2010-04-20, 00:10
  #901
Medlem
Men det är väl ganska dåligt av naturliga skäl? Iaf för kvinnor har jag hört, intimrakning påverkar pH balansen har jag hört samt risken att få svampinfektioner. Dessutom är vi behårade för att håret ska skydda...
Säkerligen så att en del får bekymmer av att raka sig medan andra är lyckligt lottade och inte får det.
Citera
2010-04-20, 00:13
  #902
Medlem
Ookels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ALXALX
Det där med att det växer ut snabbare och tjockare är en myt, det verkar bara så för att när det växer ut så är inte topparna slitna.

Men trimma bara, ser ju ändå ganska sjukt ut med män som är helt rakade.


Jaså, hur ser du att en normal man är rakad? Syns det verkligen borstätt ifrån att man får se hans kön?
Citera
2010-04-20, 00:14
  #903
Medlem
Ookels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ookel
Jaså, hur ser du att en normal man är rakad? Syns det verkligen borstätt ifrån att man får se hans kön?


Jag rakar mig för att det verkar vara någon sorts trend, jag tycker det är behagligt också för den delen.
Citera
2010-04-20, 00:22
  #904
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ookel
Jag rakar mig för att det verkar vara någon sorts trend, jag tycker det är behagligt också för den delen.

Citerade dig själv..?


Att andra män tycker det ser barnsligt ut är ju bara en dålig ursäkt för att dasen ser större ut när den inte är begravd i djungeln. Inget annat än avundsjuka
Citera
2010-04-20, 00:27
  #905
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tomatbit
Men det är väl ganska dåligt av naturliga skäl? Iaf för kvinnor har jag hört, intimrakning påverkar pH balansen har jag hört samt risken att få svampinfektioner. Dessutom är vi behårade för att håret ska skydda...
Säkerligen så att en del får bekymmer av att raka sig medan andra är lyckligt lottade och inte får det.

Hur skulle det påverka pHbalansen att ta bort hår som växer utanför och kring vaginan? Låter som totalt hokus pokus. Kan köpa att det är något liknande ögonbryn, dvs skydda från sandkorn och annat som inte ska in i ögonen(vaginan). Däremot ser jag ingen som helst anledning till att vi män ska ha könshår, det enda det bidrar med är att det blir mer ohygieniskt.
Citera
2010-04-20, 00:30
  #906
Medlem
brisingamens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Apopath
Hur skulle det påverka pHbalansen att ta bort hår som växer utanför och kring vaginan? Låter som totalt hokus pokus. Kan köpa att det är något liknande ögonbryn, dvs skydda från sandkorn och annat som inte ska in i ögonen(vaginan). Däremot ser jag ingen som helst anledning till att vi män ska ha könshår, det enda det bidrar med är att det blir mer ohygieniskt.

Man kan ju ha det för att det är sexigt ex
Citera
2010-04-20, 00:38
  #907
Medlem
illegalthoughtss avatar
Jag (man) har rakat mig därnere i så många år att jag knappt minns (ca 15). Tycker det är trevligare så. Kvinnan har heller aldrig klagat, snarare berömt då det är trevligare med oralsex. Kan även tillägga att hon rakar sig och har inga som helst problem utav det. Varesig Ph-balans eller svamp.

Sen att håret skulle bli grövre och mer utbrett är nog som sagt en myt. Har under alla år inte märkt någon skillnad.
Citera
2010-04-20, 00:42
  #908
Medlem
Astenikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Apopath
Däremot ser jag ingen som helst anledning till att vi män ska ha könshår, det enda det bidrar med är att det blir mer ohygieniskt.
Det manliga pubeshåret gör området torrt och luftigt. En rakad pung svett-klibbar mot låren.
Citera
2010-04-20, 00:45
  #909
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Apopath
Hur skulle det påverka pHbalansen att ta bort hår som växer utanför och kring vaginan? Låter som totalt hokus pokus. Kan köpa att det är något liknande ögonbryn, dvs skydda från sandkorn och annat som inte ska in i ögonen(vaginan). Däremot ser jag ingen som helst anledning till att vi män ska ha könshår, det enda det bidrar med är att det blir mer ohygieniskt.

Jag har hört det från någon gynekolog eller liknande, men inte lagt mer vikt eller efterforskning i det, så vet inte hurvida det stämmer eller inte?
Citera
2010-04-20, 01:02
  #910
Medlem
Razamatazs avatar
Vaxa manligt rövskägg på salong i Stockholm?

Då jag gillar att ta den i tvåan går jag i tankarna att vaxa hela röven för trevnadens skull. Har dock ingen erfarenhet av att vaxa själv, tänkte därför göra det på salong.

Så, någon med erfarenhet av rövskäggsvaxning för män på salong i Stockholm som kan tipsa om bästa/mest prisvärda stället?
Citera
2010-04-20, 01:08
  #911
Medlem
frooshies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asteniker
Det manliga pubeshåret gör området torrt och luftigt. En rakad pung svett-klibbar mot låren.

Jag har för vana att hålla min pung rakad och len, och jag kan säga att jag inte har något problem med vad du nämner. Duschar man var eller varannan dag, eller åtminstone håller en ordentlig hygien, så är det inga problem alls. Jag tycker det är otroligt behagligt faktiskt
Citera
2010-04-20, 01:11
  #912
Medlem
Bajskatts avatar
http://www.bobbysharstudio.se/salongen.php




Bara en gissning dock
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in