2008-03-01, 19:22
Medlem
galen_indies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uruguayo42
Har inte läst igenom hela tråden, men ställer ändå en fråga angående hygienen. Har hört att risken för löss och annat skabb ökar med dreads. Skulle bra gärna vilja veta om det är sant eller myt?

Sköter du ditt hår och din hygien ser jag ingen orsak till att det skulle vara en större risk om du har dreads..
Citera
2008-03-08, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av teemb
jobbiga är som sagt svetten... den svetten, med dofter du inte visste du kunde producera.

men om man är ren i arselet (vilket är lättare att hålla rent om rakad), så borde ju inte det lukta rövsvett+bajs. Bara lukta som vilken svett som helst eller??
Citera
2008-03-10, 16:24
Medlem
despots avatar
Få bort ej önskat hår

Jo det är ju så att det växer lite hår varsom på min kropp.
Vad jag syftar på är ju axlarna och ryggen, enstaka mörka hårstrån som är förjävliga helt enkelt.
Vad ska man göra med dem? har ju såklart använt rakhyveln, men de växer ju ut igen inom nån dag. Pincett verkar ju lite jobbigt, men funkar säkert, är väl det att man inte når så bra där.

Har funderat på att vaxa axlarna, är det bra för att få bort håret där? nån som har tips på något vax man kan köpa som funkar bra, och var man kan köpa det?

Tack på förhand, hoppas denn tråd hamnade rätt, sökte på "vax" men hitta ingen annan tråd om detta ämne
Citera
2008-03-10, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av despot
Jo det är ju så att det växer lite hår varsom på min kropp.
Vad jag syftar på är ju axlarna och ryggen, enstaka mörka hårstrån som är förjävliga helt enkelt.
Vad ska man göra med dem? har ju såklart använt rakhyveln, men de växer ju ut igen inom nån dag. Pincett verkar ju lite jobbigt, men funkar säkert, är väl det att man inte når så bra där.

Har funderat på att vaxa axlarna, är det bra för att få bort håret där? nån som har tips på något vax man kan köpa som funkar bra, och var man kan köpa det?

Tack på förhand, hoppas denn tråd hamnade rätt, sökte på "vax" men hitta ingen annan tråd om detta ämne
låt pälsen vara kvar, varmare på vintern
Citera
2008-03-10, 16:36
Medlem
despots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av demetrio
låt pälsen vara kvar, varmare på vintern

päls och päls, några enstaka äckliga hårstrån lär inte värma mig
förresten är det vår nu
Citera
2008-03-10, 16:39
Medlem
Coq Rouges avatar
Veet säger dom andra här på fb som vaxar diverse kroppshår.
Citera
2008-03-10, 16:44
Medlem
despots avatar
var kan man köpa det? någon butik som typ Kicks? kostar det mycket?
Citera
2008-03-10, 16:51
Medlem
Coq Rouges avatar
Ingen aning googla min vän googla.
Citera
2008-03-10, 16:51
Medlem
mr.demons avatar
Gå till en skönhetssalong. Blir nog lite svårt att vaxa axlar och rygg själv. Och så kan du ju testa det där när dom sticker inte nån nål med laser eller vad det nu är och dödar hårsäcken. Tror det ska försvinna för gott då.
Citera
2008-03-10, 17:07
Medlem
despots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.demon
Gå till en skönhetssalong. Blir nog lite svårt att vaxa axlar och rygg själv. Och så kan du ju testa det där när dom sticker inte nån nål med laser eller vad det nu är och dödar hårsäcken. Tror det ska försvinna för gott då.

Verkar ju vara smärtfritt att "att dom inte sticker nån nål i en"

men känns lite overkill att typ betala 500:- för att få bort några hårstrån, fortsätter nog raka bort dem isf, men ska testa vax kanske
Citera
2008-03-10, 17:09
Medlem
666Hates avatar
*Pling*

Dagens i-landsproblem
Citera
2008-03-10, 17:16
Medlem
Allan Akbars avatar
Riktiga Män använder blåslampa...
Citera