6 behandlingar med cirka 4-6 veckors mellan varje behandling. Så du får tänka rent ekonomiskt. Om du är 19 tvivlar jag påatt du kommer få "mer" hår.

Det som sker är att de kommer döda alla aktiva hårsäckar så du kommer att se en förändring redan efter första behandlingen. =)

Så jag säger go for it. Vet inte så mycket om vilka metoder de finns, men jag kör på IPL-metoden.
Citera
2010-01-07, 20:01
Medlem
Eftersom det står "alla tänkbara frågor" så kör jag på!

Alltid när jag rakat kuken har jag fått såkallade röda prickar/irriterad hud.
Därför sökte jag lite och införskaffade mig "Easy Shavin" och "Nice 'n' cool" från RFSU, det påstods att dom skulle hjälpa.

Problemet är att det gjorde dom inte, det är fortfarande rött, om än lite mindre än tidigare.

Antingen så hade inte huden hunnit "återhämta" sig från sista gången jag rakade utan dom här grejerna eller så funkade dom helt enkelt inte.

Så vad göra? vänta tills det röda försvunnit innan jag rakar igen, eller köra på så huden "vänjer" sig ?
Citera
2010-01-08, 01:23
Medlem
troskafkis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salomz

Därför sökte jag lite och införskaffade mig "Easy Shavin" och "Nice 'n' cool" från RFSU, det påstods att dom skulle hjälpa.

Problemet är att det gjorde dom inte, det är fortfarande rött, om än lite mindre än tidigare.

Antingen så hade inte huden hunnit "återhämta" sig från sista gången jag rakade utan dom här grejerna eller så funkade dom helt enkelt inte.

Så vad göra? vänta tills det röda försvunnit innan jag rakar igen, eller köra på så huden "vänjer" sig ?

jag tkr du ska vänta tills det röda försvunnit och testa igen.
Citera
2010-01-08, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av troskafki
jag tkr du ska vänta tills det röda försvunnit och testa igen.
Finns det något bättre att smörja på efteråt än rfsu's allternativ?
Babyolja? Alkogel?
Citera
2010-01-09, 03:21
Medlem
troskafkis avatar
Citat:
Finns det något bättre att smörja på efteråt än rfsu's allternativ?
Babyolja? Alkogel?

jadu.. använd något oparfymerat för parfym irriterar bara huden ännu mer. och ja, någon form av babyolja skulle fungera bara, alt. aloe vera gel kanske som också kyler huden lite. testa dig fram. och vänta mellan varje rakning. se det lite som att du faktiskt irriterar huden... irriterar du en människa alltför ofta smäller han till dig till slut.. så irritera så lite som möjligt! =)
Citera
2010-01-09, 10:04
Medlem
cochabambas avatar
någon som har en bra trimmer att rekommendera? för bröst, mage och runt kuken ? :P
Citera
2010-01-09, 18:20
Medlem
Gozis avatar
Citat:

Jag brukade också få det, men sedan började jag raka mig 2-3 gånger i veckan och de försvann!
Citera
2010-01-11, 20:28
Medlem
Citat:
jadu.. använd något oparfymerat för parfym irriterar bara huden ännu mer. och ja, någon form av babyolja skulle fungera bara, alt. aloe vera gel kanske som också kyler huden lite. testa dig fram. och vänta mellan varje rakning. se det lite som att du faktiskt irriterar huden... irriterar du en människa alltför ofta smäller han till dig till slut.. så irritera så lite som möjligt! =)
Ska vänta tills det röda försvinner och sen försöka igen.
Gillar dock inte det faktum att det ibland ser bra ut = allt det röda i stortsett borta för att sen i nästa stund vara heeelt rött igen.
Särskillt när man haft jeans eller arbetsbyxor på sig.. det är ett helvete, haha.
Senast redigerad av Salomz 2010-01-11 kl. 20:31.
Citera
2010-01-12, 01:22
Medlem
troskafkis avatar
Citat:
Ska vänta tills det röda försvinner och sen försöka igen.
Gillar dock inte det faktum att det ibland ser bra ut = allt det röda i stortsett borta för att sen i nästa stund vara heeelt rött igen.
Särskillt när man haft jeans eller arbetsbyxor på sig.. det är ett helvete, haha.

hmm, skit i att raka och trimma lite bara då?
Citera
2010-01-12, 20:04
Medlem
Citat:
hmm, skit i att raka och trimma lite bara då?
Det är egentligen inget alternativ, men jag får se, förhoppningsvis löser det sig med tiden.
Citera
2010-01-15, 13:21
Medlem
Ferres avatar
Hej jag funderar på att ta bort lite hår:

Tänkte med laser ta bort hår mellan ögonbrynen och lite vid polisongerna och lite över ögonbrynen. Mellan ögonbrynen kan man se men det andra syns inte så mycket.

Räcker det med att jag gör det en gång?

Sen tänkte jag även ta bort hår på nedre ryggen genom att vaxa. Men jag har hört att det tar bara en månad sen har allt kommit tillbaka.
Citera
2010-01-19, 17:34
Medlem
Epila laser

Hej, har läst nu om epila laser (som verkar vara en revolution inom hårborttagning) och hittar blandade recessioner om denna produkt, Min fråga är om någon har erfarenhet av denna produkt och såklart om den verkligen funkar.
Tack på förhand!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in